Gå til innhold

pa høyttalere til ungdoms klubb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yamaha F-serien eller Club-SE serien burde fungere veldig bra til en ungdomsklubb, hvis dere er spesielt opptatt av mye trøkk og bass så se på F-serien, den serien har en 2x18" sub som burde gi fra seg bra med trøkk.

Yamaha F-serien

 

Ellers så er det jo flere merker dere kan se etter som:

 

*Mackie

*JBL

*Martin Audio

 

Der har dere vertfall et par alternativer som dere kan vurdere.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar

Kikk litt rundt på www.ljudia.no. En haug med aktuelle merker. Skulle jeg kjøpt kasser for 25k og skulle ha mest mulig "disko" lyd ville jeg valgt:

 

2x Wharfedale EVP-S15 topper

4x Wharfedale EVP-215SB bunner

Totalpris ca 23.170,- + frakt og kabling.

 

Dette forutsatt at det normalt er mye folk. Ville fløyet toppene.

 

Dere skal ha noe dyrisk med amp-kraft for å drive dette, men siden dere skal ha kasser for 25k regner jeg med dere har det. Dette er også en mulighet:

 

4x Wharfedale EVP S15 topper

4x Wharfedale LIX C15SB bunner

Totalpris 24.360,- + frakt og kabling.

 

Kanskje et litt mer balansert anlegg, som vil gjøre seg bedre med mindre folk i lokalet, ville jeg si. Skal dere bare ha en drøss med billig-kasser kan dere gå for VS-serien:

 

8x Wharfedale VS15SB bunner

4x Wharefale VS12 topper

 

Dette anlegget kan konfigureres på mange forskjellige måter og er genialt å bruke sammen med en prosessor og en del amper pga det store antall bokser. Fikk ikke råd til VS15, desverre. Men husk - 12 bokser for 25k - dere får det dere betaler for.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Kommmer self. ann på str. på rommet som skal fylles ...

husker at vi brukte CV AT100 og det fungerte fint ...

 

Tror jeg ville kjøpt to 15" av god kvalitet og bygget en fæl kasse med bassrefleks i front ... det dunker svært bra.... i tellegg må du jo selvf. ha disk. og mellomtone høyt.

 

EDIT:

Noe her

http://www.gemusikk.no/ehandel/default.asp?ID=005402

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

skal du ha kvalitets-PA går du for Electro Voice. De fleste store utleiefirmaer for lyd og lys bruker dette, og det TRØKKER! :) Har vært på LAN der de hadde ett sett med 6 subber og ukjent antall topper fra Electro Voice og tilnermet ALLE skjermer flimra da de spillte musikk :) (tastaturet mitt flytta på seg etter bassen, og vi snakker om et ganske stort lokale).

 

ville nok gå for 2 topper og 2 subber (aktive??) fra Electro Voice. Klart, ljudia har mye billig, men det blir ikke samme kvaliteten. Viktig å ha gode nok forsterkere da.....

Lenke til kommentar

Synes ikke noe veldig om EV. Skal vi snakke super-PA her, snakker vi D&B. Det trykker noe helt sykt + at det har en genial klang og er nøye avstemte sett med amper/kasser/prosessorer.

 

En anna PA som låter fantastisk fint, som er relativt billig og smått, er de nye ALS-kassene med DBX-prosessorer. Forrige spillejobb hadde jeg 6 bunner og 4 topper av disse sammer med Carver forsterkere og den minste DBX-prosessorer. Det var seriøst kanskje den beste PAen jeg har hørt med tanke på klang, etter på ha konfiguert den med pinknoise.

 

Nok ot. Måtte bare ;)

 

bfisk

 

Må bare si at i en blindtest mellom ALS og D&B valgte faktisk en jazzklubb her i byen ALS som den med finest lyd. Og det var mot D&B C7, som blir regna som noe av verdens beste PA!

Endret av hrichard
Lenke til kommentar
skal du ha kvalitets-PA går du for Electro Voice. De fleste store utleiefirmaer for lyd og lys bruker dette, og det TRØKKER! :)

Hallo!

 

Vet du hva du snakker om eller?

 

Han skulle betale maks 25000 kroner. Ikke Dollar.

 

EV lager produkter som er litt dyrere enne de produktebe denne klubben er ute etter.

 

 

 

Om du spør etter en liten sportsbil til under 300000 kroner, kan ikke jeg anbefale Ferrari eller Aston Martin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...