Gå til innhold

3 PC'er fra 3 leverandører for Fallout 4. Hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en komplett gamer fra 2012 med Intel® Core i5-2310 Processor, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 og EVGA GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA.

 

Den er ikke i stand til å dra Fallout 4.

 

Har sett over 3 forslag:

 

http://www.multicom.no/multicom-tycho-i530s-houseofnerds-killer/cat-p/c100583/p10632096

 

https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946#!tab:extra

 

og

 

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/MSIB85C205EU/msi-nightblade-b85c-205eu-stasjonar-gaming-pc

 

Planen er å kunne dra Fallout 4 på ultra. Er noen av disse noe å satse på, evt hvilken bør jeg velge?

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok gått for Komplett versjonen, jeg syntes det er en mer komplett pc.
Bra kabinett som er støydempet, et merke man kan stole på for PSU. Windows 10 og tastatur+mus som ikke følger med Multicom pc-en. Noen vil si at Multicom pc-en er mer fremtidsrettet, men om tre år så er det garantert ikke socket 1151 som gjelder lenger.

Jeg ville lagt 600 kr mer i Komplett pc-en og byttet til Asus GTX 970 Strix (+100kr) som har mye bedre kjøling, viftene står helt stille når man ikke spiller og det passer til det støydempede kabinettet. Dessuten er det mye mer overklokkingsvennlig. De resterende 500 kr hadde jeg kjøpt 8 Gb til med ram.

Btw Elkjøp linken funker ikke, ikke for meg i hvert fall.

Endret av FB.934880505
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok gått for Komplett versjonen, jeg syntes det er en mer komplett pc.

Bra kabinett som er støydempet, et merke man kan stole på for PSU. Windows 10 og tastatur+mus som ikke følger med Multicom pc-en. Noen vil si at Multicom pc-en er mer fremtidsrettet, men om tre år så er det garantert ikke socket 1151 som gjelder lenger.

 

Jeg ville lagt 600 kr mer i Komplett pc-en og byttet til Asus GTX 970 Strix (+100kr) som har mye bedre kjøling, viftene står helt stille når man ikke spiller og det passer til det støydempede kabinettet. Dessuten er det mye mer overklokkingsvennlig. De resterende 500 kr hadde jeg kjøpt 8 Gb til med ram.

 

Btw Elkjøp linken funker ikke, ikke for meg i hvert fall.

 

Hørtes lurt ut det med komplett sin, å legge til litt ekstra. Takk for svaret :)

Lenke til kommentar

MSI Nightblade B85C-205EU stasjonær gaming PC Varekode: MSIB85C205EU

Er den som er på elkjøp, ville ikke anbefalt slike, da de muligens ikke er like lette å oppgradere. 128 GB SSD er veldig smått i dag.

Både komplett og multicom er ferdigbygget oppsett basert på pc bygg oppsett.

 

Vil si på komplett sin maskin er det idiotisk å ha consair CX600 som ikke er beregnet på overklokking.

Multicom Tycho i530S Står ikke noe om PSU så kan være like dårlig strømforsyning bare 100 mere kina watt.

Uansett burde man vurdere K prosessor da det koster minimalt ekstra, og fordel hvis man skal selge maskinen igjen.

 

Hadde bedt eller prøvd å spørre begge leverandørene om de tilbyr noe bedre.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok gått for Komplett versjonen, jeg syntes det er en mer komplett pc.

Bra kabinett som er støydempet, et merke man kan stole på for PSU. Windows 10 og tastatur+mus som ikke følger med Multicom pc-en. Noen vil si at Multicom pc-en er mer fremtidsrettet, men om tre år så er det garantert ikke socket 1151 som gjelder lenger.

 

Jeg ville lagt 600 kr mer i Komplett pc-en og byttet til Asus GTX 970 Strix (+100kr) som har mye bedre kjøling, viftene står helt stille når man ikke spiller og det passer til det støydempede kabinettet. Dessuten er det mye mer overklokkingsvennlig. De resterende 500 kr hadde jeg kjøpt 8 Gb til med ram.

 

Btw Elkjøp linken funker ikke, ikke for meg i hvert fall.

Stole på cx 600m!?!?!? Har d sovet de siste årene?
Lenke til kommentar

Om du kan ta deg råd ville jeg gått for denne fra komplett: https://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=11016

Den er langt i fra det beste du får tak i:

 

Monster-pc til tunge programmer og spill Stasjonær

 

CPU: Intel® Core i7-4960X Extreme Edition !!! SJEKK DENNE PÅ PRISGUIDE.NO

 

HDD: Corsair SSD Force Series GS 480GB 2.5"

Case: Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort

Ram: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 32GB

Strøm: Corsair AX 1200i, 1200W PSU

GPU: 2x ASUS GeForce GTX 780Ti 3GB i SLI

CPU kjøler: NZXT Kraken X60

ASUS PCE-AC68 AC1900 Wireless Adapter

Orignal Microsoft Windows 8.1 Pro

Mus: Corsair Vengeance M65 Performance

Tastatur: Corsair Vengeance K70 Black

Corsair Link Cooling Kit

Corsair Link Lighting Node kit

ASUS DVD Writer, SDRW-08D2S-U LITE

 

4k-skjerm

Samsung 28" 4K LED 28D590D. 60 fps og 1 ms (perfekt til gaming og filmred)

 

Logitech G620

Razer Chroma Black Widow

Razer Orbweaver

Razer Ironclad musematte (stålplate)

SteelSeries Siberia Elite Prism white

Lenke til kommentar

 

Om du kan ta deg råd ville jeg gått for denne fra komplett: https://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=11016

Den er langt i fra det beste du får tak i:

 

Monster-pc til tunge programmer og spill Stasjonær

 

CPU: Intel® Core i7-4960X Extreme Edition !!! SJEKK DENNE PÅ PRISGUIDE.NO

 

HDD: Corsair SSD Force Series GS 480GB 2.5"

Case: Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort

Ram: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 32GB

Strøm: Corsair AX 1200i, 1200W PSU

GPU: 2x ASUS GeForce GTX 780Ti 3GB i SLI

CPU kjøler: NZXT Kraken X60

ASUS PCE-AC68 AC1900 Wireless Adapter

Orignal Microsoft Windows 8.1 Pro

Mus: Corsair Vengeance M65 Performance

Tastatur: Corsair Vengeance K70 Black

Corsair Link Cooling Kit

Corsair Link Lighting Node kit

ASUS DVD Writer, SDRW-08D2S-U LITE

 

4k-skjerm

Samsung 28" 4K LED 28D590D. 60 fps og 1 ms (perfekt til gaming og filmred)

 

Logitech G620

Razer Chroma Black Widow

Razer Orbweaver

Razer Ironclad musematte (stålplate)

SteelSeries Siberia Elite Prism white

 

Det er igjen brukt da, så selvsagt er det helt andre priser + ingen garanti, med mindre du får kvittering og feilsøker selv :)

Lenke til kommentar

Ville personlig aldri kjøpt brukt PC. Det er så mange potensielle feller du kan gå i. Som f.eks at noe er galt med pcen, som kanskje ikke er så lett å feilsøke, eller som ikke dekkes av garanti. Kan bli mye rot. Ihvertfall til prisen som pcen over selges for.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...