Gå til innhold

Jeg har ikke cd-rom lenger...

AzmA_TOy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Lille broren min instalerte noe som skadet cd-romet mitt :grine: nå er cd-rommet helt borte. jeg kjøpte meg en brenner i går, men det går ikke ann å instalere det på grunn av skaden....... Hva gjør jeg nå? går det ann å instalere cd-rom fra internet? Endret av AzmA_TOy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en bror som det samme skjer med, med jevne mellomrom. Spesielt når han instalerer diverse programmer/spill. Men når han restarter maskinen, bruker ikonene å komme tilbake. Har du alle oppdateringer til OS?

Skrevet

Når maskinen starter opp kommer det opp et POST bilde der den teller ram og finner alle IDE-enheter. Kan du se den der? CD-rom'en altså. Hvis ikke så må du kanskje søke etter den i BIOS (trykk delete ved oppstart).

Skrevet

Søk etter new hardware ja, eller du kan jo prøve og reinstallere alle brennerne.. Eller ta den ut av kabinettet-->Starte pcen-->Slå den av-->Sette inn brenner-->skru på pc igjen..

Anders (jaggu.. denne hurtigsvar greia er bra!)

Skrevet

hva er det du smakker om ?? ikonet?

Høyreklikk min datamaskin gå til egenskaper/maskinvare/enhetsbehandling/cdrom og se om den er der, om den er aktivert evnt om du må installere driver for cd-rom på nytt.

Hvis ikke må du nok se i bios om maskinen finner den som de sier over her

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...