Gå til innhold

(Noen) innvandreres/flyktningers seksualkultur


Trendy Monkey

Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg innom Kiwi på kveldingen, og når jeg runder hjørnet ser jeg en ung mann, kanskje fra Somalia etter utseendet å dømme, som sperrer inngangen for en jente på kanskje 14, og driver med et eller annet. Jeg rakk ikke å få med meg alt, fordi han sluttet så fort jeg kom. Kompisen stod litt lenger ut og ga et slags "signal" når jeg kom, han sa noe lavt og gjorde en håndbevegelse.

 

Er dette personer som har rømt fra tortur, krig og undertrykkelse? Jeg syns ikke det virker slik! Kulturforskjeller, ok det er det, men en traumatisert person driver ikke med seksuell trakkasering av mindreårige - sånn er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seksualforbrytere har jo ofte vært utsatt for lignende ting selv.

 

Ja det er jeg enig i, men hvis man har blitt torturert og forfulgt så skjønner jeg ikke hvorfor man skal digge å plage og klå på jenter.

 

Og det er ikke snakk om seksualforbrytere i forhold til landet de kommer fra. Det er vanlig ungdom / unge menn.

 

Men hvis man er et nervevrak så tror jeg det er mindre vanlig med slik adferd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her om dagen skulle jeg innom Kiwi på kveldingen, og når jeg runder hjørnet ser jeg en ung mann, kanskje fra Somalia etter utseendet å dømme, som sperrer inngangen for en jente på kanskje 14, og driver med et eller annet. Jeg rakk ikke å få med meg alt, fordi han sluttet så fort jeg kom. Kompisen stod litt lenger ut og ga et slags "signal" når jeg kom, han sa noe lavt og gjorde en håndbevegelse.

Er dette personer som har rømt fra tortur, krig og undertrykkelse? Jeg syns ikke det virker slik! Kulturforskjeller, ok det er det, men en traumatisert person driver ikke med seksuell trakkasering av mindreårige - sånn er det bare.

Hvorfor hjalp du ikke jenta?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvorfor hjalp du ikke jenta?

 

 

Hva tenker du på da? Som jeg skrev så sluttet mannen så fort jeg rundet hjørnet.

Ok, men hva med å sjekke realiteter/fakta der det skjedde, fremfor å spekulere her?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ok, men hva med å sjekke realiteter/fakta der det skjedde, fremfor å spekulere her?

 

 

Nå skjønner jeg ikke hva du sikter til. Skulle jeg intervjuet mannen tenker du?

Jeg finner det mer naturlig og avvæpnende å spørre jenta

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg finner det mer naturlig og avvæpnende å spørre jenta

 

Hva visste jenta om at mannen var traumatisert?

Hun ville vel visst om hun ble plaget, var det ikke det som er poenget, eller holder du på med psykologisk diagnostisering av mulige traume?

Lenke til kommentar

Hun ville vel visst om hun ble plaget, var det ikke det som er poenget, eller holder du på med psykologisk diagnostisering av mulige traume?

 

Jeg vet hun ble plaget, men det er ikke "psykologisk diagnostisering av mulig traume" - hvordan du kan komme opp med den tolkningen får meg til å tenke at du ikke er særlig saklig innstilt.

Lenke til kommentar

Du vet uten å sjekke fakta

 

Mulig du synes jeg er usaklig, men diagnostisering deg selv før du fortsetter å vite uten å bruke sunt vett til å sjekke nærmere

 

Hva er det jeg vet? Hva er det du tenker på når du bruker ordet fakta? Når jeg sier "jeg får ikke seksuell aggressiv adferd til å rime med posttraumatisk stress" - hva er det jeg sier jeg "vet"? Hvordan tenker du at man skal kunne finne fakta ang. krigstraumatiserte / torturofre i forhold til seksuell aggressiv adferd? Det må vel nesten bli å spørre en psykolog da, men du har kanskje svaret selv?

 

(Ja, jeg vet at det å være offer for sexovergrep korrelerer med det å bli sexovergriper.)

 

Hvis de vil slippe unna bråk og trenger ro og hvile, så kan jeg ikke skjønne hvorfor de plager og klår på mindreårige?

 

Og - NEI - jeg tar ikke alle over samme kam, men jeg registrerer tendenser som kan støttes opp om av voldsstatistikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...