Gå til innhold

TEST: LG Nexus 5X


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYdNbk55zt

' (-) Foreløpig alene med USB Type C '

 

Hæ? Det er jo tøft gjort av Google å være en av de første med kontakten som vil ta over for USB-tilkoblingene vi har i dag.

 

Alle telefoner i 2016 vil komme med denne kontakten.

 

http://www.knowyourmobile.com/devices/usb-type-c/23241/usb-type-c-explained-trust-us-youll-want-it-your-life-macbook-chromebook-pixel-galaxy-s7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er urettferdig å trekke for at de er tidlig ute med en ny standard. Noen må være først, og usb type c er jo en bedre standard på alle områder slik jeg har forstått det, så å trekke for at det enda ikke er utbredt er som å trekke et online spill for at det er få motspillere online en time etter at serverene er åpnet. Skal de ikke heller roses for å gå fremover? Om 6 mnd (eller kanskje et år) vil det jo heller være sånn at telefoner blir trukket fordi de IKKE har usb type c... Og at testeren glemte laderen hjemme, når vedkommende er fullt klar over at han er 1 av 5 personer i hele norge med denne typer lader akkurat idag er jo ikke akkurat telefonen sin feil, men heller en ganske idiotisk ting å gjøre? :p Ja, jeg ser at det også er på pluss siden, men likevel syns jeg det er urettferdig.

Lenke til kommentar

Det er pluss og minus med å være først. Det er ingenting i veien med å legge til en liten minus ved å være først. Du kan bare bruke din egen lader og USB kabel. Akkurat som hvis du er den eneste som har iPhone. Da er det kipt at du har en helt annen lader, når alle andre bruker micro-USB. (spar meg for, "jamen iPhone har jo USB" ...)

Lenke til kommentar

Det er pluss og minus med å være først. Det er ingenting i veien med å legge til en liten minus ved å være først. Du kan bare bruke din egen lader og USB kabel. Akkurat som hvis du er den eneste som har iPhone. Da er det kipt at du har en helt annen lader, når alle andre bruker micro-USB. (spar meg for, "jamen iPhone har jo USB" ...)

er noe galt å trekke for det når det er nødvendig for å innsette det som en standard. Her er den nye kontakten, men du får en adapter slik at du slipper å bruke den ordentlig, ja da skjer oppgraderingen kjapt. Om det er dødsviktig å ha en lader som passer, så tar man bare med en lader som passer da? 

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte fra en halvknust Nexus 5 til 5x, og har hatt 5x noen dager nå. Delvis enig i mye av dere skriver. Er uenig i at telefonen kjennes og ser billig ut, men noen premiumfølelse får man ikke. De som har en Nexus 5 vil kjenne seg igjen fra første stund i 5X. Sammenlignet med Nexus 5 vil jeg si at 5X skiller seg ut på følgende punkter:

 

+ et kamera som er milevis bedre og som faktisk tar gode bilder i lys og brukbare bilder i mørke omgivelser, 120 fps video er også morsomt

+ en god og perfekt plassert fingeravtrykksleser som er nyttig

+ hurtiglading

+ doze

+ den lille økningen i skjermstørrelse, 5'2 tommer er i min bok helt perfekt og er akkurat på grensen til hva en hånd kan betjene

+ usb-c

+ byggekvaliteten oppleves som mer solid enn nexus 5, ingenting knirker

+ høytaler i front kontra på siden

 

- mangel på trådløs lading når man er vant med det

- usb-c

- jeg forventet bedre lyd på minijacken to generasjoner senere, er tilsvarende nexus 5

- baksiden kjennes litt glattere ut, føler 5'ern sitter bedre i hånda

- 16 gb er smått i 2015/2016 selv om vi lever i skyen..

- kun usb-c til usb-c som følger med i boksen, kabler og overganger koster også penger (dette følger med i 6P)

 

Ellers oppleves det meste likt, batteritid under bruk inkludert. Ting starter litt raskere og alt flyter som det skal. Brukeropplevelsen er god. 2 kontra 3 gb ram har jeg ikke merket stort til (enda). Vil si at telefonen er på kanten til å føles overpriset, men personlig føler jeg ren android teller mye. Andre som har oppgradert som har kommentarer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg var innom Elkjøp igår og kikket litt på den. Synes både størrelsen og kvalitetsfølelsen er helt ok. Savnet litt flere muligheter i kamera appen, men det kan vel fikses med en annen app. Dessverre synes jeg lyden ut fra minijack var ganske svak og litt "flat". Brukte et par Marshall øretelefoner og det låt ikke spesielt bra, samme hvor mye jeg stilte på equalizeren.

 

Kameraet virket ganske lovende, og selve Androidopplevelsen var ganske smooth. 

 

Det burde ha vært 32 GB eller mer minne, og helst plass til minnekort. Dette er noe jeg sier om iPhone også. 16 GB uten minnekortplass idag er tull.

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg denne hvis den hadde hatt bedre lyd. Men jeg høre veldig mye på musikk i øretelefoner, så jeg må bare utelukke denne. Selv om mye annet var bra.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Fikk en oppdatering nylig til min LG Spirit (LTE). Men ikke 6.0.

 

Det var bare en "plasterlapp" eller noe slikt. Siden jeg kun fikk en plasterlapp, så tenker jeg som så at LG ikke gidder å redesigne for denne modellen sin. Så jeg får nok aldri Marshmallow til denne om jeg ikke kjører inn noe fra et ildsjelsforum.

 

Versjonen jeg fikk var altså en 5.0.1 oppå en 5.0.1 oppdatering. Fikk ikke noe 5.1.0, 5.1.1 eller 5.2 en gang (eller hva som finnes)  :glare:

Endret av G
Lenke til kommentar

Fikk en oppdatering nylig til min LG Spirit (LTE). Men ikke 6.0.

 

Det var bare en "plasterlapp" eller noe slikt. Siden jeg kun fikk en plasterlapp, så tenker jeg som så at LG ikke gidder å redesigne for denne modellen sin. Så jeg får nok aldri Marshmallow til denne om jeg ikke kjører inn noe fra et ildsjelsforum.

 

Versjonen jeg fikk var altså en 5.0.1 oppå en 5.0.1 oppdatering. Fikk ikke noe 5.1.0, 5.1.1 eller 5.2 en gang (eller hva som finnes)  :glare:

http://www.thegeekiepedia.com/lg-android-marshmallow-update-40-qualified-lg-phone-many-get-android-marshmallow-update/

Som du ser så står det "Expected"

Du er utrolig raskt med å anta ting her! Jeg får stadig oppdateringer som ikke endrer Android versjon. Vet du hva det er? Det er oppdateringer fra produsent. Det fikser sikkerhetshull, bugs, optimaliserer, legger gjerne til nye funksjoner eller endrer noe. 

 

Du går i fellen og tror at bare oppdateringer signert av Google er oppdateringer. Det stemmer ikke. Og i tillegg så antar du med en gang at siden du fikk en oppdatering av LG så får du ikke av Google. Det synes jeg er en svært merkelig antakelse. Spesielt med tanke på at LG er opptatt av å rulle ut oppdateringer raskt. Etter det jeg ser er det allerede LG modeller som kjører Marshmallow.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp igår og kikket litt på den. Synes både størrelsen og kvalitetsfølelsen er helt ok. Savnet litt flere muligheter i kamera appen, men det kan vel fikses med en annen app. Dessverre synes jeg lyden ut fra minijack var ganske svak og litt "flat". Brukte et par Marshall øretelefoner og det låt ikke spesielt bra, samme hvor mye jeg stilte på equalizeren.

 

Kameraet virket ganske lovende, og selve Androidopplevelsen var ganske smooth.

 

Det burde ha vært 32 GB eller mer minne, og helst plass til minnekort. Dette er noe jeg sier om iPhone også. 16 GB uten minnekortplass idag er tull.

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg denne hvis den hadde hatt bedre lyd. Men jeg høre veldig mye på musikk i øretelefoner, så jeg må bare utelukke denne. Selv om mye annet var bra.

om lyden bare er "flat" som du sier så er ikke lyden dårlig? desto mer nøytal lyden er, desto bedre er lyden egentlig? og om det ikke tilfredsstiller så tilbyr vel android i seg selv og så og si alle musikkapper lette innstillinger du kan bruke til å endre på lyden. Equalizere, bass boost, osv.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Når lyden er lite dynamisk, tam og brusboksaktig uansett hva man gjør med equalizeren, da vil jeg si at lyden er dårlig. Man skal ikke måtte installere hele verden av apper og equalizere for å få ok lyd. Det bør være mulig ut av esken.

Lenke til kommentar

I teorien burde den være like god som mange andre telefoner. Den bruker en Qualcomm Audio codec som er veldig vanlig og et søk på google gir resultat for SD 810 og Note 4, så HW virker som å være god hvertfall. Kan det være noe med appen da? Eller noe galt med den enheten du testet?

 

Jeg vet ikke, men jeg vet tek nevnte dårlig lyd for den nyllig testede huawei telefonen, og den har en ikke så bra audio codec, men så ikke noe om dårlig lyd i testen her? Så da vet jeg ikke hva det skyldes i så fall.

Lenke til kommentar

32 gb minne?! Det tilsvarer en bil med 15 liters bensintank. Det er bare høl i hue.

 

Den komentaren, er bare høl i hue. 

32GB er mye mer enn hva gjennomsnittet i dagens mobiler er, rett ut fra esken. Dessuten, skylagring kan løse veldig mye. Hvis du synes det er "bare høl i hue" - så vil jeg heller si at dette ikke er telefonen for deg.

 

#HatersGonnaHate

Lenke til kommentar

 

Fikk en oppdatering nylig til min LG Spirit (LTE). Men ikke 6.0.

 

Det var bare en "plasterlapp" eller noe slikt. Siden jeg kun fikk en plasterlapp, så tenker jeg som så at LG ikke gidder å redesigne for denne modellen sin. Så jeg får nok aldri Marshmallow til denne om jeg ikke kjører inn noe fra et ildsjelsforum.

 

Versjonen jeg fikk var altså en 5.0.1 oppå en 5.0.1 oppdatering. Fikk ikke noe 5.1.0, 5.1.1 eller 5.2 en gang (eller hva som finnes)  :glare:

http://www.thegeekiepedia.com/lg-android-marshmallow-update-40-qualified-lg-phone-many-get-android-marshmallow-update/

Som du ser så står det "Expected"

Du er utrolig raskt med å anta ting her! Jeg får stadig oppdateringer som ikke endrer Android versjon. Vet du hva det er? Det er oppdateringer fra produsent. Det fikser sikkerhetshull, bugs, optimaliserer, legger gjerne til nye funksjoner eller endrer noe. 

 

Du går i fellen og tror at bare oppdateringer signert av Google er oppdateringer. Det stemmer ikke. Og i tillegg så antar du med en gang at siden du fikk en oppdatering av LG så får du ikke av Google. Det synes jeg er en svært merkelig antakelse. Spesielt med tanke på at LG er opptatt av å rulle ut oppdateringer raskt. Etter det jeg ser er det allerede LG modeller som kjører Marshmallow.

 

 

 

Ok, mulig LG er et av de større unntak blant selskap som leverer brorpart av utstyr med android. Ikke glem den ballasten som android-brukere drasser på fra før. Dersom dette er en oppvåkning fra flere selskaper, så er jo det bra.

 

Jeg tipper likevel at enkelte selskapers modeller (kanskje ikke LG) muligens ikke får de siste sikkerhetsfikser en gang. Og husk man har enkelte brukere her i samfunnet som sitter på eldgammelt mobilutstyr i daglig bruk. Ja før smarttelefoninntoget. Eneste måte å slukke for disse er å slukke 2G-nettet, eller at det blir umulig for dem å tilegne seg tredjeparts batterier til sin telefon når det blir slitt ut.

 

Jeg er jo litt glad for at jeg har funnet LG som mobilprodusent som konsument.

 

Jeg har et samsung nettbrett med 4G som jeg aldri tror vil få android 5.0.1 en gang (Samsung Galaxy Tab 3 - android 4.4.2).

Lenke til kommentar

 

Jeg er jo litt glad for at jeg har funnet LG som mobilprodusent som konsument.

 

Jeg føler absolutt LG er undervurdert som mobilprodusent. Om de bare brukte AMOLED skjermer :p Det må en nok se lenge etter derimot. 

 

Blir spennende å se hva de får til i konkurranse mot blant annet Samsung, nå som de kommer til å få en skikkelig SoC. Var jo håpløst å konkurrere for #1 med SD 808/810.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...