Gå til innhold

HJELP! Er jeg f..... up?


Cyberbug

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

 

Leste for en tid tilbake en test av hovedkort på Harware.no og endte opp med å kjøpe et ASUS P4PE hovedkort.

Kortet fungerer helt perfekt og har ikke hatt noe trøbbel med dette.

 

Den største flaskehalsen så langt har vært hardisken og i den forbindelse bestemte jeg meg for å kjøpe en WD Raptor S-ATA disk.

En hyggelig postmann leverte disken på døren i går kveld og jeg løp inn for å sette inn vidunderet, men.....

 

Til min forskrekkelse fant jeg ikke S-ATA tilkoblingene på hovedkortet!

Leste på utsiden av esken jeg fikk med til hovedkortet og joda der stod det S-ATA.

Så videre i brukermanualen og jepp.....S-ATA der også.

Leste testen nok en gang på Hardware.no og jo...S-ATA.

 

Dette stemmer ikke! Det er ikke S-ATA på hovedkortet.

Det er riktignok avsatt plass til dette, men det er akkurat som om de skulle ha glemt å lodde slottene på! Helt tomt!

 

Må jeg kjøpe nytt hovedkort, eller finnes det andre måter å koble til S-ATA disken?

 

Mvh

 

Frustrert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er akkurat det jeg reagerer på "inDaHouse".

Kortet er avbildet med disse, men de er simpelthen ikke loddet på!

Er du sikker på at det ikke er snakk om en deluxe versjon av dette kortet, og at du har non deluxe.

Det er ofte slike godbiter som S-ATA og firewire som gjerne gjør forskjellen mellom deluxe og ikke på Asus sine HK. Mulig du kjøpte det billigste, eller har fått tilsendt feil kort.

Lenke til kommentar

Har fått feil kort.

RAID mangler også.

Hyper Threading er heller ikke støttet???

 

 

 

Tar det opp med vedkommende nettbutikk på mandag.

Ifølge nettbutikken og kvitteringen har jeg kjøpt ASUS P4PE, men har fått ASUS P4PE /GN hva nå det er. Serienummeret stemmer heller ikke!

Ordner ikke de opp i dette og sender meg rett kort, skal jeg legge ut navnet på butikken.

Lenke til kommentar
Hei allesammen!

 

Leste for en tid tilbake en test av hovedkort på Harware.no og endte opp med å kjøpe et ASUS P4PE hovedkort.

Kortet fungerer helt perfekt og har ikke hatt noe trøbbel med dette.

 

Den største flaskehalsen så langt har vært hardisken og i den forbindelse bestemte jeg meg for å kjøpe en WD Raptor S-ATA disk.

En hyggelig postmann leverte disken på døren i går kveld og jeg løp inn for å sette inn vidunderet, men.....

 

Til min forskrekkelse fant jeg ikke S-ATA tilkoblingene på hovedkortet!

Leste på utsiden av esken jeg fikk med til hovedkortet og joda der stod det S-ATA.

Så videre i brukermanualen og jepp.....S-ATA der også.

Leste testen nok en gang på Hardware.no og jo...S-ATA.

 

Dette stemmer ikke! Det er ikke S-ATA på hovedkortet.

Det er riktignok avsatt plass til dette, men det er akkurat som om de skulle ha glemt å lodde slottene på! Helt tomt!

 

Må jeg kjøpe nytt hovedkort, eller finnes det andre måter å koble til S-ATA disken?

 

Mvh

 

Frustrert

Se http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4pe/overview.htm så ser du at standardversjonen ikke har S-ATA.

På siden står det Serial ATA (optional) og det betyr som andre har vært inne på at det er kun de dyre utgavene av kortet som har denne funksjonen (DELUXE utgaven).

Selvfølgelig så kan du kjøpe en løs S-ATA kontroller, koster fra kr. 350,- (kr. 500,- og oppover for gode løsninger).

En annen mulighet er kansje å selge hovedkortet ditt og så kjøpe et nytt.

Et nytt hovedkort i god kvalitet koster kr. 850,- og oppover mens en god kontroller koster kr. 500 så forskjellen blir kr. 350,- og det klarer du å få for ditt gamle hovedkort via QXL.

Gode hovedkort som koster lite:

Albatron PX865PE PRO kr. 842,-

Abit IS7-E kr. 914,-

Ta også en titt på komplett.no's demoprodukter.

Bytter du hovedkort så vil du få en ytelse på systemet generelt og det er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Har fått feil kort.

RAID mangler også.

Hyper Threading er heller ikke støttet???

 

 

 

Tar det opp med vedkommende nettbutikk på mandag.

Ifølge nettbutikken og kvitteringen har jeg kjøpt ASUS P4PE, men har fått ASUS P4PE /GN hva nå det er. Serienummeret stemmer heller ikke!

Ordner ikke de opp i dette og sender meg rett kort, skal jeg legge ut navnet på butikken.

Hmm.. Husker jeg ikke HELT feil så er P4PE /GN en enda mer strippa utgave en P4PE...

Men du har nok dessverre ikke S-ATA på ditt hovedkort når du har kjøpt P4PE, siden dette kun finnes på P4PE Deluxe, som var noen hundrelapper dyrere..

Lenke til kommentar
Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

Stenges

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...