Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

sendte pakke uten avsender, mottaker leverte til politiet. hva skjer nå?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Sendte en pakke uten å oppgi hvem jeg var til noen for morsomt, det var dustete innhold men ikke noe ulovlig.

 

Lite viste jeg at mottaker hadde fått masse brev fra en stalker og ringte politiet da mottaker ikke tørte å åpne. De kom og tok med seg pakken. 

 

Så hva vill skje nå? Vill de søke meg opp og gi beskjed til mottaker? Er det ikke lov å sende pakker uten å si hvem det er i fra? 

 

De vil nok ha mulighet til å finne meg via fingeravtrykk tenker jeg. 

 

 



Anonymous poster hash: 6a3fc...364
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ulovlig å sende pakker uten at de er merket med avsender, foreløpig. Med dagens utvikling så blir det sikkert ulovlig snart. Hvis de har registrert fingeravtrykkene dine og saken er alvorlig så får du nok en telefon ja, eventuellt så må du møte til avhør. Stakkars vennen din, du får si pent unskyld :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Det er ikkje straffbart å ikkje oppgi identitet nei, men sjølve handlinga kan være ulovlig alt etter kva som var hensikta med forsendelsen.

I ein slik situasjon vil du fort være på grensa i forhold til plagsom oppførsel eller liknande.

 

På samme måte som at det ikkje er straffbart å sette frå seg ein tom pakke og gå frå den på gata, men setter du frå deg ein tom pakke og går frå den på ein flyplass, på jernbanestasjonen, osv så må du påberegne at du får ein reaksjon sjølv om sjølve pakken var ufarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikkje straffbart å ikkje oppgi identitet nei, men sjølve handlinga kan være ulovlig alt etter kva som var hensikta med forsendelsen.

I ein slik situasjon vil du fort være på grensa i forhold til plagsom oppførsel eller liknande.

 

På samme måte som at det ikkje er straffbart å sette frå seg ein tom pakke og gå frå den på gata, men setter du frå deg ein tom pakke og går frå den på ein flyplass, på jernbanestasjonen, osv så må du påberegne at du får ein reaksjon sjølv om sjølve pakken var ufarlig.

 

Jo det kan nok absolutt ses på som plagsomt ja! Men det skulle jo bare være en spøk som ble til noe helt annet. 

 

Så hva kan jeg forvente meg at skjer med saken? kommer til å bli utrolig klein hele greia off...

 

Anonymous poster hash: 6a3fc...364

Lenke til kommentar

Har du sendt en avkappa Halloween-hånd med litt jukseblod for å være morsom, så får du nok en smekk på pungen

 

Det var ikke noe sånn for å skremme eller skape frykt! Mottaker åpnet ikke selv så frykten kom ikke av innholdet, det var skapt av denne stalkeren jeg ikke viste om, var redd for hva innholdet var og ville ikke åpne.

 

Det var en NSW greie...

 

Anonymous poster hash: 6a3fc...364

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...