Gå til innhold

Rense Chipsettet, vannkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket cpu-z og ja, jeg har C1 stepping, er dette noen fordel? hva er forskjellen på denne steppingen og andre?

Finnes det håp i det hele tatt på vår prosessor å låse opp multipleren?

Siden nå jeg har cpu:ram på 1:1 så kjører ramen på 160(160*4=640Mhz) når den vanligvis er ment for 166(166*4=666). Dette er litt dumt da jeg vet at ramen klarer hvertfall 2.2.2.5 ved 700Mhz QDR.

Det er en fordel å ha C1 stepping, det er den beste OC steppinga på våre cpu'er..

 

Det finnes nok inetet håp om å få låst opp MP nei, dessverre..

 

WOW! har du DDR2 eller? Ved vanlig ddr-ram skal du kun gange ram hastigheten med 2, det vil si at din ram kjører på 160mhz*2=320Mhz..

 

Men hvorfor prøver du ikke å stille minnedivideren litt høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe nei dessverre ikke ddr 2, men siden jeg kjører dual minnekanaler så må man vel gange med 4?

 

For å være helt ærlig så finner jeg ikke noe sted der jeg kan stille opp minnedivideren.(jeg er nybegynner beklager)

Jeg vet at hvis jeg går over 175MHz med 2.2.2.5 så låser systemet seg helt!

Jeg kommer ikke inn i bios engang, må ta ut strømmen vente litt så starte igjen, da resetter instillingene seg og jeg kan gå inn i bios og endre tilbake.

Dette bedrer seg sikkert hvis jeg ofrer litt på latencyene, men jeg vil være litt gjerrig der foreløpig.

 

Noe tegn til når vannkjølingen kommer? eller er den fortsatt fortapt i postens labyrinter?

Lenke til kommentar
Hehe nei dessverre ikke ddr 2, men siden jeg kjører dual minnekanaler så må man vel gange med 4?

 

For å være helt ærlig så finner jeg ikke noe sted der jeg kan stille opp minnedivideren.(jeg er nybegynner beklager)

Jeg vet at hvis jeg går over 175MHz med 2.2.2.5 så låser systemet seg helt!

Jeg kommer ikke inn i bios engang, må ta ut strømmen vente litt så starte igjen, da resetter instillingene seg og jeg kan gå inn i bios og endre tilbake.

Dette bedrer seg sikkert hvis jeg ofrer litt på latencyene, men jeg vil være litt gjerrig der foreløpig.

 

Noe tegn til når vannkjølingen kommer? eller er den fortsatt fortapt i postens labyrinter?

Nei du skal gange med 2uansett om du har dual channel eller singlechannel..

 

Hvis ud går inn i biosen, så går du inn i den under menyen der du stiller opp fsb, der finner du en divider som heter fsb:dramratio.. denne stiller du på.. Hva slags hk har du?

 

Har du testet med høyere vcore enn standard?

 

Når vannkjølingen kommer er ikke så godt å si..Faren min har snakt med økonmi ansvarlige på netconnection.. Han sa: hvis netconnection fikk garanti fra posten om at de fikk pengene skulle de sende nye pakke.. Hvis ikke så kunne jeg vente i en måned, hvertfall! :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...