Gå til innhold

Rense Chipsettet, vannkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt denne lille godsaken: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C24035&toc=5432 *grin*

Det jeg lurer på før jeg demonterer hele kassa er om jeg kan bruke isopropanol for å rense chipsettet?

Jeg brukte det på cpu, funka fint, men jeg vet ikke om chipsettet har en metalloverflate som tåler det. (I875p).

Arctis Silver 5 funker vel bra som pasta?

Noen som har noen svar,? takker så mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme blokka liggende her jeg også :nice: planslipt og greier.. men må vente på pakken min fra netconnection som posten har klart å rote vekk :grumpy: .. Har renst min NB med neglelakkfjerner og det funker fint..

 

Men tilbake til blokka.. Når du fester den så skal du bruke 2"haker" som skal hukkes fast i "øynene" på hk.. da kan du velge mellom 3forskjellige hakk som du strammer med.. det jeg skal gjøre er å prøve med slakkeste også stramme mer og mer til jeg ikke tårer mer..

 

Hvor mye får du klokka cpu?

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha klokka vettet ut av kassa kan jeg meddele at:

Cpu: 2,66Ghz 533FSB @ 3,2 GHz mhz 640mhz FSB

 

Ram:siden nå ikke 4:5 men 1:1 så er ram på 640MHz, dette er da lavere enn de 666 som jeg hadde før, men pc mark viser mye høyere ytelse for det.

fortsatt på lantency: (2.2.2.5)

 

Cpu idle: 22C load 28C

chipsett: idle:26C load 28C <-- begge vannkjølt med vifter på ca 7V

 

pc mark 2002 cpu: 7837 ram: 8435 hdd: 845, ned fra 1300<--hvorfor??

 

vel vel med disse temperaturene kan men vel ikke kalle dette slutten kan man vel? *grin*

Lenke til kommentar
Vel, etter å ha klokka vettet ut av kassa kan jeg meddele at:

Cpu: 2,66Ghz 533FSB @ 3,2 GHz mhz 640mhz FSB

 

Ram:siden nå ikke 4:5 men 1:1 så er ram på 640MHz, dette er da lavere enn de 666 som jeg hadde før, men pc mark viser mye høyere ytelse for det.

fortsatt på lantency: (2.2.2.5)

 

Cpu idle: 22C load 28C

chipsett: idle:26C load 28C <-- begge vannkjølt med vifter på ca 7V

 

pc mark 2002 cpu: 7837 ram: 8435 hdd: 845, ned fra 1300<--hvorfor??

 

vel vel med disse temperaturene kan men vel ikke kalle dette slutten kan man vel? *grin*

Hmm.. syntes ikke du fikk klokka så mye..

 

Men det var veldig nice temps! Kjører du med standard vcore?

 

Hva slags radiator og cpu blokk bruker du?

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så testet jeg aldri lenger enn 2,8 med luftkjøling selv om jeg vet at jeg kunne klart en god del lenger.

Med luft idla jeg på ca 24 grader, men jeg synes load temeraturen ble høy.. 38 grader,(vet det ikke er mye) så jeg feiga ut. Synes også at chipsettet ble litt vel temperert.

C1 stepping?, står det på cpu core?

Hvordan kjøling har du C0bra? Hvor kommer din cpu fra, Hovedkort, Hvilken ram type?

 

Synes også det er moro å sammenlikne systemer som er noenlunde like.

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
C1 stepping?, står det på cpu core?

Hvordan kjøling har du C0bra? Hvor kommer din cpu fra, Hovedkort, Hvilken ram type?

 

Synes også det er moro å sammenlikne systemer som er noenlunde like.

Det står noen nummer på cpu ja.. med disse kan du sjekke hos intel om du har C1 stepping.. eller du kan laste ned cpuid eller cpu-z, der står det også..

 

Min cpu tror jeg kommer fra filiphinene.. men er ikke sikker, har planslipt cpu så jeg kan heller ikke lese det av.. Systemet mitt ser du i siggen, men det er ABIT BH7, TwinMos PC2700 @ 398mhz 2-2-2-6 2.75v, cpu kjører på 3Ghz nå med standard vcore..kommer til 3.16Ghz med 1.62v men den blir så sykt varm.. Bruker Aerocool Extreeme kjøleribbe/vifte og 4kabinett vifter..

 

Venter på vannkjøling som posten har klart å rote vekk :grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Cobra: Har du noen spesiell kjøling på minnet? Har samme brikkene, og trodde jeg trengte nye hvis jeg skulle ha ny cpu (xp 2500+). Men hvis du klarer det uten problemer kanskje jeg også klarer det og slipper nye brikker :roll: .

Bruker Revoltec RAM freezer Alu som kjøling.. vet ikke om det hjelper så mye på klokkinga, men kjøpte det for den så bra ut.. Klarer HVERTFALL DDR414 2-2-2-6 med 2.85v på minnet.. Får fint kjørt DDR420 2-2-2-6 også men da flipper det for cpu'n.. Har bestilt vannkjøling for å tyne enda mer, men posten har jo seff klart å rote pakken min vekk :grumpy: (klarer også kjøre disse hastighetene med 2-2-2-5, men får bedre ytelse av 2-2-2-6..)

 

Så det kommer nye resultater når jeg får vannkjølinga! Vet ikke hva slags chipper som er best, men har Mtec selv..

 

Så forresten en test av forskjellige PC2700 brikker for en god stund siden, der va blant annet Twinmos PC2700 med winbond og PC2700mushkin brikker med, og ingen av brikkene i den testen kom over 190Mhz med 2-2-2-5..

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket cpu-z og ja, jeg har C1 stepping, er dette noen fordel? hva er forskjellen på denne steppingen og andre?

Finnes det håp i det hele tatt på vår prosessor å låse opp multipleren?

Jeg har det problemet at ramen kjører litt sakte, mens cpu kjører for raskt i forhold, dette vil da medføre at overklokkingen vil stoppe ved cpu`s begrensning lenge før ramen gir seg.

Siden nå jeg har cpu:ram på 1:1 så kjører ramen på 160(160*4=640Mhz) når den vanligvis er ment for 166(166*4=666). Dette er litt dumt da jeg vet at ramen klarer hvertfall 2.2.2.5 ved 700Mhz QDR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...