Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutte med speed, cola og divs andre rusmider på fest.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Sliter Veldig med og bare drikke, om jeg først skal drikke.

Drikker ikke så alt for ofte, alt fra 1-2 ganger i måneden til ingenting.

Men hver gang jeg er ute og drikker, enten om det er på en hjemmefest eller ute på byen så må jeg ha i meg andre ting en alkohol, for det meste cola eller amfetamin.

Syns det er er kjedelig og drikke uten noe ekstra. var ikke sånn før.

Før i tiden drakk jeg bare alkohol, og hadde det kjempe moro.

Hvordan kan jeg komme tilbake til det med og bare drikke alkohol og uten og være avhengig av andre rusmidler?

Kjedelig situasjon jeg har greid og å komme meg opp i. Hadde satt veldig pris på seriøse svar!

 



Anonymous poster hash: 6d167...22b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er når du skal drikke at du også trenger andre ting, må du unngå fester og slikt.

Bryt mønsteret, og finn andre interesser.

Et annet miljø, f.eks. bli med noen kompiser på topptur! Du aner ikke for en rus, kick og high det er å jobbe seg opp på en tind og skue utover sammen med venner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vil bare si at det høres ut som en nifs blanding ts bruker, og jeg ville tatt meg ferie fra all rus en god stund fremover hvis jeg var han

 

Når det blir sånn at nå skal det ut å drikkes/sniffes for å ha det gøy, fremfor: nå skal vi ut å se om det er noe gøy, og hvis det tilfeldigvis dukker opp en pils, vel så får vi se ..., mener jeg man er litt ute å kjøre ...!?

Lenke til kommentar

Venna mine tar ikke, men har vel mistanker.

 

Følger råda deres. Tar en pause fra drikkinga.

 

Nå skal jeg egentlig på nyttårsfest, er det noe jeg burde droppe?

 

Evt ta en såpass lang pause at jeg venter helt til sommeren?

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 6d167...22b

Det vi mener med venner er å endre omgangskrets. Heng med folk som ikke tar disse stoffene, da har du ikke tilgang til de og det blir flaut å ta det.

 

Vent en god stund ja, finn på andre ting. Livet er så mye mer enn en fest!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Evt ta en såpass lang pause at jeg venter helt til sommeren?Anonymous poster hash: 6d167...22b

Prøv å si til deg selv: jeg kommer ikke til å ruse meg før jeg slutter å interessere meg for den!

 

Det gir ingen spesiell tidsaspekt som kan gjøre at bevisstheten "lurer sey selv". Når du erfare at ingen "bestillinger" kommer fra underbevisstheten, er du over avhengigheten, og det kan ta år eller det kan ta ett par dager, opp til en selv når man "slipper" uvanene ..

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode svar!

 

Skal følge råda deres, tenkte å dra på nyttårsfeiringen, men da skal jeg være 100% edru :) .

 

Skal begynne og si til meg selv at jeg ikke skal ruse meg før jeg slutter og interesse meg for den.

 

Syns det høres veldig lurt ut, så en ekstra takk til deg Kondanna Knows for ett godt visdomsord!

 

Skal skrive det ned og henge det et sted som jeg ser det hver dag!

 

Nå blir det en lang edru periode for meg.

 

Nå blir det og finne ut en ny aktivitet/hobby som jeg kan interessere meg for, skal sjekke litt rundt ang dette :).

 

Tusen takk igjen for så mange gode råd, det betyr mye for meg!

 

 

Anonymous poster hash: 6d167...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare si at det høres ut som en nifs blanding ts bruker, og jeg ville tatt meg ferie fra all rus en god stund fremover hvis jeg var han

 

Når det blir sånn at nå skal det ut å drikkes/sniffes for å ha det gøy, fremfor: nå skal vi ut å se om det er noe gøy, og hvis det tilfeldigvis dukker opp en pils, vel så får vi se ..., mener jeg man er litt ute å kjøre ...!?

 

Han sier selv han drikker lite, 1-2 dager i måneden og noen måneder han ikke drikker i det hele tatt.

 

han er langt ifra ute å kjøre, det sier seg selv!

 

vil si det er mer skadelig og drikke hver helg, mange som drikker både fredager og lørdager. tror ikke det er så mange som tenker på konsekvensene av hvilke skadevirkninger det kan få.

 

vet ikke hva slags mengder han bruker når han først er ute, men om han ikke overdriver og  det er såpass sjeldent som det er, ser jeg på det som mindre farlig en en som drikker hver helg.

 

Har du lest deg om bivirkningene av alkohol?  og lest om bivirkningene av speed?

 

om du drikker hver dag, eller tar amf hver dag, så fucker det deg opp både psykisk og fysisk.

 

hører ofte hold deg til alkohol, er mye bedre for deg, bullshit kaller jeg det.

 

Hadde alkoholen vært oppfunnet i dag hadde det blitt kvalifisert som narkotika. men siden det er så sosialt akseptert så ser ikke folk ned på deg om du drikker, i motsetning til andre stoffer  som er mindre farlig og ta enn alkohol.

 

Men bra det TS: det beste er og ikke ruse seg i det hele tatt.. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...