Gå til innhold

Helt ærlig, har vi ikke fått nok?


Anbefalte innlegg

Som en spillfan gjennom drøye 20 år elsker jeg et godt spill og ikke minst en god oppfølger til gode spill, men tendensen gjennom de siste 10 årene har gått i retning av at det skal tjenes penger på spillene, ofte på bekostning av kvaliteten på spillene.

Det første Tomb Raider spillet ga 3D adventure sjangeren et nytt pust og var på mange måter en super evolusjon på eventyr siden, noen vil gå så langt som å si at det var revolusjonerende. Toeren var ok, de prøvde enkelte nye ting uten at det ble særlig nyskapende, men derfra gikk det på rævva. Personlig synes jeg at Tomb Raider serien skulle ha sluttet ved 3eren, da var hele opplegget utbrent, men neeei, de fortsatte og ga oss ytterligere 3 spill... Nå ser jeg helst at vi ikke ser mer til Lara Croft, jeg har fått nok...

Er det noen der ute som har fått nok av andre spill serier??? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom akkurat til å tenke på en serie til som burde sluttes av men leken er god... Heroes of Might & Magic... Det hele begynte bra, toeren var så godt som identisk og 3eren likedan. ¤eren litt anderledes men veldig lik de første. Gidder vi virkelig å se en 5er hvis det blir mer av det samme?

Lenke til kommentar

Ja jeg tror nok Lara Croft sine dager er talte... :(

 

Dersom det kommer et nytt spill må de gjøre noen med kontrollene. Kunne gjerne tenkte meg en Max Payne stil på kontrollene for PC versjonen ihvertfall...

 

Også en mer fri verden som ikke er så linær. Mer som Zelda osv..

 

edit: Her har Beyond Good & Evil truffet spikern..., men det er da det første spillet :roll:

Endret av TCi
Lenke til kommentar
The Sims! Kommer jo en expansion annenhver uke. Og det værste er at folk er dumme nok til å kjøpe de også.

Å ja, du sier noe er...

 

Jeg kan bare tenke meg hvordan det blir når Sims2 kommer ut. Forundrer meg ikke om folk tror det er enda en utvidelsespakke :roll:

 

Menmen denne blir nok melket fram til Sims3 kommer... :lol:

Lenke til kommentar
The Sims! Kommer jo en expansion annenhver uke. Og det værste er at folk er dumme nok til å kjøpe de også.

:lol: Ganske så enig... la dem heller konsentrere seg om toeren....

hæ?!? har ikkje 2'en komt ud ennå? hjelpe meg, det einaste eg ser i narvesen butikkane e jo hylla opp på hylla ner med forskjellige SIMS spel. Offameg, syns at SIMS serien konne gitt seg mens det va onna 10 versjoner av 1'en...

Lenke til kommentar

Andre forslag... disse vil jeg gjerne ha slutt på med mindre det skjer noe veldig drastisk med evt etterfølgere....

 

Sim City serien

Ultima serien

Larry serien

EA Sports (trenger ikke å bli gitt ut hvert år, da heller en patch/billig addon for årets oppdaterte klubber/navn/osv)

Harry Potter spillene

Commandos serien (3eren var latterlig skuffende)

Deer Hunter serien

Mario serien (Sunshine var ALT for dårlig)

Sonic the Hedgehog spillene (Det er visst 3 nye på vei, grøss)

 

C&C Spillene (Ingen nyskapning her heller) <-- Sorry, Fans :grine:

 

Unreal Tournament (Like hver gang, mer eller mindre) <-- Vet jeg vil få masse kritikk for denne :shrug:

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar
Synes personlig det er det samma med Final Fantasy serien. FF7 vart det siste VIRKELIGE bra FF spellet, ff8 sugde ff9 vart grei, men nermest ein kopi av alle andre ff spell, og ffX sugde gnom. Det gjør nok FFXI også.

 

Gi dere nå square, jeg er nesten lei dere.

Enig i at FF7 var det siste store FF spillet, men FF8 sugde faktisk ikke så voldsomt... 9eren var en større flopp... 10eren var skikkelig dårlig, svakeste i serien siden 3eren på NES.

XI suger ikke derimot, det er veldig tøft, men kan ikke sammenlignes noe videre med noen av de tidligere FF spillene, da XI er kun for online spilling. Har spillt XI en stund nå og jeg må si det er det beste spillet jeg har spillt siden, eh, ja, FF VII :yes:

Lenke til kommentar
Unreal Tournament (Like hver gang, mer eller mindre) <-- Vet jeg vil få masse kritikk for denne

 

Ja, det får du. :-)

Syns de nye spillene i serien har vært bra, på ingen måte geniale eller revolusjonerende, men litt bedre vær gang. Savner kansje litt på gameplay, men grafikken er konge.

 

 

Ellers veldig enig i:

-FIFA-serien; virker som de bare gir ut et nytt soill hvert år automatisk, ikke fordi de har noe nytt.

-Sims; en expansion pack annenhver måned.

 

 

Ellers kunne Worms gjerne ha vært avsluttet.

 

 

Tycoon serien burde vært avslutet, Airport Tycoon 2 var latterlig.

 

 

Masters of Orion 3 <<---boss

Postal 2 <<--- Brenn

 

 

 

Når det gjelder Tomb Raider er eg innhabil til å vurdere om de burde gitt seg etter den første ettersom eg alltid har hatet hele spillet. Får helt fnatt av kontrollene i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...