Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i underlivet


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har slitt med veldig sterke mensensmerter siden jeg fikk mensen, men dei 2 siste åra har jeg hatt veldig vondt nedentil spesielt når jeg har sex, det føles ut som det er en kniv som stikker meg inne der.. Og kan ha vondt i 2 dager etterpå. Også er det vondt nederst imagen.. Har kjæreste så har blitt ett problem for oss begge.. Har prøvd p-piller, p-sprøyte, kiropraktor (kunne være at jeg hadde vondt pga jeg var stiv nede i bekkenet), og tok kikkhulloperasjon på tirsdag denne uken for å se om det var endometriose. Men de finner ingenting gale.. Vært hos gynekolog og mange ganger men alt er helt fint.. Begynner og bli skikkelig lei dette. Har 0 sex lyst og har aldri sex med kjæresten min lenger, for det e så ubeskrivelig vondt.. Har og fått bedøvelse krem som jeg kan bruke når jeg har sex men har nesten like vondt då...Og lurer på om det er noen andre som har samme problemet? Og er dere kvitt problemet? Om dere er det hva gjorde dere då?

 

Anonymous poster hash: 1925f...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har vært hos leger går jeg ut fra at de har utelukket sopp, herpes eller lignende?

 

Har du lest om, sjekket ut om det kan være (partiell) vaginisme (vestibulitt)? Les f. eks. http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/vestibulitt-og-partiell-vaginismeog se om du kan kjenne deg igjen i det som beskrives.

 

Håper du finner ut av det, høres veldig vondt og ubehagelig ut!

Lenke til kommentar

Samme som meg det! Legen finner heller ingenting og ingenting hjelper.

 

Men en del med samme problem har funnet noe som funker, på noen altså. Ikke alle. Du taper ikke noe på å prøve det:

 

Edit: feil tekst. Greia er i hvert fall multi-gyn og membrasin! Les hele tråden du.

 

 

Fra kvinneguiden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=182817&page=59

 

Mange med samme problem som deg der! Jeg har hatt det hele livet uten at noe behandling har fungert.

 

Edit: Jeg skal prøve det samme selv. Håper det funker. For jeg hater dette! :angry:

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

http://p3.no/jeg-matte-stoppe-opp-og-grate/

 

Nevn vestibulitt/vaginisme for legen/gynekologen, dette er jo litt nytt på diagnosefronten, så ikke sikkert at mange leger tenker at dette må utelukkes enda man har typiske symptomer. Egentlig så tror jeg ikke du trenger å dra til legen en gang siden du alt har utelukket andre (mer) alvorlige sykdommer. Om du så får en bekreftelse på hva problemet er, så finnes det ingen ABC-kur for de greiene her, i beste fall så får du skrevet ut noe smertestillende, og det har du jo ikke akkurat god erfaring med fra før av. I artikkelen som jeg linker kan du lese om en jente som lever med dette og hva hun har forsøkt å gjøre med det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...