Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hordan bruker jeg Google?


Anbefalte innlegg

La oss si jeg ønsker å søke etter sider som inneholder matematiske uttrykk, som feks (x^2 + 1)/(x^2 - 1) . Problemet melder seg umidelmart pga. av spesialtegnene. jeg for f.eks treff på sider som et sted inneholder x og et annet sted et 2-tall. Hva gjør jeg for å søke etter det eksakte uttrykket over?

 

Setter STOOOR pris på svar...

Endret av Hoppesagåsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min matte-foreleser omtalte denne som "en veldig god site om matte"

http://mathworld.wolfram.com/

Kanskje du finner noe der du kan bruke, personlig skjønner jeg ikke så mye av det der...

 

Er litt gøyere å lage teite programmer på TI83 (ser det har kommet en pluss utgave.

Har tenkt på å kjøpe den noen ganger, men så plutselig slår meg, hva skal jeg med mer

minne på kalkulatoren?)

 

For øvrig har TI83 en integrerings funksjon, dersom det bare er svaret du er ute etter.

(men da må du ha et bestemt integral selvsagt) Regner med andre kalkulatorer har dette

også...

 

 

Kanskje det er lettere å bare søke på integrering...

 

;)

 

sp+

Lenke til kommentar
glemte å si at gåsøyne ikke hjelper...

 

Forøvrig prøver jeg å integrere f(x) = (x^2 + 1)/(x^2 - 1). Dette er på universitetsnivå så jeg er redd 3MX ikke strekker til. Men du må gjerne prøve deg!

Kladda ned noe i full fart her, så aller mest sannsynlig er det stein stokke galt :p Spesielt med tanke på hvilket nivå jeg er på :p hehehe!

 

2ln(2x)*ln(X^2-1)*((1/3)X^3+X) + C

 

Som sagt, stein stokke galt, men kunne ikke la 2minutters hard regning gå tapt:P

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...