Gå til innhold

Prøver å endre NAT-type på en PS4 koblet gjennom en Stormshield (Netasq) brannmur


baguett

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen kyndige folk der ute som har litt peiling på Stormshield / Netasq brannmurer, mer spesifikk en Stormshield SN200. Har sendt mail til produsenten men de vil tydeligvis ikke svare.

 

Problemet er at PS4 får NAT-type 3 (også kalt strict) av brannmuren, og da er det mye problemer ihht. online-spilling. Voicechat funker sjeldent og jeg sliter med å finne spillere. Vi har prøvd å sette PS4 i DMZ og lage et eget subnet der det kun er PS4, men uten hell. Men, Stormshield slapp en ny firmware for noen måneder siden der det visstnok skulle være bedre støtte for "gaming consoles", og da fikk jeg NAT-type 2 (moderate) en dag eller to, før den gikk tilbake til strict igjen.

 

Ikke spør hvorfor vi har en bedrifts-brannmur hjemme, det aner jeg ikke, men det burde da gå an å få en spillkonsoll til å yte optimalt på en dyr brannmur?

 

og, det er ikke ISP som har skyld, kobla en switch mellom modem og brannmur, og PS4 rett i switchen, da fikk jeg NAT-type 1 (open). Helt til ISP oppdaga at vi hadde 2 IP adresser da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du i såfall manuelt forwarde portene. Utifra det jeg vet så benytter Playstation følgende porter:

TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480. UDP: 3478-3479. Prøv også å legge til 28960, vet den benyttes av mange spill (TCP/UDP).

Takk for portene. Skal prøve å forwarde disse og teste, krysser fingrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...