Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Opplevde jeg nettop "føling"


Krig og fred

Anbefalte innlegg

Var ute og gikk tur da jeg plutselig ble slapp i bena og jeg syntes synet ble litt rarere. Kommer jeg til å svime av nå tenkte jeg på vei tilbake? Kanskje det bare er noe jeg innbiller meg tenkte jeg, men det fortsatte. Hadde også en følelse av at jeg svettet selv om jeg ikke gjorde det. Kom hjem for 10 minutter siden og føler meg fortsatt rar. Skulle smøre et par brødskiver og jeg hadde problemer med å legge pålegg tilbake inn i lynlås posen. Spiste litt mat, drakk ett glass appelsin juice men føler meg fortsatt rar. Tok hvilepuls og den er 76 og det er vel normalt så vidt jeg vet. 

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster ikke en kalori å ringe de å si hva som skjedde.

Tenk hvis det er noe alvorlig og om en halvtime kan du ikke ringe?

 

 

De er godt utdannede personer som greier fint å komme med anbefalinger via telefonen.

 

 

Om du synes det er et ork så tenk på familie og venner hvis noe faktisk er galt og noe skjer.

 

Nå er det ikke meningen å høres ut som et rasshøl, men jeg har selv vært borti en bekjent som mistet en far fordi han trodde han skulle sove det av seg, men han våknet aldri opp igjen....

Endret av AllFather
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle er det søvn. Våkner minst 3 ganger per natt.

Jeg er ingen ekspert, men opplevde faktisk å utvikle depresjon og en slags panikkangst fordi jeg over ca to uker sov fra 04-11. Det begynte med små særdeles skremmende panikkanfall som jeg ikke tok på alvor, plutselig hadde jeg utviklet en slags depresjon. Da dro jeg til legen, og fikk samtidig påvist at det knapt var D-vitamin i blodet mitt, så dette kan jo også ha vært medvirkende selvfølgelig. Men for min del så kom jeg ut av det etter noen måneder ved å være litt flinkere, lærte om ikke annet en del om kroppen.

 

Dersom du våkner 3 ganger i løpet av natta kan det hende at balansen i hjernen ikke blir som den skal, fordi den ikke får nok dypsøvn. Våkner du slik må du finne ut årsaken. Er du ikke sliten nok når du legger deg? Står du opp for seint? Spiser du sukker eller dikke kaffe seint på kvelden? Å trene kan rett og slett være en måte å få sove bedre på, ved at man får ut kreftene i kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra det gikk fint med deg :)

 

Takk Redban :)

 

 

I mitt tilfelle er det søvn. Våkner minst 3 ganger per natt.

Jeg er ingen ekspert, men opplevde faktisk å utvikle depresjon og en slags panikkangst fordi jeg over ca to uker sov fra 04-11. Det begynte med små særdeles skremmende panikkanfall som jeg ikke tok på alvor, plutselig hadde jeg utviklet en slags depresjon. Da dro jeg til legen, og fikk samtidig påvist at det knapt var D-vitamin i blodet mitt, så dette kan jo også ha vært medvirkende selvfølgelig. Men for min del så kom jeg ut av det etter noen måneder ved å være litt flinkere, lærte om ikke annet en del om kroppen.

 

Dersom du våkner 3 ganger i løpet av natta kan det hende at balansen i hjernen ikke blir som den skal, fordi den ikke får nok dypsøvn. Våkner du slik må du finne ut årsaken. Er du ikke sliten nok når du legger deg? Står du opp for seint? Spiser du sukker eller dikke kaffe seint på kvelden? Å trene kan rett og slett være en måte å få sove bedre på, ved at man får ut kreftene i kroppen.

 

 

Takk for råd. Trente faktisk på dagen i går før dette skjedde. Fikk resept på sobril i dag som skal være som en nødløsning hvis jeg er sliten og har angst (Noe jeg nå har) Har tatt 1/2 25mg så jeg håper det gjør at jeg sover godt i natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...