Gå til innhold

Hvorfor svarer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er her for at min stemme skal bli hørt, i saker som opptar meg, gjerne hvor jeg føler at andre stemmer får dominere. Så ha jeg en viss glede og nytte av at mitt ringe intellekt blir brukt til noe.

 

Jeg tror derimot ikke at det forandrer noen ting, men håper jo at noen ser et glimt av visdom i noe jeg sier og dermed nærmere mitt livssyn.

 

Nå er det vel bare unntaksvis at jeg deltar i denne kategorien lenger. Det fordi den så åpenbart går i sirkler. Det er lite eller ingenting på førstesiden i kategorien idag som ikke også ble diskutert i en eller annen variant for 5 år siden. Dermed finner jeg mer glede og nytte av å delta i mer tidsaktuelle diskusjoner, ofte i politikkdelen. (Og ja, diskusjonene er gjerne de samme der også, men gjerne knyttet til et aktuelt emne.)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg liker å diskutere. Spesielt emner rundt religion interesserer meg. Er det så vanskelig å forstå?

Det er vanskelig å forstå.

 

Ok. Men forstår du da at andre folk kan ha, vil ha, og har andre interesser enn deg, uten at det på noen måte gjør at du eller andre har "feil" interesser? For i så fall er vi i det minste et stykke på vei til å oppnå forståelse her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det seriøse svar:

et langt innlegg er kun interessant vis temaet er om noe jeg liker,
samt at teksten viser meg tydelig forholdet å diskutere rundt.
jo mer jeg får tak i rammeverket tydelig, jo mer kan jeg svare mer presist og seriøst.

innlegg som "hva mener du om tro?"
er for meg en så relativ setning at man ender med å få masse kommentarer uten sammenheng med hverandre,
Ergo et innlegg må kunne skrive rammeverket for hvor innlegget skal gå hen vis skal være seriøst.

man svarer fordi man vil påvirke,
samtidig som ta standpunkt selv til sine tanker og følelser.



for så vidt blir ditt innlegg av samme relativ karakter som jeg beskrev oppenfor,
fordi her får du mange svar som ingen egentlig vet hvorfor du spør om eller hvor du vil hen,
og det ender med at innlegget dør ut i useriøse kommentarer,-ene og alene fordi du brukte altfor fåtalls ord til å beskrive hva du ville diskutere i hvilken retning.


 

Lenke til kommentar

hvorfor gidder du å stiller spm?

hvorfor gidder du stille spm til ukjente personer?

stiller du mange spm for å være vrang?

bryr du deg om meg siden du spør spm?

Stiller spørsmål når jeg er nysgjerrig, og jeg spør ukjente mennesker fordi jeg allerede vet hva de jeg kjenner kommer til å svare.

 

Jeg må si at jeg stiller ikke spørsmål for å være vrang, men jeg prøvde nå å stille dette spørsmålet som at jeg skulle bli forstått sur eller irritert, bare for å se hvor mye effekt det hadde på hvor mange svar og hvor mange som var hyppige, og jeg var vrang mot en viss person som jeg svarte ja. 

 

Jeg bryr meg til dels, men akkurat dette spørsmålet gjør jeg vel for min egen egoistiske empiriske humor, så nå kan jeg konkludere med at folk på dette forumet er her for å skrive symboler og tydeligvis en skjult angenda som jeg har tenkt å spørre hva er. :3

Lenke til kommentar

 

 

hvorfor gidder du å stiller spm?

hvorfor gidder du stille spm til ukjente personer?

stiller du mange spm for å være vrang?

bryr du deg om meg siden du spør spm?

Stiller spørsmål når jeg er nysgjerrig, og jeg spør ukjente mennesker fordi jeg allerede vet hva de jeg kjenner kommer til å svare.

 

Jeg må si at jeg stiller ikke spørsmål for å være vrang, men jeg prøvde nå å stille dette spørsmålet som at jeg skulle bli forstått sur eller irritert, bare for å se hvor mye effekt det hadde på hvor mange svar og hvor mange som var hyppige, og jeg var vrang mot en viss person som jeg svarte ja.

 

Jeg bryr meg til dels, men akkurat dette spørsmålet gjør jeg vel for min egen egoistiske empiriske humor, så nå kan jeg konkludere med at folk på dette forumet er her for å skrive symboler og tydeligvis en skjult angenda som jeg har tenkt å spørre hva er. :3

Interessant sosialt prosjekt :-)

Men syns du satt deg i et dårlig lys nå,

Samtidig som fratar deg all tillit og genuint motiv for å ha en seriøs samtale,

Og samtidig viser du en skjult agenda som setter deg i enda dårligere lys,

Attpåtil fordømmer alle under 1 kam.

Men attpåtil fremstår du deg som noe arrogant uempatisk.

Vet ikke om du tjente på dette her innlegg :-)

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg er her fordi jeg har en agenda

 

Hvilken agenda?

Det er ikke noe man kan vite før det skjer, det kommer altså an på forutsetningene der og da.

Ingen annen plan enn å ikke planlegge for noe

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

hvorfor gidder du å stiller spm?

hvorfor gidder du stille spm til ukjente personer?

stiller du mange spm for å være vrang?

bryr du deg om meg siden du spør spm?

Stiller spørsmål når jeg er nysgjerrig, og jeg spør ukjente mennesker fordi jeg allerede vet hva de jeg kjenner kommer til å svare.

 

Jeg må si at jeg stiller ikke spørsmål for å være vrang, men jeg prøvde nå å stille dette spørsmålet som at jeg skulle bli forstått sur eller irritert, bare for å se hvor mye effekt det hadde på hvor mange svar og hvor mange som var hyppige, og jeg var vrang mot en viss person som jeg svarte ja.

 

Jeg bryr meg til dels, men akkurat dette spørsmålet gjør jeg vel for min egen egoistiske empiriske humor, så nå kan jeg konkludere med at folk på dette forumet er her for å skrive symboler og tydeligvis en skjult angenda som jeg har tenkt å spørre hva er. :3

Interessant sosialt prosjekt :-)

Men syns du satt deg i et dårlig lys nå,

Samtidig som fratar deg all tillit og genuint motiv for å ha en seriøs samtale,

Og samtidig viser du en skjult agenda som setter deg i enda dårligere lys,

Attpåtil fordømmer alle under 1 kam.

Men attpåtil fremstår du deg som noe arrogant uempatisk.

Vet ikke om du tjente på dette her innlegg :-)

 

Tja, kanskje jeg skrev innlegget for å virke sånn? ^^ Neida, for å være 100% ærlig så sitter jeg her med en på 13åring og viser hvordan mennesker kan komme unna med løgn og usannheter ved å skrive ting, og hvordan man kanskje kan bli missforstått av å ordlegge seg feil, pga mangelen av tilstedeværelse av kroppspråk. Da er det viktig med et godt ord forråd. 

 

Nå sitter vi å diskuterer litt det om at det er unødvendig å lyge om sin orginale hensikt siden det vil bare ødelegge hensikten med samtalen og går ut i luft. Fordi da vil du ikke oppnå noe. Men ja... xD Men nå trur jeg skal slutte dette spillet fordi nå blir bare alt tull :) Men ja, unnskyld for at jeg kanskje ødela et spørsmål som kunne ha vært interessant å diskutere. 

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før du møter noen er du tom og derfor i bunn og grunn "empty space". For å "lage deg selv" må du tenke spesifikt på deg selv. Når du møter andre og før noen bryter "felles space" som egentlig er bare (1 space, ikke 2 ..), og ved å lage kontakt med den andre, oppstår illusjonen om at det er "2 separate personer" her, og ut fra den ilusjonen spinnes en realistisk historie, som feilaktig bedømmes som virkeligheten

 

Vi er bare små glimt av kontakt, og i mellom er vi "capacity for world"

 

Det som binder oss sammen er space ..

 

Ganske digge muligheter hvis vi tar space på alvor :)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Før du møter noen er du tom og derfor i bunn og grunn "empty space". For å "lage deg selv" må du tenke spesifikt på deg selv. Når du møter andre og før noen bryter "felles space" som egentlig er bare (1 space, ikke 2 ..), og ved å lage kontakt med den andre, oppstår illusjonen om at det er "2 separate personer" her, og ut fra den ilusjonen spinnes en realistisk historie, som feilaktig bedømmes som virkeligheten

 

Vi er bare små glimt av kontakt, og i mellom er vi "capacity for world"

 

Det som binder oss sammen er space ..

 

Ganske digge muligheter hvis vi tar space på alvor :)

i utgangspunktet er det 2 separate mennesker da?

meg og deg er 2 ulike individer som kanskje stammer fra samme nåtid dog likevel 2 individer med 2 ulike opplevelser av nåtiden.

 

hva definerer du som "illusjon"?

og er det ulike forhold til "illusjon" fra mental og fysisk perspektiv?

 

vis alt er en illusjon,

hva er da virkelighet?

 

og hva mener du med "Space"?

min antagelse er at du mener et tomt intet som ikke er født og ikke død,-og uten innhold,

men hva er eventuelt da denne "Space" for noe?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det står i originalposten, Tommy, men det krever litt refleksjon fra din side

 

Hva angår det å beskrive virkeligheten, er den nokså umulig, fordi jo flere ord, jo større forvirring. Den må erfares direkte, samtidig forsvinner ordene ..

 

Catch22, kan man si ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...