Gå til innhold

GUIDE: Slik lytter du til Spotify på det «dumme» anlegget ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stue-PC'en er jo koblet til TV og du har et hendig trådløst tastatur med deg i sofaen. Og så en optisk kabel til D/A-konverter slik at du får ekte hifi. Finnes det noen andre måter å nyte godlyd fra nettet på egentlig?

 

Vel, du kan f.eks bruke Googles nye Chromecast Audio sammen med Dac-en. CA har optisk ut.

Lenke til kommentar

Stue-PC'en er jo koblet til TV og du har et hendig trådløst tastatur med deg i sofaen. Og så en optisk kabel til D/A-konverter slik at du får ekte hifi. Finnes det noen andre måter å nyte godlyd fra nettet på egentlig?

 

Kjøp deg en brukt Squeezebox Touch, og iPeng til mobil/nettbrett, så er du i mål.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Stue-PC'en er jo koblet til TV og du har et hendig trådløst tastatur med deg i sofaen. Og så en optisk kabel til D/A-konverter slik at du får ekte hifi. Finnes det noen andre måter å nyte godlyd fra nettet på egentlig?

Har HDMI til Yamaha RX-V767, som og støtter ARC. Slipper derfor egen optisk kabel, og kun en som går opp til TV'en, Philips 55PFL6678S. Den har riktignok Miracast-støtte, men det funker ikke helt bra (dårlig implementasjon).

 

Forrige generasjon CC er satt på soverommet mot tilsvarende reiciever (Yamaha RX-V667, modellen under) og en eldre Toshiba Regza 37"..

 

Men kommer nok til å kjøpe en nyere modell CC etterhvert. Kanskje to for å støtte 5 GHz-båndet over 802.11ac, og heller bruke den gamle mot en PC-skjerm på kjøkkenet.

 

På badet blir det kanskje en CCA koblet til aktive høyttalere som tåler å stå på et bad.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Fikk satt opp Airplay på multimediaboksen min som kjører Linux. Den er koblet til anlegget via DAC, som ellers er fritt for alt digitalt vas. Så da kan jeg streame Spotify på anlegget over Airplay. Fungerer kjempefint, som om jeg skulle hatt en Apple-dings koblet rett på anlegget via DAC e.l.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...også kan vi som har investert i Sonos eller andre skikkelige løsninger le med en gang vi vil ha synkronisert lyd i mer enn ett rom. 

Så kam vi med EKTE anlegg le av alle med dårlig hørsel og Sonos crap

Som om jeg skulle sagt det selv. Har man et ordentlig anlegg hører man godlyden selv på badet. Da trenger man ikke slikt skrot på badet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...