Gå til innhold

Noen som vet om et isometrisk rpg?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et isometrisk rpg med en god historie slik som i party-baserte spill som f.eks. Baldur's Gate og Pillars of Eternity, bare at jeg ikke vil at det skal være party-basert. Muligheter for online er likegyldig. Diablo spillene har for meg alt for mye grinding.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske bra historie, eller "forklaring av omgivelsene, karakterene og det som skjer", i Shadowrun spillene. Hvertfall Shadowrun: Dragonfall som jeg spiller nå :)

 

Wasteland 2 er også ganske bra vil jeg si, kanskje litt mindre historie enn Shadowrun (?), en helt annen atmosfære hvertfall da Shadowrun er litt "mørkere"

 

Du får skrive en liten liste over hva du har spillt og hvilke av de du likte så kan man anbefale noe som ikke står der ;)

 

Edit; Begge to er turn-based combat og fri gåing ellers så jeg vet ikke helt om det passer.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Hvis det er historie og mye lesing du er ute etter bør du se om du finner Torment. Planescape.  Laget på same engine som Baldursgate. Du spiller en char, men kan etterhvert plukke opp npcer hvis du vil.

 

Så har man også Arcanum. hvor du kan velge mellom turnbased og realtime. Du spiller en char, men kan etterhvert plukke opp npcer hvis du vil.

 

Turnbased klassikere også :

Fallout og Fallout 2. Du spiller en char, men kan etterhvert plukke opp npcer hvis du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Divine Divinity (de to første, ikke de nyeste) er nettopp dette. Eller, i toern er man bundet til en "evil spirit" som blir en andre karakter.

I enern er det bare deg alene hele tiden. Men det blir ganske "grindy" det også. Det er ikke RPG av typen baldur's gate, men mye mindre hardcore enn Diablo-serien.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...