Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritlei. Jeg bor i en leilighet ovenfor min mor, og bruker internettet deres. Tidligere brukte jeg WIFI, noe som var veldig ustabilt - jeg har nå fått dradd en kabel igjennom veggen og opp til min PC. Trodde jeg skulle bli kvitt ping spikes men den gang ei..

 

Det har seg sånn at når de i underetasjen f.eks laster en youtube video så spiker pingen min, gjerne fra 30-200. Noe som gjør det umulig for meg å game csgo. Jeg har ringt NEXT GENTEL (Isp) FLERE ganger, og de sier det ikke er noe de kan gjøre noe med, at det går på hastigheten. Vi får 17 up, og 1 ned, uten mulighet til å oppgradere. Er det virkelig INGENTING jeg kan gjøre? Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du har ADSL siden det er NextGenTel og en slik asynkron hastighet?

Vell, problemet er at du fyller "Opp" biten ganske raskt, eneste løsningen jeg vet av er en router som er avansert nok til å begrense hvor mye andre maskiner får stappe igjennom "Opp" røret.

Dessverre er det mulig at 1Mbit opp er litt for trangt også og at du vil da få litt sutring over at YouTube ikke funker.

 

En løsning kan da være å installere Greasemonkey på YouTube maskinen (Firefox addon) og "YouTube center" (Denne må du installere fra Github), deretter bruker du innstillingene på sistnevnte addon til å skru av DASH for YouTube.

Da vil YouTube istedet for å laste ned litt og litt, hente ned 10-20 minutter av videoen av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...