Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

 

*znip*

 

Jeg har sånn flippflapp cover og den irriterer meg. Gjør det ubrukelig å bruke telefonen med bare en hånd, og vanskelig å bruke sammen med fingreavtrykkleseren jeg er blitt veldig fan av. Dekslet bygger også litt på, så etter å ha måttet vente på dekslet i over en uke fra jeg fikk telefonen var det veldig uvant å bruke fingreavtrykkleseren med cover.

 

Jeg sitter å tripper etter å kjøpe glassbeskyttelse og beskyttelse til baksiden fra Spigen, men toll og moms is a bitch. Har bestilt fra dbrand, men det er ikke særlig beskyttelse... men kan være det er godt nok, og da må jeg bare ha noe på glasset.

 

 

OK, så da er det kanskje bedre med bare deksel fra Google play store? Hvilken variant gikk du for fra Dbrand? Synes copper så bra ut, men carbon fiber black så også stilig ut. Nei, det er jo ikke mye beskyttelse, men jeg synes telefonen er veldig glatt sånn som den er nå, så kanskje det vil hjelpe litt på det.

 

https://store.google.com/product/adopted_folio_n5x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

*znip*

 

Jeg har sånn flippflapp cover og den irriterer meg. Gjør det ubrukelig å bruke telefonen med bare en hånd, og vanskelig å bruke sammen med fingreavtrykkleseren jeg er blitt veldig fan av. Dekslet bygger også litt på, så etter å ha måttet vente på dekslet i over en uke fra jeg fikk telefonen var det veldig uvant å bruke fingreavtrykkleseren med cover.

 

Jeg sitter å tripper etter å kjøpe glassbeskyttelse og beskyttelse til baksiden fra Spigen, men toll og moms is a bitch. Har bestilt fra dbrand, men det er ikke særlig beskyttelse... men kan være det er godt nok, og da må jeg bare ha noe på glasset.

 

 

OK, så da er det kanskje bedre med bare deksel fra Google play store? Hvilken variant gikk du for fra Dbrand? Synes copper så bra ut, men carbon fiber black så også stilig ut. Nei, det er jo ikke mye beskyttelse, men jeg synes telefonen er veldig glatt sånn som den er nå, så kanskje det vil hjelpe litt på det.

 

https://store.google.com/product/adopted_folio_n5x

 

 

Jeg tror det er vel så viktig å beskytte glasset som baksiden. En knekk i plastikken er levbart, kan alltids tildekkes med et deksel... en knekk i glasset er skikkelig kjedelig. Hadde en Lumia 930 med sprekk rett over der som tastaturet som regel dukker opp og det var veldig irriterende å "føle på" den sprekken hele tiden.

 

dbrand kan vel maksimalt beskytte mot riper, ikke mot et typisk fall om du skulle faile på å putte den i lomma eller noe. Jeg gikk for carbon fiber på baksiden og siden. Litt for mye å ha på forsiden óg etter min mening, spørs om jeg bare kommer til å ta på den som skal være på baksiden. Ble sendt for et par dager siden, så om jeg er heldig har jeg den ila neste uke (sendes vanlig brevpost).

 

Tror jeg går for glass fra Spigen og et vanlig deksel (og ikke omslag) fra Google (gratis frakt). Sikkert gode deksler fra Spigen, men går over toll-grensa om jeg skal ha både og, samt at jeg forventer at Google har laget et deksel som sitter veldig godt. Omslaget sitter i alle fall tight :-). Kjøpte noe myk-gummi greier til konas mobil fra MyTrendyPhone for et par år siden og det klarte ikke å sitte på ordentlig engang #LOL

Endret av DUFF_B33R
Lenke til kommentar

 

 

*znip*

 

Jeg har sånn flippflapp cover og den irriterer meg. Gjør det ubrukelig å bruke telefonen med bare en hånd, og vanskelig å bruke sammen med fingreavtrykkleseren jeg er blitt veldig fan av. Dekslet bygger også litt på, så etter å ha måttet vente på dekslet i over en uke fra jeg fikk telefonen var det veldig uvant å bruke fingreavtrykkleseren med cover.

 

Jeg sitter å tripper etter å kjøpe glassbeskyttelse og beskyttelse til baksiden fra Spigen, men toll og moms is a bitch. Har bestilt fra dbrand, men det er ikke særlig beskyttelse... men kan være det er godt nok, og da må jeg bare ha noe på glasset.

 

 

OK, så da er det kanskje bedre med bare deksel fra Google play store? Hvilken variant gikk du for fra Dbrand? Synes copper så bra ut, men carbon fiber black så også stilig ut. Nei, det er jo ikke mye beskyttelse, men jeg synes telefonen er veldig glatt sånn som den er nå, så kanskje det vil hjelpe litt på det.

 

https://store.google.com/product/adopted_folio_n5x

 

 

Jeg gikk for en helt enkel Adopted hvit/gjennomsiktig.

 

Nexus-5X-ADOPTED-Protective-Case.jpg

Den er myk, så håper den tar av for støt på en bra måte. Den går rundt kanten og er høyere enn skjermen på fremsiden, så vil tro den beskytter skjermen godt så lenge den ikke blir truffet av en skarp kant midt på. Min erfaring er at skjermen blir knust fra et hjørne, så da burde denne beskytte mot det. Forøvrig gjør utdypningene på baksiden det lettere å kjenne hvor fingersensoren er (jeg har blitt en stor fan av denne!), og knappene fungerer overraskende bra. Den passer også perfekt, ikke noe slark, og er god å holde i - ikke for glatt, ikke for klebrig.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk imponert over batteriet, men jeg har kanskje et litt mer moderat bruk. Jeg sitter stort sett på reddit på telefonen utenom når jeg bruker den som vanlig telefon, og det krever kanskje ikke all verden. Jeg lader den annenhver dag omtrent. Det er også en del småting jeg liker spesielt godt, som at den viser klokken hvis man rører litt på telefonen (uten å trykke inn noen knapper) når skjermen er avslått. Så når jeg tar den opp av lomma, så er klokken allerede synlig. Plasseringen av fingeravleseren er også genial. Kameraet er også meget bra. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd.

Lenke til kommentar

Orwandel:

 

Batteriet er det som får mest tyn i tester, men med strømsparingsfunksjonen Doze, bruker den lite batteri når den er inaktiv. Ved bruk, merker man at batteriet ikke av den kraftige sorten. Men med din moderate bruk, vil batteriet ha god varighet. Jeg hører også til i den kategorien. Når man så skal lade, går det raskt med den medfølgende hurtigladeren.

 

Kameraet og fingeravtrykksensoren hører til telefonens styrker. Kameraet er ikke av de kjappeste, noe som må krediteres at telefonen "kun" har 2GB RAM. Likevel er det generelt en kjapp telefon, siden den kjører ren Android. Fingeravtrykkssensoren er meget bra. 

Som nevnt ovenfor, måtte jeg resette den til fabrikkinnstillinger for å få adskillig mer glede av batterikapasiteten. I tillegg slettes blant annet wi-fi- og bluetooth-innstillinger. Merket at det gikk noe greiere med oppkobling til bil og smartklokke med BT. Første gang jeg tok telefonen i bruk, gjenopprettet jeg nemlig fra en annen telefon. Det skal jeg generelt slutte med, i alle fall når det gjelder oppdatering fra en hovedversjon til en ny (f.eks Android 5.x til Android 6), eller ved kjøp av ny telefon. 

 

 

TIPS: Kan nevne at for ikke å miste tekstmeldinger, bruker jeg Backuptrans. Det støtter Android og IOS (iPhone). Dette programmet skal installeres på datamaskin og på telefonen. Så kan man ta backup av meldingene, og overføre til ny telefon. Jeg bruker wi-fi til dette. På Android-telefoner må man aktivere utviklerinnstillinger, og deretter USB-feilsøking for at det skal fungere, og midlertidig velge å bruke Backuptrans som tekstmeldingsapp på telefonen når man skal bruke den. Etter at man har overført meldinger, velger man å gå tilbake til den opprinnelige tekstmeldingsappen. Jeg bruker den tekstmeldingsappen som følger med telefonen, og har ikke erfaring med andre. Jeg bruker wi-fi

Det er veldig greit at telefonen har USB-C-kontakt. Dermed kan man plugge den i begge veier. Dessuten kommer det flere og flere produkter med dette grensesnittet etter hvert. For å unngå inkompatibilitet med mine datamaskiner, har jeg naturligvis investert i en USB-C til USB-A-kabel.

 

 

Jeg må si jeg liker denne telefonen bedre og bedre! :) :) :)

 

 

Edit:

 

 

One more thing :) Skjermglasset er lett å tørke av for å fjerne fingeravtrykk. Oleophobic slik det skal være :) Men jeg skal anskaffe en skjermbeskytter av typen tempered glass med tiden. Just in case.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man fjerner Google-søkefeltet på åpningsskjermen på Nexus? Eventuelt flytter feltet til en annen skjerm?

Jeg har lett, men ennå ikke klart å finne hvordan man gjør det. Har også prøvd å dra feltet oppover på skjermen, som man gjør for å fjerne widgets, men det lar seg ikke fjerne på den måten.

Feltet er nyttig nok, men jeg klarer meg uten, og jeg vil ikke at det tar opp plass på åpningsskjermen.

 

Lenke til kommentar

CellularDude:

 

Hvorfor måtte du resette til fabrikkinstillingene når du fikk telefonen ny? Var den ikke allerede på fabrikkinnstillingene?

 

Stemmer, telefonen var jo helt ny, men som jeg skrev ovenfor, brukte jeg en backup fra en annen telefon, samt Google, da. Ved å installere/sette opp telefoninnstilllingene på nytt, fikk jeg en bedre telefon. Gmail, Google kontakter og Google kalender ligger jo uansett i skyen, og de dataene legges inn på telefone igjen når man logger seg på Google.

 

Det blir en del ekstra arbeid å sette opp telefonen på nytt, og man kan vel bare vinke adjø til samtaleloggen. Men tekstmeldinger kan man fint redde, som jeg nevnte ovenfor, ved å bruke verktøy som Backuptrans. Kjempegreier! Backuptrans både tar backup og overfører meldinger mellom telefoner.

 

Det finnes imidlertid sikkert programmer for å ta vare på samtalelogger, men backup av tekstmeldinger vil nok uansett være av ennå større verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...