Gå til innhold

Jakter på ny og billig router


2ore

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp gått til anskaffelse av fiber (80/80) i boligen og ser etter en brukbar trådløs router til rundt 600-700kr til hjemmebruk.

 

 

Jeg bor i et hus med to etasjer + kjeller og kommer til å dele nettet med fire andre mennesker.

Har derimot ikke peiling overhodet på hva som er the shit av billige routere nå om dagen, så lurer på om det er noen som har noen gode råd. Settes meget pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten tilleggsgreie.

Jeg har tilsvarende deg.

Hus på 300m2 med 2 etasjer og kjeller.

 

Plassert midt i huset i 2e etasje så har jeg en asus rt-ac87u.

Den dekker hele 1 og 2e etasje men ikke kjeller.

Derfor har jeg trukket kabel ned til et teknisk rom i kjeller også plassert midt i husetl hvor jeg har en asus rt-ac87u der også. Plassert høyt oppå veggen dekker den hele kjelleren.

 

I hagen har jeg et anneks/guttestue med 50" flatskjerm og ps4 pluss hjemmekontoret mitt.

Her har jeg kablet en asus rt-ac68u mot hovedrouter og satt den i ap modus. Den gir meg bra nok nett i hagen og i annekset mitt.

 

Det var løsningen for å få topp nett i hele huset.

Dyrt? Ja... Verdt det? Så absolutt

Endret av ARJ
Lenke til kommentar

D-link, Linksys og Belkin som er mest vanlig kan være rimelige, men enig i at man bør kjøpe kvalitet sånn at routeren funker tilfredsstillende med alt du har av dingser. Billig-variantene er så nedstrippet at du risikerer at du bare kjøper deg problemer.

 

Hvis jeg skulle kjøpt det rimeligste ok på markedet er nok denne best.

 

http://www.proshop.no/Router/TP-Link-TL-WDR3600-N600-Wireless-Router-2368328.html

 

Edit: Går du litt opp i pris får du en med ac

 

http://www.siba.no/data-nettbrett/router-og-nettverk/router/tp-link-archer-7-111886

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Eyyyy, mye bra innspill her!

 

Begynner nesten å innse at jeg kanskje ikke bør være en sparsom kjiping og heller gunne på med en router fra en litt høyere prisklasse. Har ikke fulgt med på routermarkedet siden jeg kjøpte en Linksys-router i det herrens år 2006 som har fungert helt fint frem til fiberet ble montert. 

 

Takker, folkens! 

Skal kikke på alle routerne dere postet og prøve å klare å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe igjen for bredbåndet må du ha god range og kompatibilitet på trådløsrouteren sånn som på Archer c7 via støtte for begge båndene og alle protokollene. Jeg ville i alle fall tenkt litt framover og kjøpt en med ac i tillegg til de andre og eldre standardene a,b,g og n og nok intern power til å gi god nok ytelse. Tviler sterkt på at du får noe mer for pengene enn denne hvis du går for en rimelig router. Denne har ytelse som de bedre til rundt 2000+ Kr.

Lenke til kommentar

Skal ikke linke til et annet forum her, men fordelen med asus er at de har et forum hvor teknikerene samarbeider hele tiden med kundene/forumbrukerene for å få forbedret produktene. 

Også flust med funksjoner på asus rt-ac87u som er priceless og ikke finnes på billigere modeller. 

Deriblant vpn støtte som du enkelt setter opp med tilgang til hjemmenettverket ditt uten noen tredjepartsprogram. 

 

Jeg bruker det hele tiden for å kunne se tvoveralt på altibox sin løsning når jeg er ute hjemmefra. Har heftige tvpakker med fotball og det gjør at jeg kan se kamper uansett hvor jeg befinner meg, men det er min greie da :)

 

Jeg er strålende fornøyd med asus og jeg brukte netgear sin toppmodell før uten at jeg kan si meg halvparten så fornøyd med den.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...