Gå til innhold

Noen elektrikere her?


supersuppe

Anbefalte innlegg

Hei!

 
Jeg har i lang tid vært på jakt etter å bli ansatt i en installatørbedrift, enten som hjelpearbeider eller lærling uten ungdomsrett (er 23 år). Nå har det løsna litt og jeg skal prøve meg 3 måneder før endelig avgjørelse blir tatt på full ansettelse.
 
I den forbindelse ønsker jeg forberede meg mest mulig ved å lese meg opp på mest mulig teori før jeg starter opp i desember. Er det noen som har noen tips og råd til hva jeg burde lese meg opp på ?
 
Jeg har montørhåndboka fra før av. Har lang tid på meg til å lese meg godt opp før jeg starter, så kom gjerne med masse tips! Vært en særdeles lang prosess på over et år for å få til dette her, så nå må jeg imponere litt! 
 
Tenkte om jeg burde bestille noen bøker fra Nelfo-butikken for eksempel. Er ikke helt blank, men er jo nybegynner! 
 
Takk for hjelpen :) 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les deg opp på jording og hvordan dette henger i hop, les deg opp på de forskjellige nettene TN/IT, hvordan de fungerer og forskjellene. Les deg opp på hvilke kabel størrelser som går på hvilke sikringer og les deg opp på noen smart hus systemer og hvordan de fungerer. Da skal du vell duge til det meste innen installasjon sånn ca :) 

 

Les også opp på "kabel og vern" altså hvordan en bestemmer hvilket vern en skal ha og hvilken størrelse på kabler, dette er også godt å ha i ryggen :) 

 

Koblingen kommer du fort inn i når du starter, også gjentar du dette hver dag.. 

Lenke til kommentar

 

Hei!

 
Jeg har i lang tid vært på jakt etter å bli ansatt i en installatørbedrift, enten som hjelpearbeider eller lærling uten ungdomsrett (er 23 år). Nå har det løsna litt og jeg skal prøve meg 3 måneder før endelig avgjørelse blir tatt på full ansettelse.
 
I den forbindelse ønsker jeg forberede meg mest mulig ved å lese meg opp på mest mulig teori før jeg starter opp i desember. Er det noen som har noen tips og råd til hva jeg burde lese meg opp på ?
 
Jeg har montørhåndboka fra før av. Har lang tid på meg til å lese meg godt opp før jeg starter, så kom gjerne med masse tips! Vært en særdeles lang prosess på over et år for å få til dette her, så nå må jeg imponere litt! 
 
Tenkte om jeg burde bestille noen bøker fra Nelfo-butikken for eksempel. Er ikke helt blank, men er jo nybegynner! 
 
Takk for hjelpen :)

 

 

Lite spørsmål: Du sier hjelpearbeider eller lærling.Hva endte det opp med?

 

Er litt i samme situasjon, har bachelor økonomi men vurderer elektriker og da gjerne hjelpearbeider(trenger inntekten). Noen tips du har fått underveis?

Lenke til kommentar

Hei! Har ikke endt opp med noe enda. Jeg skal først prøve meg i tre måneder fra desember, før avgjørelsen fra begges side blir tatt :-)

 

Det er ikke enkelt å få jobb i denne bransjen uten elektrobakgrunn. Det har virkelig tatt tid for meg å få en fot innenfor.. Jeg har kun to år allmennfag

Lenke til kommentar

Hei! Har ikke endt opp med noe enda. Jeg skal først prøve meg i tre måneder fra desember, før avgjørelsen fra begges side blir tatt :-)

 

Det er ikke enkelt å få jobb i denne bransjen uten elektrobakgrunn. Det har virkelig tatt tid for meg å få en fot innenfor.. Jeg har kun to år allmennfag

 

Ok, så du vet ikke om det er lærlingplass eller hjelpearbeider du skal evt få tilbudt enda da? :) Uansett! Lykke til ;) håper du trives!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...