Gå til innhold

Jakten på det perfekte gaming-skrivebordet (keyboard, mus, mic, høyttalere, hodetelefoner, etc.)


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lage en tråd hvor vi kan dele erfaringer med utstyr vi bruker til gaming. Hvis alle sammen sier litt om tidligere erfaringer og preferanser kan dette til slutt bli nyttig lesestoff for de som vil oppgradere gaming-verktøyene sine :)

 

 

Tastatur

Qpad MK-50 (cherry mx red)

Rimelig priset mekanisk tastatur med akkurat passe håndleddstøtte. Jeg anbefaler dette varmt!

 

Qpad MK-75 (cherry mx red)

Storebroren til MK-50 - jeg kan ikke se noen vesentlige forskjeller bortsett fra justerbart lys i knappene.

 

Mikrofon

Blue Snowball

En pen og god mikrofon - men her ligger også litt av problemet - den fanger opp veldig mye bakgrunnsstøy. Jeg syns synd på mine venner på Skype..

 

Mus

Zowie EC1 eVo

Hvis du likte den gamle Microsoft Intellimouse 3 så er dette noe for deg! Her får du den fantastiske ergonomien fra klassikeren til Microsoft, samt 3 trinn med sensitivitet. Ikke blant de største gamingmusene, og den har kun to funksjonsknapper. Anbefales på det sterkeste - jeg er godt vant med Logitech MX 518 og Qpad 5k, men denne tar kaka!

 

Hodetelefoner

Roccat Kave 5.1

Relativt dårlig lyd - føles litt svak og metallisk for meg. Tror dette kan ha noe å gjøre med "surround sound"-greia, dvs. at de har stappet flere høyttalere inni hver klokke, i stedet for å ha to store kvalitetshøyttalere. I tillegg er det mye kabler og styr med konfigurasjon. Anbefales ikke. Eneste positive jeg har å si er at de sitter godt på litt store hoder.

 

Pioneer SE-MX9

Elegant design, god lyd - men de klemmer altfor hardt rundt hodet mitt. Bøylen fikk en sprekk etter noen dagers bruk. Anbefales ikke til personer med litt stort hode ettersom disse blir ubehagelige etter 1 time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...