Gå til innhold

Domoticz tråden - For oss som bruker Domoticz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde da være svært så overkommelig, her er API for dem som skjønner seg på sånn. https://flic.io/partners/developers/documentation/android/index.html

 

Når det er sagt, den var ikke særlig billig, så med mindre man syns konseptet var kult (noe jeg egentlig ikke syns) så ville jeg droppet det 

 

 

Sensorene til Sense Mother kunne vært kult å implementert dog

Lenke til kommentar

Så 299usd er ikke dyrt og 39usd er dyrt? :) (det var en spøk)

 

Grunnen til at jeg ser på flic er at jeg ønsker meg veggbrytere som gir meg en god kvalitetsfølelse.

(Har ingen anelse om flic vil gi meg dette, men verdt ett forsøk).

 

Jeg har pr i dag wall-c og er veldig fornøyd med funksjonen, heller misfornøyd med kvalitetsfølelsen.

(Dette har egentlig ikke noe å si med selve enheten, men med rammen og dekselet de blir solgt med)..

Så derfor ser jeg på alternativer.. 

Endret av dreuf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

 

 

Har kjørt Domoticz i et års tid, til litt forskjellig. Temperaturer og styring av lys for det meste.

 

Fikk idag satt opp Owl CM180 (Micro+), men sliter med å få den til å vise korrekt forbruk. Har 3-fas anlegg, så jeg har koblet alle tre følerne på hver fas.

Displayet stod innstilt på 230V, noe som endte med at den viste for mye. Så jeg justerte den til 127V, og da ser det veldig mye riktigere ut. Nå er den sammenlignbar med strømmålern i sikringskapet. 

 

Men Domoticz er ikke med på dette. Den viser alltid for mye. Feks fikser displayet 3.1 kW, mens Domoticz viser 5.6 kW... Har forsøkt å stille inn volten under Settings til 127V, men ser ikke at det utgjør noen som helst forskjell.

 

Jeg reagerer dog på at under devices så dukker Owl'en opp som Type: General, Subtype: Kwh.  --- trudde det skulle stå CM180 under Type. Kanskje derfor det ikke hjelper å stille volten?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1671689&hl=

Sliter med det jeg også, ikke egentlig funnet noen løsning på det - ikke hatt tid til å prioritere det heller.

Si gjerne ifra om du løser noe! :)

 

Rapporterte min opplevelse som en bug på Domoticz-forumet, og da ble det ordna en fiks :) Så nå har jeg korrekt watt-måling i Domoticz, ved å skrive inn ca. 120V i Settings.

 

Takk!

Har ikke hatt tid til å verifisere dette før nå, men jaggu flott at du tok initativ.

Det som er merkelig er at enheten min, dvs det medfølgende "hodet" til OWL-meteret viser også "helt på trynet" verdier.

Bra det blir fiksa på det stedet jeg bryr meg om hvertfall.

Av nysgjerrighet, hvilken verdi skrev du inn? (Siden du skrev ca 120V)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Sliter med å få kagt til mine to nye dør sensorer i Domoticz serveren. (har en multi sensor fra før)

De bare blinker rødt. iflg bruksanvisning skal de lyse konstant dersom den blir koblet til ok.

 

Har testet begge to og aktivert "allow new sensors for 5 minutes i Domoticz"

 

link til bruksanvisning http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9264294625310.pdf

De skal lyse konstant når du "parrer dem med systemet", når parringen er utført skal dem bare blinke under åpning og lukking.

Supre sensorer forresten, har bare gode ting og si om de der.

Lenke til kommentar

Får det ikke til.

Jeg setter i batteriet så begynner den blinke rødt. Om jeg da holder inne knappen i et par sekunder så slukker lyset. Skjer ikke noe. Selv om jeg bare holder den inne et sekund så skjer det ikke noe. Den bare fortsette å blinker. Ingenting i dom loggen

Lenke til kommentar

 

 

 

Har kjørt Domoticz i et års tid, til litt forskjellig. Temperaturer og styring av lys for det meste.

 

Fikk idag satt opp Owl CM180 (Micro+), men sliter med å få den til å vise korrekt forbruk. Har 3-fas anlegg, så jeg har koblet alle tre følerne på hver fas.

Displayet stod innstilt på 230V, noe som endte med at den viste for mye. Så jeg justerte den til 127V, og da ser det veldig mye riktigere ut. Nå er den sammenlignbar med strømmålern i sikringskapet. 

 

Men Domoticz er ikke med på dette. Den viser alltid for mye. Feks fikser displayet 3.1 kW, mens Domoticz viser 5.6 kW... Har forsøkt å stille inn volten under Settings til 127V, men ser ikke at det utgjør noen som helst forskjell.

 

Jeg reagerer dog på at under devices så dukker Owl'en opp som Type: General, Subtype: Kwh.  --- trudde det skulle stå CM180 under Type. Kanskje derfor det ikke hjelper å stille volten?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1671689&hl=

Sliter med det jeg også, ikke egentlig funnet noen løsning på det - ikke hatt tid til å prioritere det heller.

Si gjerne ifra om du løser noe! :)

 

Rapporterte min opplevelse som en bug på Domoticz-forumet, og da ble det ordna en fiks :) Så nå har jeg korrekt watt-måling i Domoticz, ved å skrive inn ca. 120V i Settings.

 

Takk!

Har ikke hatt tid til å verifisere dette før nå, men jaggu flott at du tok initativ.

Det som er merkelig er at enheten min, dvs det medfølgende "hodet" til OWL-meteret viser også "helt på trynet" verdier.

Bra det blir fiksa på det stedet jeg bryr meg om hvertfall.

Av nysgjerrighet, hvilken verdi skrev du inn? (Siden du skrev ca 120V)

 

Nå står både Owl-display og Domoticz på 120V. Passa meg bra ihvertfall. Testa litt med 127V og 120V, og fikk mest nøyaktig resultat med det.

Så både display og Domoticz viser det samme nå.

Lenke til kommentar

Fikk til MyDomoAtHome og Imperihome i gårkveld, ikke en perfekt programvare, men virker lovende, får teste en del mer til helga.

Noen som vet hvordan man viser live-feed av kamera direkte i "rutene"? (får bare til sånn kamera-ikon man klikker på for å komme til live-feed)

Lenke til kommentar

Greit folkens, da har jeg lekt meg litt med Imperihome, et program jeg trodde skulle gi meg mange spennende muligheter, men dessverre har jeg ikke hatt noen god opplevelse.

 

Positivt:

Responsvist og stabilt, ikke veldig vanskelig å bruke.

 

 

Negativt:

Er veldig lite man kan gjøre med for å endre på utseendet på ting, og nettopp dette ødelegger programmet. Hele poenget skulle jo være å få et fint presentabelt grensesnitt.

Jeg kjøpte programmet og har alle funksjoner aktivert, så det er ikke der det stopper.

- Programmet har bare 2 temaer, mørk/lys (+ trans plant).

- Man kan ikke velge hvor man skal plassere elementer på skjermen, man har et rutenett å forholde seg til, det finnes et lite utvalg template man er bundet til der, kanskje 10 stk, uten at jeg har telt.

- Det er veldig få ikoner man kan bruke, og bare noen av disse er dynamiske (kan ha forskjellig logo for av og på). De fleste skjønner vel at Ikke-dynamiske logoer er ubrukelig for det aller meste. Det eneste bruksområdet for slike er "Push on button"/"Push Off button", en funksjon som forøvrig heller ikke støttes i ImperiHome. Alle brytere må slå både av og på, går ikke ann å lage brytere som kun kan slå en vei.

- Ikonene i seg selv er stort sett stygge og blir utydelig i større format, man kan laste opp egne ikoner, men KUN ikke-dynamiske (vel, hva er da poenget)

- Man har en mindre pen ImperiHome verktøylinje på toppen som ikke kan fjernes.

 

 

Konklusjon: Et godt konsept, men merkverdig mangelfull.

Verd de 50 kronene? Det tror jeg ikke.

 

post-74970-0-25842800-1456599390_thumb.jpgpost-74970-0-92485700-1456599390_thumb.jpg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...