Gå til innhold

1 sim 2 telefonnummer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det finnes en løsning på at jeg kan ha 2 nummer på 1 sim kort? Har fått en jobbtelefon nå og vil helst ikke miste mitt gamle nummer. Vet at det finnes mobiler med mulighet for 2 sim men det har jeg ikke lyst på. Husker at besteforeldrene mine alltid ringte Telenor (Bare tipper at de ringte telenor) når de skulle på hytta så overførte de alle samtalene fra hjemtelefonen til mobiltelefonen.

 

Hadde det da vært mulig at jeg flyttet mitt telefon nr i tele2 (Mitt gamle abonnoment) over til et Phonero (Mitt nye abonnoment) kontantkort, og derfra flytte alle samtaler fra mitt gamle nr til mitt nye?

 

 

Ble ikke så altfor bra formulert det her men jeg ga det et forsøk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Nei det funker ikke sånn.

Du kan viderekople ett abonnements nummer til et annet (forutsetter at det abonnementet beholdes). Tekst/sms kan ikke vidrekoples.

Okei, så jeg kan overføre mitt tele2 abonnoment til et billig phonero abonnoment og så overføre alle samtaler som blir ringt til det nummeret over til mitt nye?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke skifte operatør på noen av numrene.

Hvis du setter sim-kortet du ikke skal bruke inn i telefonen, finner innstillinger for viderekobling så kan du velge "viderekoble dersom ikke tilegjengelig" og taste inne valgfritt nummer uavhengig av operatør.

 

Dette blir så lagret i sentralen, slik at det vil fremdeles være aktivt når du tar dette kortet ut av telefonen din.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale det. Svarte på hva som var mulig. Da du risikerer å må selv betale for hvert anrop som blir vidrekoplet (når noen ringer deg) . Om man slipper ikke kostnader for vidrekoplede anrop om det er ulike operatører på de to mobilabonnementene. Noen ganger er det ikke mulig å vidrekople i en operatør til en annen.

Merk også at om noen sender en tekst melding (sms) til ditt eget nr vil du ikke få disse på ditt nye (kun samtaler kan vidrekoples). Teks meldingene må leses på web eller en telefon med det SIM kortet i.

 

Sjokk eksempel for vidrekoplings kostnader

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/09/532041.html

 

 

Du bør undersøke dette hos operatørene det gjelder først og fremst.

 

Eksempel 2 (Telipol)

https://www.telipol.no/kundeservice/instillinger-og-oppsett/

Det koster ikke noe ekstra å viderekoble. Når du mottar telefoner som blir viderekoblet, vil du bli belastet vanlig samtaletakst til nummeret det er viderekoblet til som ved en vanlig samtale. Vedkommende som ringer deg blir belastet for samtalen til ditt nummer.

 

Det med fet skrift gjelder kun å legge inn/ut vidrekopling.

Samtaler du mottar på A betaler du vanlig takst på når de vidrekoples til nummer B

Derfor blir det ekstra dyrt om man oppholder seg i utlandet.

Ref:

Viderekobling i utlandet

 

Vennligst merk at viderekobling i utlandet fort kan bli kostbart.

Når du mottar samtaler som blir viderekoblet mens du befinner deg i utlandet, vil du bli belastet for utlandspriser ved mottak av samtale og utgående samtaler. Prisen vil variere etter hvilket land du og mottaker befinner seg i.

 

 

 

Så med andre ord på ditt beholdte abonnement A som du har vidrekoplet til mobil abonnement nr B får du en samtalekostnad på A sitt abonnement hver gang noen ringer "til" deg.

 

Kan være du slipper dette (innenlands) om begge abonnement er hos samme operatør og du har inkluderte ringeminutter i abonnement A.

Men du må sjekke det nøye med mobiloperatøren(e) det gjelder da det er ulik praksis og dette med vidrekoplinger alltid har vært ullent/uklart.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Med chess kan du ha denne tjenesten. SMS+

 

Du kan:

• kopiere alle SMS til din e-postadresse

• videresende SMS til en annen mobil

• besvare SMS automatisk med autosvar

 

Tjenesten koster kun 19,-/mnd. og aktiveres enkelt på MinSide.

 

Autosvar (valgfritt)

Det du skriver som autosvar vil sendes i retur til den som sender SMS til deg.

F.eks: Jeg er for tiden på jobb i en fjellhall uten dekning, men vil svare så fort jeg er tilbake i dagslyset.

 

Videresending:

Ønsker du å få SMSen videresendt til et annet (norsk) mobilnummer så skriver du dette inn under SMS + valgene på MinSide. Du kan også velge å få sendt en kopi av SMS til epost.

 

Du betaler ikke for meldinger som blir kopiert, videresendt eller sendt som autosvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...