Gå til innhold

[Løst] Wallmounted PC - Noen som kan hjelpe med RGB LED belysning?


rejcops

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å lager meg en slik "wall-mounted PC" (eksempelbilde under), jeg tenkte å bruke en god del RGB LEDs på denne maskinen og fant frem til http://www.ebay.com/itm/271490348030og http://www.ebay.com/itm/281480622389, men jeg sliter litt med å finne en billig strømforsyning på 72W+, 12DC og 1.2A. Jeg har lett lenge på ebay.com og finner mye rart, men en slik strømforsyning til under 200NOK er visst ikke lett :/

For de som er litt mer nysgjerrige på mitt prosjekt, mine specs er:

CPU: Intel Core i7 3930k

HK: MSI Big Bang Xpower 2

GPU: Evga Geforce GTX 980 SC
RAM: 32Gb Corsair Vengeance 1600Mhz (8x4Gb)

SSD: Kingston SSDNow V300 240GB
HDD: WD Desktop Green 3TB
HDD: WD Desktop Green 500GB

PSU: Corsair AX 860i
Vannkjøling: Corsair Hydro H100i
 

Planen er å bruke sponplate (har du et råd om bedre material, kom med det) som baseplate og alle komponentene festes i akryl/plexi plater skåret til med CNC-fres (allerede gjort) og LED belysning under hvert av komponentene og ut fra kantene på hele brettet. Skjermkortet festes flat på brettet som SSDene og hovedkortet på bildet under med en "PCI-E riser/extender cable" kjøpt på ebay for 30 kroner :) 

(ikke PCen nedenfor altså, men det er et eksempel på Wall-Mounted PC)

286512020091771.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du holder deg unna strømforskyninger fra ebay.

 

Om du trenger 12v med litt guffe så anbefaler jeg at du går til innkjøp av en xbox 360 strømforskyning av den gamle typen. Der får du 12volt 12.1A/14.2A/16.5A avhengig av hvilken generasjon. Denne modifiserer du relativt enkelt slik at du får skrudd den på. Finnes flere guider på hvordan dette gjøres. 

 

Oversikt over de forskjellige årgangene. 

post-187645-0-50165100-1442262654_thumb.png

Lenke til kommentar

Anbefaler at du holder deg unna strømforskyninger fra ebay.

 

Om du trenger 12v med litt guffe så anbefaler jeg at du går til innkjøp av en xbox 360 strømforskyning av den gamle typen. Der får du 12volt 12.1A/14.2A/16.5A avhengig av hvilken generasjon. Denne modifiserer du relativt enkelt slik at du får skrudd den på. Finnes flere guider på hvordan dette gjøres. 

 

Oversikt over de forskjellige årgangene. 

attachicon.gifVXk4bRU51wfnEbjo.png

Det er ikke Ebay som produserer disse strømforsyningene. Det vanlige firmaer \ privatpersoner som selger på ebay (noe tilsvarende Finn.no).

Mye av det på ebay kommer fra samme fabrikk som telefonen din.

Lenke til kommentar

 

Anbefaler at du holder deg unna strømforskyninger fra ebay.

 

Om du trenger 12v med litt guffe så anbefaler jeg at du går til innkjøp av en xbox 360 strømforskyning av den gamle typen. Der får du 12volt 12.1A/14.2A/16.5A avhengig av hvilken generasjon. Denne modifiserer du relativt enkelt slik at du får skrudd den på. Finnes flere guider på hvordan dette gjøres. 

 

Oversikt over de forskjellige årgangene. 

attachicon.gifVXk4bRU51wfnEbjo.png

Det er ikke Ebay som produserer disse strømforsyningene. Det vanlige firmaer \ privatpersoner som selger på ebay (noe tilsvarende Finn.no).

Mye av det på ebay kommer fra samme fabrikk som telefonen din.

 

Det meste av strømforskyninger som selges på ebay følger ikke standardene som er satt på plass for at produktet skal være trygt i bruk. Derfor anbefaler jeg xbox psu. Leverer masse effekt, er trygg i bruk, og ikke spesielt dyr. 

 

Har en fin liten regel når det kommer til ebay. Skal det puttes i munnen eller i stikkontakten så handles det ikke på ebay. 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kjøpte selv for et par dager siden disse:

http://www.ebay.com/itm/251274388224?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Da får man riktignok med fjk \ strømforsyning.

Nå tenkte jeg litt mer å kjøpe noe "fancy" som kan se veldig proft ut på et slikt prosjekt :p 

Jeg tenkte mye på å kjøpe et slikt sett siden det var billig men fant ut at jeg skulle gå litt mer for designet av dette :)

 

Anbefaler at du holder deg unna strømforskyninger fra ebay.

 

Om du trenger 12v med litt guffe så anbefaler jeg at du går til innkjøp av en xbox 360 strømforskyning av den gamle typen. Der får du 12volt 12.1A/14.2A/16.5A avhengig av hvilken generasjon. Denne modifiserer du relativt enkelt slik at du får skrudd den på. Finnes flere guider på hvordan dette gjøres. 

 

Oversikt over de forskjellige årgangene. 

attachicon.gifVXk4bRU51wfnEbjo.png

Jeg fant meg en strømforsyning som var billig nok og passet.

Jeg har kjøpt mye før fra ebay som går i stikken, aldri hatt noen problemer :)

 

angående sponplate så kommer det jo helt an på hvordan det skal monteres, men ville uansett ha valgt noe sterkere enn spon..

 

mdf ville vært mitt valg ihvertfall

Først tenkte jeg meg innenfor aluminium pga styrke og vekt, men fant ut at det ville fort ha blitt dyrt og vanskelig å jobbe med.

Så fant jeg frem til spon, men nå skal jeg se litt på disse mdf platene du nevnte :)

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...