Gå til innhold

Reklamasjon på bærbar pc, hva har jeg krav på?


Anbefalte innlegg

Jeg har en reklamasjonssak gående på en pc hvor skjermkortet røk etter 4 år. Sendte den inn og ble mottatt for 1,5 uker siden hos butikk (multicom). Får trolig svar på det over helga, men lurer litt på hva som skjer om de ikke greier å reparere den/fremskaffe skjermkort som er kompatibelt? Hva har jeg krav på om saken går gjennom? Kan jeg evt mot mellomlegg få en litt bedre maskin? Hardwaremessig vil en ny og svært lik maskin idag koste ca 6k. Multicom har noen til rundt 8k med sammenlignbar cpu, litt bedre skjerm, litt større hdd og ca 0-50% kjappere gpu. Maskina er behandla særdeles pent, stått på pcpult hele tiden, vifter og kjøleribber rensa for støv 2 x årlig, svært lite synlig slitasje og ingen skader, så ville overraska meg om saken ikke går gjennom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de ikke kan få produktet reparert har du krav på omlevering til tilsvarende produkt - altså samme eller bedre ytelse på cpu, minne, gpu, skjermstørrelse osv.

 

Du har ikke nødvendigvis krav på å kunne betale mellomlegg opp til noe dyrere, men ofte så gir butikkene deg denne muligheten - så om det ikke går å reparere er det bare å spørre :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om de greide å fikse den. Hadde ikke tenkt å kjøpe ny maskin før nærmere nyttår, men får se hva de sier. Vet det har vært mange havari på det skjermkortet, radeon 6970m. Var litt vell mye å ta backup av så ønsker helst at de greier å reparere den. Tok dog den viktigste backupen.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...