Gå til innhold

ANNONSE: Disse mobilene slår iPhone 6S på hver sine felt


Anbefalte innlegg

 

 

Det har med preferanser å gjøre og persepsjonistiske opplevelser. Jeg sier bare at det er godt at vi har valg muligheter. Som PC velger jeg en MAC som nettbrett og telefon velger jeg Android. Da det fyller mine behov best og jeg har hatt gode opplevelser med Samsung sine telefoner og nettbrett. Har også et Samsung nettbrett fra 2012 som virker som det var kjøpt igår. Selv om det har hatt røff behandling.

 

Nettopp. Det er så enkelt som dette. Veldig rart at elgen ikke forstår noe som er så enkelt.

Selv velger jeg stort sett å gå all-in i den plattformen jeg satser på, rett og slett for å oppnå alle fordelene. Jeg gjorde det når jeg hadde Windows/Android, nå gjør jeg det med Apple. Erfaringen er betydelig bedre med Apple enn det var med Windows-ting.

Men det er noen år siden, så jeg vil anta at Windows og Android har blitt mye bedre enn for 6-7 år siden.

hvorfor skal du alltid samlingene et nytt Apple operativsystem med et gammelt et fra Microsoft ?

for mange er windows 7 bedre en både windows 8 og 10 , til tross for diverse påstander     

 

Da kunne jeg skryte av min windows 7 pc som er så mye bedre en den mac pcen du hadde for 6-7 år siden , men det gir ikke noen mening

Har jeg noe sted sammenlignet disse tingene?

 

Svar: Nei, jeg har ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det har med preferanser å gjøre og persepsjonistiske opplevelser. Jeg sier bare at det er godt at vi har valg muligheter. Som PC velger jeg en MAC som nettbrett og telefon velger jeg Android. Da det fyller mine behov best og jeg har hatt gode opplevelser med Samsung sine telefoner og nettbrett. Har også et Samsung nettbrett fra 2012 som virker som det var kjøpt igår. Selv om det har hatt røff behandling.

Nettopp. Det er så enkelt som dette. Veldig rart at elgen ikke forstår noe som er så enkelt.

Selv velger jeg stort sett å gå all-in i den plattformen jeg satser på, rett og slett for å oppnå alle fordelene. Jeg gjorde det når jeg hadde Windows/Android, nå gjør jeg det med Apple. Erfaringen er betydelig bedre med Apple enn det var med Windows-ting.

Men det er noen år siden, så jeg vil anta at Windows og Android har blitt mye bedre enn for 6-7 år siden.

hvorfor skal du alltid samlingene et nytt Apple operativsystem med et gammelt et fra Microsoft ?

for mange er windows 7 bedre en både windows 8 og 10 , til tross for diverse påstander     

 

Da kunne jeg skryte av min windows 7 pc som er så mye bedre en den mac pcen du hadde for 6-7 år siden , men det gir ikke noen mening

Har jeg noe sted sammenlignet disse tingene?

 

Svar: Nei, jeg har ikke det.

 

på sett og vi så har du faktisk gjort det  men du har ikke fremhevet ulemper og fordeler

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det har med preferanser å gjøre og persepsjonistiske opplevelser. Jeg sier bare at det er godt at vi har valg muligheter. Som PC velger jeg en MAC som nettbrett og telefon velger jeg Android. Da det fyller mine behov best og jeg har hatt gode opplevelser med Samsung sine telefoner og nettbrett. Har også et Samsung nettbrett fra 2012 som virker som det var kjøpt igår. Selv om det har hatt røff behandling.

 

Nettopp. Det er så enkelt som dette. Veldig rart at elgen ikke forstår noe som er så enkelt.

Selv velger jeg stort sett å gå all-in i den plattformen jeg satser på, rett og slett for å oppnå alle fordelene. Jeg gjorde det når jeg hadde Windows/Android, nå gjør jeg det med Apple. Erfaringen er betydelig bedre med Apple enn det var med Windows-ting.

Men det er noen år siden, så jeg vil anta at Windows og Android har blitt mye bedre enn for 6-7 år siden.

hvorfor skal du alltid samlingene et nytt Apple operativsystem med et gammelt et fra Microsoft ?

for mange er windows 7 bedre en både windows 8 og 10 , til tross for diverse påstander     

 

Da kunne jeg skryte av min windows 7 pc som er så mye bedre en den mac pcen du hadde for 6-7 år siden , men det gir ikke noen mening

Har jeg noe sted sammenlignet disse tingene?

Svar: Nei, jeg har ikke det.

på sett og vi så har du faktisk gjort det  men du har ikke fremhevet ulemper og fordeler

Jeg kan ikke fremheve fordeler og ulemper med noe jeg ikke lenger har erfaring med. Jeg gikk altså bort fra Windows for 6-7 år siden, og har ikke brukt det siden. Da kan jeg ingenting om det lenger, men har gjentatte ganger skrevet at jeg både håper og tror at det har utviklet seg til å bli et mye bedre system enn når jeg sluttet å bruke det.

 

Det samme gjelder Android.

 

De siste 6-7 årene har jeg brukt ting fra Apple, og ingenting annet. Det er ikke noe som tyder på at jeg kommer til å bruke noe annet de kommende årene heller.

 

Jeg snakker ikke om ting jeg ikke kan noe om eller har personlig erfaring med.

Lenke til kommentar

Sitter fremdeles å lurer på hvorfor enkelte syns apple-produktene er så fantastiske. Har selv en ipad og en Android telefon. Begge deler funker bra de, den eneste forskjellen av betydning som irriterer meg er at ipad'en er mye vanskeligere å få ting gjort på da den er så forbanna låst at det er latterlig.

Jeg kan prøve meg på et slags svar til deg...:-)

 

Hver for seg er det ingen grunn til å tro at det ene produktet er betydelig mer "fantastisk" enn det andre. De er jo ikke noe annet enn små datamaskiner.

 

Den gangen jeg gikk fra Windows/Android til Apple, så opplevde jeg en helt annen verden når det gjaldt stabilitet, driftssikkerhet og kvalitativ brukeropplevelse. Jeg mener å ha fått med meg fra Windows/Android-leiren at dette skal være mye bedre der nå.

 

Det er først når du bygger komplette systemer rundt de ulike plattformene at du får full utnyttelse av alle funksjoner og de tette integrasjonene som foregår mellom de ulike dingsene. Det er den opplevelsen jeg har med et komplett system med noen iPhone, noen iPad, noen Mac, Apple-TV, noen nettverksbokser, noen interne tjenester (AirPlay, AirPrint, AirDrop...) og noen eksterne tjenester (iCloud, iMessage, Bildestrøm, Apple Music +++...) som gjør at Apple for min del fungerer helt strålende. Men også på dette feltet har jeg forstått at de som har bygget opp sine løsninger basert på Windows/Android får omtrent det samme, uten at jeg faktisk vet noe om det.

 

Jeg vet ikke hvorfor folk mener at Apple er så forbanna låst. Store, internasjonale bedrifter bruker Apple sin plattform til å løse sine databehov, små nasjonale bedrifter bruker Apple til sine databehov og private husholdninger gjør det samme. Jeg hører sjelden om noe de føler at de ikke får gjort. Det hender de skal bruke spesielle og sære applikasjoner som kun kan kjøre Windows, men da installerer man Windows på en Mac og kjører det der, parallelt med OSx.

 

 

Valg av data er omtrent som valg av andre ting man kjøper...; det starter med en behovsanalyse. Er resultatet av denne at du skal ha noe med Windows, kjøp det. Skal du ha noe med Android, kjøp det. Skal du ha noe fra Apple, kjøp det.

 

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Registrerer at man må ha 4 telefoner for å slå en iPhone 6S...

 

Og bare for å ha sagt det, S6 Edge er ikke behagelig i hånda.

Du må ha veldig små hender,den sitter perfekt i min hånd,men så har jeg mannemann hender da og ikke småpiker hender

 

Har ikke noe med at den er for stor å gjøre. Størrelsen er helt fin den, men den har ganske skarpe kanter bak. Og det er veldig lett å komme borti "edgene" og trykke på noe man ikke mente å trykke på. Regner med at S6 uten Edge er mer behagelig.

Lenke til kommentar

...

 

Selvfølgelig skal folk få kjøpe det de vil. Nå har jeg ikke hatt noe stabilitets-problemer på en eneste av mine 5 siste Windows PC'er, så jeg vet ikke hva du har holdt på med. Det mest ustabile produktet jeg bruker er faktisk min ipad som flere ganger i uken mister kontakten med mitt Wifi-nett og må restartes for å få kontakt igjen. For ikke å snakke om safari som stadig vekk henger seg.

 

Når jeg snakker om låst, så mener jeg blandt annet hvor utrolig tungvindt det er å gjøre noe så simpelt som å kopiere filer til/fra den i forhold til en Android telefon. Skal heller ikke glemme at det er kliss umulig å å gjøre noe med den utrolig stygge designen med haugevis av ikoner på x antall sider. Appene er jeg fornøyd med på begge plattformer, så ikke noe problem der.

Lenke til kommentar

 

...

 

 

Selvfølgelig skal folk få kjøpe det de vil. Nå har jeg ikke hatt noe stabilitets-problemer på en eneste av mine 5 siste Windows PC'er, så jeg vet ikke hva du har holdt på med. Det mest ustabile produktet jeg bruker er faktisk min ipad som flere ganger i uken mister kontakten med mitt Wifi-nett og må restartes for å få kontakt igjen. For ikke å snakke om safari som stadig vekk henger seg.

 

Når jeg snakker om låst, så mener jeg blandt annet hvor utrolig tungvindt det er å gjøre noe så simpelt som å kopiere filer til/fra den i forhold til en Android telefon. Skal heller ikke glemme at det er kliss umulig å å gjøre noe med den utrolig stygge designen med haugevis av ikoner på x antall sider. Appene er jeg fornøyd med på begge plattformer, så ikke noe problem der.

Regnet med at du mente noe med stygt ja. Heldigvis er det subjektivt...:-)

Lenke til kommentar

Liker hvordan linken til artikkelen låter "Disse mobilene banker iPhone 6S på hver sine felt". Kan være enig at det er helt greit med annonseartikler som forsøker å forklare forskjeller på diverse toppmodeller osv for å gi folk et litt bedre perspektiv på ting, men virker jo litt i overkant med en slik tittel på linken og da spesielt med tanke på at Djuice/Telenor leverer samtlige telefoner som nevnes med sin egen Telenorfirmware med egen programvare bundlet.

 

 

Er jo også litt ironisk når selve annonsen/artikkelen egentlig ikke nevner noe som helst hvor alternativene "knuser" en iPhone 6 / 6 Plus eller iPhone 6S / 6S Plus. Eneste unntaket er vel kanskje biten med vanntett, men nå har jo Sony nettopp gått ut å fraråder bruken av sine Z-modeller under vann så den blir jo også litt halvveis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du må ikke glemme at alle de telefonene Djuice nevner her er telefoner de leverer med egen programvarepakke bundlet med diverse Telenor / Djuice applikasjoner og det hele. Det er klart at Djuice (Telenor-eid) har stor interesse av å fronte telefoner hvor de har fritt spillerom til å gå inn med egen firmware og programvareløsning, bundle med sine egne programmer og løsninger og det hele fremfor en iPhone fra Apple hvor de ikke kan gjøre nada og dermed ikke har friheten til å føre egenreklame med på telefonene osv..

Jeg har kjøpt S6 fra djuice og har ikke fått noe "diverse Telenor/Djuice applikasjoner og det hele" bundlet i telefon?

 

 

 

Da må du nok se litt nærmere på telefonen din. Alle Samsung Galaxy S6 / S6 Edge og S6 Edge+ solgt fra Telenor / Djuice og med Telenor / Djuice abonnement leveres med "TEN" firmware på telefonene hvor det blant annet er bundlet med 1881 Mobil-app, Telenor Capture.app, Telenor Mine Kontakter.app, Mitt Telenor.app, Telenor Mobilt Bredbånd.app, Telenor Online.app og det vel også gjort noen små modifikasjoner med selve firmwaren på telefonen uten at jeg vet i detalj hva det faktisk går ut på.

 

Om du på et eller annet vis har endt opp med en telefon med "NEE" også kalt "Nordic Countries" firmware fremfor "TEN" (Telenorfirmware) så har du trolig kjøpt den fra en forhandler som har vært tomme med modeller som leveres med Telenorfirmware også har de valgt å selge med NEE firmware og vil da ikke motta provisjonstøtte fra Telenor på selve telefonen.

Lenke til kommentar

hvis man kunne anonymisere disse telefonene hvordan vill da resultatet blir når tilfeldige personer får teste dem ?

 

 

En blindtest av mobiltelefoner er jo komplett umulig å gjennomføre. Hvordan skal du få anonymisert programvaren så du kan gjennomføre en faktisk blindtest? Det lar seg rett og slett ikke gjøre, for så fort du eventuelt modifiserer programvaren så det visuelle og UX-designet blir identisk på tvers av modellene så har du jo eliminert en stor del av det som faktisk skiller de forskjellige modellene i seg selv bare der.

 

 

Eneste man kan halvveis gjøre en blindtest av er sammenligning av skjermpaneler om man kunne satt opp en måte få anonymisert hvilken telefon du faktisk skjer på og vist noen bilder, videoer og litt diverse på skjermen man kunne sammenlignet uten å vite hvilken modell man faktisk ser på. Det samme kan jo gjøre med lydkvalitet via hodetelefonutgang, høyttalere osv.. Men dette med lyd er jo subjektivt, det finnes ingen fasit som forteller hvilken lydsignatur som er "korrekt", men kan kan jo sammenligne ting som cross-talk osv..

 

 

Selv ting som sammenligning av batterilevetid lar seg jo ikke gjøre på en god og fornuftig måte for alle har forskjellige brukermønster. Sammenligner du mitt bruk av min iPhone 6 Plus mot min samboer sin bruk av sin iPhone 6 så vil du se at de er totalt forskjellige. Jeg bruker telefonen til 90% nettsurfing (Safari), 8% Podcast og 2% musikk (Apple Music og Tidal) og min er veldig ofte i standby. Samboer på sin side bruker sin til noe som ligner mer på 70% spilling, 10% nettsurfing, 5% Podcast, 5% bilder. Hennes er ytterst sjeldent i standby.

 

 

Hun opplever batteritiden helt annerledes enn meg, primært fordi iOS er veldig god på å holde batteriet i standby, men bruker mye batteri når telefonen er i aktiv bruk. Jeg må aldri lade telefonen oftere enn annenhver dag, mens henne må lade den hver natt for å ikke ende på 0% relativt tidlig dagen etterpå.

 

 

Tilsammenligning så har de fleste Androidtelefoner bedre batteri ved aktiv bruk, men en hel del svakere i standby sammenlignet med iOS så til mitt bruk så ville jeg i med temmelig stor sannsynlighet oppleve svakere batteri med en Androidtelefon med samme størrelse på batteriet kontra min iPhone 6 Plus rett og slett fordi telefonen min er såpass ofte i standby så standbytiden blir en vesentlig del av mitt batteriforbruk, mens for min samboer så ville det fort vært motsatt.

Lenke til kommentar

Sitter fremdeles å lurer på hvorfor enkelte syns apple-produktene er så fantastiske. Har selv en ipad og en Android telefon. Begge deler funker bra de, den eneste forskjellen av betydning som irriterer meg er at ipad'en er mye vanskeligere å få ting gjort på da den er så forbanna låst at det er latterlig.

 

 

Det Apple er best på (etter min mening) er å tilby en integrert brukeropplevelse, så om man først innehar flere enheter, kanskje en mobil og ett nettbrett så syntes jeg Apple er mye bedre på å integrere disse to produktene med blant annet FaceTime, iMessages og en naturlig flyt av innhold mellom de to forskjellige enhetene.

 

Er jo heller ikke til å skyve under en stol at så fort du ønsker et nettbrett som skal ha et skjermformat optimalisert for nettbruk så har iPad lenge vært det eneste alternativet på markedet, selv om Samsung nå har gått bort ifra 16:9 og 16:10 formatet de også. Og skal du først ha et nettbrett til casual spilling så er utvalget større og bedre til iOS og da blir det fort naturlig å ha en telefon med iOS også så du slipper å kjøpe apper dobbelt opp osv og du ender opp med en viss integrering mellom produktene du bruker.

 

 

Om du først ønsker en konsis brukeropplevelse så er apper til iOS langt oftere bedre optimalisert og tilbyr en brukeropplevelse med høyere grad av kontinuitet på tvers av apper og det hele. Apple er mye strengere ovenfor tredjepart og utviklere så du ender ofte opp med et UX-design på tvers av apper som er bygget opp med de samme grunnprinsippene og pilarene så har du først lært deg app A, så vil du umiddelbart menstre app B, C og D i de fleste tilfeller. Bruk av touchgestures osv er også ofte integrert på tvers av de fleste apper og oppfører seg på samme måte på tvers av apper så det føles mer brukervennlig og intuitivt i bruk.

 

 

 

Og så fort Apple kommer med nye funksjoner og finesser og nye API-er til utviklere så er de fleste på ballen med en eneste gang, tok jo ikke 1 mnd engang før både 1Password, NSB osv hadde integrert Touch ID i sine apper etter at iOS 8 kom på banen og lot tredjepart integrere mot Touch ID via nye API-er. Til sammenligning så tar det ofte evigheter før utviklere optimaliserer mot nye API-er på Android, spesielt om det er snakk om produsentspesifikke API-er og løsninger.

 

 

 

EDIT:

 

 

Et annet godt poeng er jo at Apple var først på markedet, de har bare der skaffet endel brukere som allerede er investert i økosystemet og vant til UX-designet, finessene og løsningene Apple har å tilby. Det å bytte økosystem er nok noe veldig mange ikke ser noe poeng med om de allerede er investert i et økosystem de føler seg komfortable med, er godt integrert i og hvor de allerede har lagt igjen endel tid, penger og ressurser fra før av.

 

Da er er det jo ikke lenger snakk om hvorvidt en iPhone er "best", men hvorvidt man føler at alternativene er godt nok og såpass mye bedre at man faktisk ser seg villig og ser noe poeng med å bytte økosystem bare for å få en bedre skjerm osv på sin neste mobiltelefon. For mange så er nok ting økosystem, programvare, et kjent og trygt UX-design osv minst like viktig som diverse maskinvarespesifikasjoner.

 

 

Det er jo heller ikke sånn at Apple leverer dårlige telefoner, nyeste iPhone har jo aldri vært dårlig på maskinvare. Trenger nødvendigvis ikke å være best på alt, om noe men det er en gjennomsnittlig kvalitet over hele fjøla som er solid og god og det er mer enn nok for mange.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har et klokkeklart standpunkt hva gjelder batterilevetid på telefoner og strømsparende funksjoner; Må jeg drive å deaktivere funksjonalitet som jeg i utgangspunktet ønsker å ha aktivert på telefonen for å oppnå tilfredsstillende batterilevetid så er telefonen for dårlig... Enkelt og greit.

 

Strømsparingsmodus er ene og alene for enkelttilfeller hvor jeg er i en kritisk situasjon hvor det å tyne ut noen ekstra timer av batteriet er eneste utvei. For utenom det så ser jeg på de som totalt bortkastet og en helt horribel dårlig unnskylding for produsenter å levere for dårlig batterilevetid i telefonene sine.

 

Det første de fleste strømsparingsmoduser gjør er å deaktivere push-varslinger, og gjerne deaktivere oppdatering av applikasjoner i bakgrunnen. Noe som reduserer brukerverdien til en smarttelefon i mine øyne så latterlig mye at jeg virkelig ikke ser vitsen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Liker hvordan linken til artikkelen låter "Disse mobilene banker iPhone 6S på hver sine felt"

Reklamer er lagd for å få folk til å reagere, selv om det er sant som du sier. Artikkelen i seg selv viser ikke noe av det de skriver i overskriften. De gjør det utelukkende for å skape interesse.

 

 

Om du på et eller annet vis har endt opp med en telefon med "NEE" også kalt "Nordic Countries" firmware fremfor "TEN" (Telenorfirmware) så har du trolig kjøpt den fra en forhandler som har vært tomme med modeller som leveres med Telenorfirmware også har de valgt å selge med NEE firmware og vil da ikke motta provisjonstøtte fra Telenor på selve telefonen.

 

 Eller du kan bare kjøpe den uten kontrakt, og så velge et abonemang? Jeg har aldri kjøpt gjennom Telenor/Netcom, og aldri hatt masse forhåndsinnstalert. Som sagt bare innstillinger-apper. Så har jeg ingen av de nevnte modellene heller.

 

Tilsammenligning så har de fleste Androidtelefoner bedre batteri ved aktiv bruk, men en hel del svakere i standby sammenlignet med iOS så til mitt bruk så ville jeg i med temmelig stor sannsynlighet oppleve svakere batteri med en Androidtelefon med samme størrelse på batteriet kontra min iPhone 6 Plus rett og slett fordi telefonen min er såpass ofte i standby så standbytiden blir en vesentlig del av mitt batteriforbruk, mens for min samboer så ville det fort vært motsatt.

 

Har du testet standby tid, der alle unødvendige prosesser er avsluttet? iOS har jo mer begrenset RAM enn Android ofte har. Når du har 1 GB RAM i forhold til 3 GB RAM, så krever det litt mer koding for å avslutte oppgaver, la mindre ligge i minne osv. I Android derimot er det mye mer fritt for å la ting ligge lenge i minne, og la mer ligge der osv. Noe som da minsker standby-tid med mindre du avslutter disse. Jeg gjør hvertfall alltid det (ikke hele tiden selvfølgelig, men når jeg vet jeg ikke skal bruke den på lenge) og da opplever jeg svært god standby.

 

 

 

Et annet godt poeng er jo at Apple var først på markedet, de har bare der skaffet endel brukere som allerede er investert i økosystemet og vant til UX-designet, finessene og løsningene Apple har å tilby. Det å bytte økosystem er nok noe veldig mange ikke ser noe poeng med om de allerede er investert i et økosystem de føler seg komfortable med, er godt integrert i og hvor de allerede har lagt igjen endel tid, penger og ressurser fra før av.

 

Da er er det jo ikke lenger snakk om hvorvidt en iPhone er "best", men hvorvidt man føler at alternativene er godt nok og såpass mye bedre at man faktisk ser seg villig og ser noe poeng med å bytte økosystem bare for å få en bedre skjerm osv på sin neste mobiltelefon. For mange så er nok ting økosystem, programvare, et kjent og trygt UX-design osv minst like viktig som diverse maskinvarespesifikasjoner.

 

 

Med google sitt material design kan dette lett bli i favør av google. Dette er et designspråk som blir adoptert av ikke bare android og produsenter, men også app-lagere. Sosiale medie aktører som Facebook bruker det gjerne ikke, men hvis du ser på Kakao talk så har appen samme designspråk som Android og google apper. Det er jo bare fordi FB suger på apper... MS har og felles designspråk for alt. Så du har mer forskjell i android/MS designspråk, men utover det vil du ha en ganske lik opplevelse. Når Material design blir brukt av flere og hvis selskaper som FB faktisk har tenkt å være litt seriøse med appen sin, så vil vi se mye likheter mellom interfacen. Så ikke helt enig i det punktet lengre. Dessuten krever det jo en svært sterk innlåsing i Apple å bare kjøpe deres produkter. Vanligvis ikke bra å låse seg til en produsent på denne måten.

Lenke til kommentar

 

 

Det Apple er best på (etter min mening) er å tilby en integrert brukeropplevelse, så om man først innehar flere enheter, kanskje en mobil og ett nettbrett så syntes jeg Apple er mye bedre på å integrere disse to produktene med blant annet FaceTime, iMessages og en naturlig flyt av innhold mellom de to forskjellige enhetene.

 

Poengløst så lenge det ikke fungerer mot andre enheter en apple sine egne. Dette er bare ødeleggende for et åpent marked som hadde vært bedre for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Det Apple er best på (etter min mening) er å tilby en integrert brukeropplevelse, så om man først innehar flere enheter, kanskje en mobil og ett nettbrett så syntes jeg Apple er mye bedre på å integrere disse to produktene med blant annet FaceTime, iMessages og en naturlig flyt av innhold mellom de to forskjellige enhetene.

 

Poengløst så lenge det ikke fungerer mot andre enheter en apple sine egne. Dette er bare ødeleggende for et åpent marked som hadde vært bedre for alle.

 

 

Vel, jeg er ikke helt enig. Den gangen jeg hadde Windows/Android, så var ikke det akkurat så åpent for Apple det heller. Derfor hadde jeg ingen enheter fra Apple da.

 

Jeg syns faktisk en av de største fordelene med Apple er at de har full kontroll fra ende til ende og kan levere en fantastisk brukeropplevelse innen disse endene. Det ville antagelig ikke blitt like bra om de skulle ha åpnet for alle.

 

Når det er sagt så er Apple i ferd med å bli noe mer åpne, sakte men sikkert. Enkelte koder, som for eksempel Apple Health, er åpen kode og kan brukes som plattform av de som ønsker det.

 

Apple Music kommer til Android i høst.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det Apple er best på (etter min mening) er å tilby en integrert brukeropplevelse, så om man først innehar flere enheter, kanskje en mobil og ett nettbrett så syntes jeg Apple er mye bedre på å integrere disse to produktene med blant annet FaceTime, iMessages og en naturlig flyt av innhold mellom de to forskjellige enhetene.

 

Poengløst så lenge det ikke fungerer mot andre enheter en apple sine egne. Dette er bare ødeleggende for et åpent marked som hadde vært bedre for alle.

 

 

Vel, jeg er ikke helt enig. Den gangen jeg hadde Windows/Android, så var ikke det akkurat så åpent for Apple det heller. Derfor hadde jeg ingen enheter fra Apple da.

 

Jeg syns faktisk en av de største fordelene med Apple er at de har full kontroll fra ende til ende og kan levere en fantastisk brukeropplevelse innen disse endene. Det ville antagelig ikke blitt like bra om de skulle ha åpnet for alle.

 

Når det er sagt så er Apple i ferd med å bli noe mer åpne, sakte men sikkert. Enkelte koder, som for eksempel Apple Health, er åpen kode og kan brukes som plattform av de som ønsker det.

 

Apple Music kommer til Android i høst.

 

 

Poenget mitt er jo at som en bruker av begge systemene mener jeg at apple har en langt dårligere brukeropplevelse da de har helt poengløse restriksjoner.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det Apple er best på (etter min mening) er å tilby en integrert brukeropplevelse, så om man først innehar flere enheter, kanskje en mobil og ett nettbrett så syntes jeg Apple er mye bedre på å integrere disse to produktene med blant annet FaceTime, iMessages og en naturlig flyt av innhold mellom de to forskjellige enhetene.

 

Poengløst så lenge det ikke fungerer mot andre enheter en apple sine egne. Dette er bare ødeleggende for et åpent marked som hadde vært bedre for alle.

 

 

Vel, jeg er ikke helt enig. Den gangen jeg hadde Windows/Android, så var ikke det akkurat så åpent for Apple det heller. Derfor hadde jeg ingen enheter fra Apple da.

 

Jeg syns faktisk en av de største fordelene med Apple er at de har full kontroll fra ende til ende og kan levere en fantastisk brukeropplevelse innen disse endene. Det ville antagelig ikke blitt like bra om de skulle ha åpnet for alle.

 

Når det er sagt så er Apple i ferd med å bli noe mer åpne, sakte men sikkert. Enkelte koder, som for eksempel Apple Health, er åpen kode og kan brukes som plattform av de som ønsker det.

 

Apple Music kommer til Android i høst.

 

 

Poenget mitt er jo at som en bruker av begge systemene mener jeg at apple har en langt dårligere brukeropplevelse da de har helt poengløse restriksjoner.

 

 

Det er selvsagt en opplevelse du har helt rett til å oppleve. Ingen kan ta fra deg dine personlig erfaringer.

 

Mine opplevelser er stikk motsatt. Jeg har en betydelig bedre datahverdag med utstyr fra Apple enn den gangen jeg hadde utstyr fra andre. Ikke opplever jeg noen restriksjoner som gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal heller. 

 

Til slutt; det spiller da ikke så stor rolle. Dersom du ikke får løst dine databehov med Apple sine produkter og tjenester, så er det helt klart at du trenger noe annet enn det Apple kan levere deg.

 

Jeg får løst det jeg trenger, uten at jeg tror jeg har spesielt begrensede krav, og da handler jeg ting fra Apple siden dette gir meg den beste brukeropplevelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...