Gå til innhold

Adapter hdmi til displayport fungerer ikke


Ammodendri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått på ekstra "%A0" på alle lenkene... Funker uten dette.

 

 

Her er kan det være mange feilkilder; PC, skjerm, kabel, adapter og bruker :ph34r:

 

Kabel: Er sansynligvis OK, men kan lett testes på annet utstyr.

Adapter: Finner ingen data, kan det være feil signalretning (kalles aktiv adapter displayport til HDMI)?

Skjerm: Burde være OK, men pass på å velge riktig input. Kan lett sjekkes med annen PC.

PC: Kan være mye... Har den fungert på annen skjerm?

Lenke til kommentar

Kabel: har testet på annen skjerm, funker fint.

Skjerm: har rotet meg frem til displayport signal i menyen på skjermen, får beskjed om det ikke finnes noe signal.

PC: Denne fungerer fint med andre skjermer og med hp skjermen, når jeg bruker vga ledning.

Adapter: Betyr at jeg har kjøpt feil adapter?

Endret av Hårek
Fjernet unødvendig sitatpyramide
Lenke til kommentar

Jeg har en hp skjerm med en displayport utgang, og så har jeg en pc hvor jeg har en hdmi tilgang. Jeg har en hdmi kabel, og kjøpte en hdmi til displayport adapter på komplett. Men når jeg kobler dette sammen så fungerer dette ikke? Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre?

HP-skjermen har DisplayPort inngang.

PC-en har HDMI utgang.

 

Du trenger en HDMI-til- DisplayPort adapter, men det du har er en DisplayPort-til-HDMI adapter.

Derfor virker det ikke.

Lenke til kommentar

Ok, takk svar.

 

Jeg finner ikke noen hdmi-til-displayport på komplett eller andre nettbutikker, er det en årsak til dette?

 

Kanskje jeg skal prøve en annen løsning. Det er en annen utlgang ledig på skjermen, som heter DVI-D.

Kan jeg bruke denne da?

https://www.komplett.no/product/300560/datautstyr/kabler/monitorkabler/skjermkabel-hdmi-dvi-mm-2m#

Endret av Hårek
Fjernet unødvendig sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

Kanskje jeg skal prøve en annen løsning. Det er en annen utlgang ledig på skjermen, som heter DVI-D.

Kan jeg bruke denne da?

https://www.komplett.no/product/300560/datautstyr/kabler/monitorkabler/skjermkabel-hdmi-dvi-mm-2m#

 

Ettersom signalet skal inn på skjermen foretrekker jeg å kalle det en DVI-D-inngang , men bortsett fra det så kan du bruke den kabelen, ja.

 

DVI-D og HDMI bruker de samme bilde-signalene, men HDMI har lyd-signaler i tillegg.

 

edit: Ettersom du allerede har en HDMI-kabel, så trenger du bare en HDMI-til-DVI-D adapter, som denne: https://www.dustinhome.no/product/5010135637/adapter-hdmi---dvi-gold-plated

 

Slikt noe kan du sikkert få tak i annetsteds også, men pass på at du får med den riktige typen;

det skal være "HDMI 19-pin hunn til DVI-D hann"

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...