Gå til innhold

SNIKTITT: Vi prøvekjører Apples gigantiske iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk har tatt feil, og at det er skyttergravskrig til tider synes jeg ikke er grunn god nok til å forenkle en diskusjon ned til meningsløshet. (bare kjøp det som passer best) har forståelse for at folk mener det, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor man blander seg opp i en diskusjon om produktet. AtW

Jeg syns du må la folk få si og mene hva de vil. Selv om det altså går i retning av å forsøke å forklare dette enkle prinsippet om at produkt skal dekke den enkeltes behov.

Lenke til kommentar

Jeg lar folk si og mene hva de vil. Men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om meningstomme innlegg som bare tar plass og andre innlegg. AtW

Er du sikker på at de føles like meningstomme for andre? Kanskje den som skriver innlegget føler det meningsfullt nok...? Du skjønner, det er ikke opp til deg å definere sannheten...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk har tatt feil, og at det er skyttergravskrig til tider synes jeg ikke er grunn god nok til å forenkle en diskusjon ned til meningsløshet. (bare kjøp det som passer best) har forståelse for at folk mener det, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor man blander seg opp i en diskusjon om produktet. AtW

 

Kanskje det er for å fortelle folk som tror de må ha andres bekreftelse på at de har valgt riktig at det kan hende de andre tar feil. Spesielt når de spår om fremtiden til et nytt produkt de selv ikke ser poenget med. 

 

Og kanskje produktet interesserer meg, og at jeg derfor leser artikler om det, uten at jeg derfor føler noen sterk trang til skulle avgjøre om det er brukbart for andre enn meg. Hadde ikke produktet interessert meg, så hadde jeg antagelig ikke oppsøkt tråden i utgangspunktet.

 

Jeg håper selvsagt at det er brukbart for andre enn meg, det er forutsetningen for at noen (andre en eventuelt meg selv) gidder å lage programvare og løsninger som utnytter det.

 

Jeg lar folk si og mene hva de vil. Men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om meningstomme innlegg som bare tar plass og andre innlegg. AtW

 

Vær så god. Det ville være kjedelig om jeg bare diskuterte dette med meg selv...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg lar folk si og mene hva de vil. Men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om meningstomme innlegg som bare tar plass og andre innlegg. AtW

Er du sikker på at de føles like meningstomme for andre? Kanskje den som skriver innlegget føler det meningsfullt nok...? Du skjønner, det er ikke opp til deg å definere sannheten...:-)

Dette er et eksempel på et meningstomt innlegg i mine øyne. Repetering av selvfølgeligheter alle kjenner. Det er en mening jeg kan komme med, uten at det har noe med å definere sannheten å gjøre. AtW

Lenke til kommentar

 

 

At folk har tatt feil, og at det er skyttergravskrig til tider synes jeg ikke er grunn god nok til å forenkle en diskusjon ned til meningsløshet. (bare kjøp det som passer best) har forståelse for at folk mener det, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor man blander seg opp i en diskusjon om produktet. AtW

Kanskje det er for å fortelle folk som tror de må ha andres bekreftelse på at de har valgt riktig at det kan hende de andre tar feil. Spesielt når de spår om fremtiden til et nytt produkt de selv ikke ser poenget med.

 

Og kanskje produktet interesserer meg, og at jeg derfor leser artikler om det, uten at jeg derfor føler noen sterk trang til skulle avgjøre om det er brukbart for andre enn meg. Hadde ikke produktet interessert meg, så hadde jeg antagelig ikke oppsøkt tråden i utgangspunktet.

 

Jeg håper selvsagt at det er brukbart for andre enn meg, det er forutsetningen for at noen (andre en eventuelt meg selv) gidder å lage programvare og løsninger som utnytter det.

Jeg lar folk si og mene hva de vil. Men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om meningstomme innlegg som bare tar plass og andre innlegg. AtW

Vær så god. Det ville være kjedelig om jeg bare diskuterte dette med meg selv... :wee:

 

Geir :)

Akkurat, produktet og dets beskaffenhet interesserer deg. Du er mao i slike diskusjoner av samme grunn som meg. Jeg synes det da passer å diskutere både positive og negative aspekter ved produktet. Og folk må gjerne spå for min del, men det er jo alltid en usikker øvelse. Fremtiden er vanskeligere enn mange virker til å tro. AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lar folk si og mene hva de vil. Men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om meningstomme innlegg som bare tar plass og andre innlegg. AtW

Er du sikker på at de føles like meningstomme for andre? Kanskje den som skriver innlegget føler det meningsfullt nok...? Du skjønner, det er ikke opp til deg å definere sannheten...:-)

Dette er et eksempel på et meningstomt innlegg i mine øyne. Repetering av selvfølgeligheter alle kjenner. Det er en mening jeg kan komme med, uten at det har noe med å definere sannheten å gjøre. AtW

Det var da et svært meningsfullt svar, AtW...ehhh...

Lenke til kommentar

Og kanskje, men bare kanskje, er pennen det som skal til for at jeg faktisk begynner å bruke padden til design.

 

Problemet med dette, og med iPad i seg selv, er at det aldri blir et proff-utstyr til de får programvaren på plass. Jeg kunne aldri flyttet musikk-produksjonen min til iOS eller Android, i motsetning til Surface Pro med Windows. Ei heller vil bilde- og videoredigering være en realitet på iPad.

 

Penn, Adobe RGB, megahertz eller gigabytes har lite å si uten programvare.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Og kanskje, men bare kanskje, er pennen det som skal til for at jeg faktisk begynner å bruke padden til design.

 

 

Problemet med dette, og med iPad i seg selv, er at det aldri blir et proff-utstyr til de får programvaren på plass. Jeg kunne aldri flyttet musikk-produksjonen min til iOS eller Android, i motsetning til Surface Pro med Windows. Ei heller vil bilde- og videoredigering være en realitet på iPad.

 

Penn, Adobe RGB, megahertz eller gigabytes har lite å si uten programvare.

...og likevel er det mange som jobber profesjonelt med Apple sine dingser, enten det er Mac (OSx) eller iPad (iOS). Ikke forstår jeg hvordan de får det til hvis det ikke kan brukes...

Lenke til kommentar

 

 

Ingen har sagt ipad ikke kan brukes til noe som helst profesjonelt rogkas..

AtW

Så bra. Da er vi enige om det...:-)

Ja. Og det var vi før du kom inn med stråmannen din for å late som noe annet også. AtW

Jeg svarte egentlig på "Gavekort" sin påstand om at en iPad aldri blir et proff-utstyr. For meg kunne det virke som en slags ide om at iPad ikke kan brukes profesjonelt.

 

Du må gjerne komme med stråmannskortet ditt, men det gir vel ikke den dybde og mening du alltid skal tillegge hvert eneste innlegg, gjør det vel AtW...(?)

Lenke til kommentar

Problemet med dette, og med iPad i seg selv, er at det aldri blir et proff-utstyr til de får programvaren på plass. Jeg kunne aldri flyttet musikk-produksjonen min til iOS eller Android, i motsetning til Surface Pro med Windows. Ei heller vil bilde- og videoredigering være en realitet på iPad.

 

Penn, Adobe RGB, megahertz eller gigabytes har lite å si uten programvare.

 

 

Men programvaren er på vei. Jeg har allerede en hel bråte utmerkede Adobe applikasjoner på min gamle iPad, og bedre skal de bli. Betyr det at jeg flytter produksjonen min til iOS? Nei, men det betyr at iPad alt har programvare som er til nytte for profesjonelle når de er ute i felten. Så gjør man resten av jobben på Mac'en i Photoshop, Lightroom, InDesign osv, når man er tilbake. Det er sånn profesjonelle alltid har jobbet, bare at tidligere måtte de enten slepe med seg en PC eller bruke skisseblokker. Det samme med musikkproduksjon, iPad og iPhone erstatter ikke Logic for meg, men det fungerer strålende til idemyldring og skisseverktøy.

 

Og Pro'en med høyere nøyaktighet vil gjøre den mer interessant, og derfor føre til at flere lager programvare.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple lagde for første gang en 'kvasi-navn' på et produkt. 'i'-bokstaven har tradisjonelt kun vært brukt på mainstream-produkter, mens 'Pro' er som navnet tilsier kanskje mer rettet mot det profesjonelle markedet. De har aldri tidligere, såvidt meg bekjent, brukt begge to i ett og samme produkt. Steve Jobs ville neppe latt et slikt navn gå gjennom, og det samme gjelder pennen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det høres egentlig ut som vi håper at iPad skal bli et proff-verktøy, ikke at det allerede er det. Jeg kan se sjarmen med å skissere en sang i Garageband på iPad, eller drive å leke med bildene mine i farten. Men inntil man får en skikkelig Creative Suite, skikkelig VSTi-plugin støtte og mulighet for å redigere 1080p eller 4k video så forblir det nummer to i rekken, og ikke noe annet en et håp om at "nå kan jeg endelig jobbe i farten på et nettbrett", når det i realiteten forblir en Candycrush- og Facebook-enhet fordi det er for bakvendt, tregt og begrenset til å brukes "profesjonelt". Det er slik iPad alltid har utgitt seg for å være, og prøver seg på igjen.

 

Klarer man å blande Pro og nettbrett så skal Apple få stående applaus fra meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...