Gå til innhold

Vil redde demokratiet i USA


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
Soros, who has called defeating Bush "the central focus of my life" and has said that "When I hear Bush say, `You're either with us or against us,' it reminds me of the Germans"

 

Det var dumt at Bush ikke sa det da, men:

 

"You're either with us or with the terrorists"

Det er ikke akkurat det samme.

 

Men men. Den artikkelen er nesten det samme som det jeg begynte med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Bush snakket ikke til enkelte folk som deg.

Bush snakket om LAND.

Er du et LAND olsen???

 

:roll:

 

Som Bush sa, om et land ikke sjekker sin bakgård for terrorister, utgjør det samme som å la terrorister ta seg til der. Hvis man ikke leter etter terrorister eller motvirker dem i landet sitt, skaper man et miljø hvor de kan danne seg. Dermed er man egentlig på terroristene sin side ved å la dem danne seg i landet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Bush sa at enten var man med USA eller så var man med terroristene. Enten så støtter du USA eller så støtter du terroristene. ikke det våset du kommer trekkende med.

Ja, hvis du ikke liker å ta det han sa med en sammenheng så.

Men vi vet alle at du ikke liker sammenhengen.

:p

 

Det jeg sa er presist det han mente med dette utsagnet.

Enten motvirker du terrorisme ved å aktivt slå ned på det, ellers lar du terrorisme få lov til å få fritt fram.

 

Egentlig så tror jeg Bush sa mange forskjellige varianter av dette utsagnet, men det har den samme meningen. Enten så hjelper du med å slå ned på terrorister, ellers lar du de danne seg ved å ikke gjøre noe.

 

Mao. enten så er du imot terrorisme, eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

olsen, du generaliserer det han sa til de grader...

 

Det betyr ikke at alle måtte støtte militær aksjon mot terrorister, eller at man måtte støtte USA, eller at man ikke kunne ha en annen mening om hva som måtte gjøres enn USA.

 

Bush sa bare at enten så hjelper du slette terrorisme, eller så lar du det vokse.

 

Du, og mange andre, olsen, setter inn deres egne ord i det han sa, legger inn ekstra betydninger, etc.

 

SLUTT MED DET!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Altså, enten slikker man USA rompe eller så er man bæææd og på terroristenes side?

NEI.

Hvis du er imot terrorisme, betyr det at du er rævslikkeren til USA???

Hallo?

 

Enten så er du med på å fjerne terrorisme, eller så er du ikke, og da lar du terrorisme fostre seg, dermed gjør du sånn at terrorisme får leve, dermed er du indirekte i støtte av terrorisme.

 

Har ingen verdens ting med USA eller støtte derav å gjøre. Det handler om enten så står du for å fjerne terrorisme, eller så er du likegyldig, og driter i om det skjer.

Lenke til kommentar

Har ingen verdens ting med USA eller støtte derav å gjøre. Det handler om enten så står du for å fjerne terrorisme, eller så er du likegyldig, og driter i om det skjer.

Nå er jeg så j-æ-v-l-i-g lei av at du vrir og vender på ting. Når dette utsagnet kommer fra munnen til USAs president, har det for F-AEN noe med USA å gjøre. Det er ikke noen allment godkjent oppfatning at man støtter "terrorister" hvis man ikke aktivt bekjemper dem. Det er DIN syke oppfatning.

 

Kan du gi f-aen i å trykke det j-ævla fanatiske neocon-drittsynet ditt nedover dette forumet? Jeg ser nok av patriotiske galninger som deg på IRC og diskusjonsfora rundt om på nettet.

Lenke til kommentar

Har ingen verdens ting med USA eller støtte derav å gjøre. Det handler om enten så står du for å fjerne terrorisme, eller så er du likegyldig, og driter i om det skjer.

Nå er jeg så j-æ-v-l-i-g lei av at du vrir og vender på ting. Når dette utsagnet kommer fra munnen til USAs president, har det for F-AEN noe med USA å gjøre. Det er ikke noen allment godkjent oppfatning at man støtter "terrorister" hvis man ikke aktivt bekjemper dem. Det er DIN syke oppfatning.

 

Kan du gi f-aen i å trykke det j-ævla fanatiske neocon-drittsynet ditt nedover dette forumet? Jeg ser nok av patriotiske galninger som deg på IRC og diskusjonsfora rundt om på nettet.

Dette kommer fra en person som er for å kaste folk ut av landet, de regnes i hans øyne som farlige for Norge fordi de har en mening om at dødsstraff kan være ett alternativ. Du er jo like ille til å vrenge og vri på ting som enkelte andre her.

 

Hva er galt med å være patriot???

Seixon har sine meninger har som alle andre har. Jeg for min del er både enig og uenig med Seixon, men jeg prøver da etter beste evne å holde meg saklig,

Noe DU IKKE klarer her.

 

Hvis du har problemer med at folk ytrer meninge sine så for du holde deg til H##¤##¤ vekk fra off topic.

 

Hvorfor kan vi ikke kreve at folk begynner å ta ett standpunkt til dette spørsmålet om terror, dette er faktisk noe som angår oss alle!

Lenke til kommentar
Hvorfor kan vi ikke kreve at folk begynner å ta ett standpunkt til dette spørsmålet om terror, dette er faktisk noe som angår oss alle!

Jasså. Hvordan angår terror Norge?

Jo, skal innrømme at det kan være selvmotsigende å si at folk skal ha en mening om dette, veldig dårlig formulert av meg. (skal skjerpe meg)

 

Jeg tror at det er fånyttes å tro at vi fremtiden skal slippe unna terror angrep. Vi er en del av verdenssamfunnet og jeg tror ikke vi er like godt likt hos alle vi heller. Derfor er jeg veldig redd for at vi kan oppleve å få ett terror angrep i Norge. Derfor tror jeg at vi må ta diskusjonen opp, for å finne ett standpunkt på hva gjør vi med terrorister, eller om vi skal sitte på ræva og tro at ingenting skjer her i lille Norge.

Det var utgangspunktet for det kommentaren min.

 

 

Jeg er av den oppfatning av at dette er en sak som vi må støtte USA i, man kan si hva man vil, men min oppfatning er at terror må man slå knallhardt ned på. Hvis det betyr å gå til krig mot ett land som skjuler terrorister, javel da må det vurderes, det er det landet som bestemmer selv hvordan de skal ha det.

Lenke til kommentar
(kamus @ 02/12/2003 : 19:54)

Hvorfor kan vi ikke kreve at folk begynner å ta ett standpunkt til dette spørsmålet om terror, dette er faktisk noe som angår oss alle!

 

Jasså. Hvordan angår terror Norge?

 

Norge har jo heldigvis ikke vært et terrormål. Men Norge er en del av den internasjonale økonomien, vi har ikke stenget grenseovergangene våre på noe vis, så det må jo være greit å følge med litt på hva som foregår, og motarbeide at terrorgrupper ikke bruker Norsk blåøydhet for hva den er verdt.

 

Å feks sprenge en EssoMobil oljeplattform ville vel være spektakulært.

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...