Gå til innhold

Ubiquiti Unifi AP Long Range


indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på den innendørs modellen som se rust som en tallerken?

 

Den kobles på router som et akesspunkt (du setter opp samme nettverksnavn og passord). Den må også ha strøm over ethernet kabelen.

Tror PoE (Power over Ethernet) adapteret følger med, men er ikke helt sikker (den gjør ihvertfall det på utendørs modellen).

Du må ha et sted å ha den lille boksen, f.eks ved switsjen din.

Lenke til kommentar

Veldig kjekke bokser :)

 

I tillegg til det overnevnte så må du også ha en "kontroller" for å sette opp accesspunktet. Dette er gratis programvare som du laster ned fra Ubiquiti sine nettsider og installerer på en valgfri maskin i nettverket ditt. Går du for ett mer avansert oppsett så må ikke kontrolleren være på samme nettverk heller. Kontrolleren trengs kun når de settes opp, eller så lenge du trenger overvåking/statistikk. Etter dette kan kontrolleren være av :)

Lenke til kommentar

Kontrolleren kan kjøres på eksempelvis en rasperry pi.. funker veldig bra de ap'ene .. en kollega som har installert det hjemme og det ser bare sexy ut!

 

De støtter blant annet betaling osv for å logge seg på ditt trådløse nett og også vouchers med tidsbestemte koder etc. 

Lenke til kommentar

Alt er vel avhengig av hva du skal dekke.. 

Prøv uansett å plasser den midt i huset høyest mulig..

 

Har et hus på ca 300 m2. 2 etasjer pluss kjeller som er leid ut. 

Støpt dekke mellom 1 etg og kjeller. 

Hadde tidligere store problemer med å få alt til å dekke nok.

Jeg har plassert min hovedrouter/wifi MIDT i huset i 2e etasje.

Nå har jeg flawless dekning og god linje i hele 1 og 2e etasje. 

 

Siden det er støpt dekke i kjelleren så har jeg kablet ned og satt en netgear r7000 som dekker hele leiligheten. Også denne er plassert midt i huset og leieboerene er veldig fornøyde. 

 

3e ap'et mitt er i uthuset/spillebua som er et eget anneks på ca 14 m2 10 meter fra huset. 

Her har jeg trukket kabel fra hovedrouter, ut i hagen og gravd cat6 i rør ut til den. 

 

Skal bytte dem i AC utgaven av de du har kjøpt etterhvert.. nå ligger jo all kablinga der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...