Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Bluescreen


Anbefalte innlegg

hei! Min data har crashet mange ganger idag og fått bluescreen! Disse meldingene har kommet opp i dag:

 

memory_management

 

bad_pool_header

 

Kernel_security_check_failure

 

Pc specs:

AMD AM3 + FX - 6300 Black Edition

Saphire Radeon R9 280 3GB GDDR5 PCI - E

Crucial DDR3 BallistiX 1600 hz 8GB kit

Windows 8.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke slettet de gamle... Jeg har bare installert nye.

 

Det er viktig at du sletter ALLE de gamle driverne. Spesielt med AMD. Jeg tror de har egne programmer du kan laste ned på siden deres som lar deg fjerne det, men å slette de igjennom "Slett programmer" på PC'en har fungert for meg. Husk også å slette mappene der driverne er installert.

Lenke til kommentar

hei! Min data har crashet mange ganger idag og fått bluescreen! Disse meldingene har kommet opp i dag:

 

memory_management

 

bad_pool_header

 

Kernel_security_check_failure

 

Pc specs:

AMD AM3 + FX - 6300 Black Edition

Saphire Radeon R9 280 3GB GDDR5 PCI - E

Crucial DDR3 BallistiX 1600 hz 8GB kit

Windows 8.1

 

Kan du fortelle litt mer om når denne feilen oppstod?

Slik feilen er beskrevet kan det være lurt å sjekke om minnet har fått feil , dette kan gjøres ved å kjøre en minnetest via et program som memtest86 som lastes ned og kjøres via en usb enhet (sørg for å laste ned riktig type Memtest).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er chipset driver som er tullete etter hva jeg kan finne. Var en fyr her som installerte Win på nytt og lot vær å installere CCC

 

Her er svaret hans, står i siste post i tråden jeg linket til (side 2);

 

"I just found out what was the cause of the BSOD. I reinstalled my windows. This time I didn't install the AMD Catalyst Control Center which contained the vga and chipset drivers that came with the mobo cd. So far no BSOD. But I still need to install those drivers"

 

Sto ingenting om at han fant drivere som funka, men jeg ville prøvd å installere gamle drivere, fra blanke ark som Fredrik sier. Prøv å gjøre det uten å reinstallere Win, hvis du ikke har andre grunner til å reinstallere da :) Avinstaller  CCC, chipset driver og skjermkortdriver og installer de eldre driverne etterpå.

 

Edit; Du må kanskje gå inn i sikkermodus for å avinstallere.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210

Sikkerhetsmodus er ikke så lett å komme seg inn på i windows 8.1 men det er en måte :)

 
Dette er engelske bilder men du trykker inn på trubbleshoot på det første bildet så er det neste er markert :)
 
 

post-377331-0-77820800-1442176999_thumb.png

post-377331-0-31850500-1442177003_thumb.jpg

post-377331-0-12790000-1442177007_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...