Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Kroatia (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener vi skal slå Malta med flere spillere ute(gult kort) og så fullt kjør mot et trøytig Italia, vi kan ta poeng mot dem. Og jeg tror vi gjør det.

Da er ikke nøvendig å regne.

 

Har planlagt å dra på Malta kampen. Aldri vært på landskamp før.

HVIS Norge slår Malta og tar et poeng i Italia OG Kroatia vinner begge sine er vi nr 3 i pulja pga innbyrdes oppgjør.

 

Fasiten tror jeg blir at Norge ender opp som nr tre med 19 poeng og må ut i kvalikk. Da får vi håpe på Ungarn eller Israel sånn det ser ut i dag.

Lenke til kommentar

Noen som har orket å regne på hvordan Norge ligger ann i kampen i beste 3'er? Kikket kjapt over og pr nå er det vel Ukraina som leder ann i den kampen?

Det er bare å vente på Latias... :p Men vi kan få 13 poeng, (med mindre vi slår Italia, men da er vi videre uansett). Er endel som er i grupper der de tre beste har tatt omtrent alle poengene, gruppe C f.eks, så det blir enten at vi går direkte videre, eller play-off runde.

Lenke til kommentar

Vel, teknisk sett kan vi fortsatt bli beste treer. Tap/uavgjort mot Malta og seier mot Italia gir oss 16p i treer-tabellen. Ukraina har 12p (to kamper igjen), Albania 11p (tre kamper), Ungarn 11p (to kamper), Russland 10p (to kamper). Flere av disse har innbyrdes kamper mot 2. plassen, derfor er det meget mulig at 16p er godt nok til å bli beste treer.

 

Meeen, det er ikke det scenariet vi bør satse på. Enn så lenge har vi to matchballer. Enten kan vi vinne begge kampene og dermed vinne gruppa, eller så spiller vi playoff mot det som ser ut til å bli et useedet lag (Estland, Israel, Albania blant andre).

Lenke til kommentar

Vel, teknisk sett kan vi fortsatt bli beste treer. Tap/uavgjort mot Malta og seier mot Italia gir oss 16p i treer-tabellen. Ukraina har 12p (to kamper igjen), Albania 11p (tre kamper), Ungarn 11p (to kamper), Russland 10p (to kamper). Flere av disse har innbyrdes kamper mot 2. plassen, derfor er det meget mulig at 16p er godt nok til å bli beste treer.

 

Meeen, det er ikke det scenariet vi bør satse på. Enn så lenge har vi to matchballer. Enten kan vi vinne begge kampene og dermed vinne gruppa, eller så spiller vi playoff mot det som ser ut til å bli et useedet lag (Estland, Israel, Albania blant andre).

hvorfor skulle norge som er rangert på 70 plass på fifa rankingen bli seedet da 2 av de 3 lagene du nevner er langt foran oss på rankingen?(noe som jeg regner med har mye å si på om du blir seedet eller ei)  men for all del om vi møter dem så skal vi ha mulighet, men tror det nok blir norge som blir ett av de useedete lagene.

Lenke til kommentar

hvorfor skulle norge som er rangert på 70 plass på fifa rankingen bli seedet da 2 av de 3 lagene du nevner er langt foran oss på rankingen?(noe som jeg regner med har mye å si på om du blir seedet eller ei)  men for all del om vi møter dem så skal vi ha mulighet, men tror det nok blir norge som blir ett av de useedete lagene.

Fordi dette er et UEFA-arrangement og her er det UEFAs ranking som gjelder:

 

sgnakp.png

 

Når bestemmer de seedingnivå? Vi klatrer vel litt på FIFA og UEFA rankingen etter de to nylige seirene...

Det bestemmer de når det er klart hvilke lag som er i playoff, altså midten av oktober. Skal visst komme en ny UEFA-ranking senere denne uken. Bare vi passerer Irland og holder Tyrkia bak oss så skal vi si oss fornøyde.

 

Vinner vi begge kampene så kan vi fort bli tredjeseedet til selve mesterskapet, men la oss ta ett skritt om gangen. :p

Lenke til kommentar

 

hvorfor skulle norge som er rangert på 70 plass på fifa rankingen bli seedet da 2 av de 3 lagene du nevner er langt foran oss på rankingen?(noe som jeg regner med har mye å si på om du blir seedet eller ei)  men for all del om vi møter dem så skal vi ha mulighet, men tror det nok blir norge som blir ett av de useedete lagene.

Fordi dette er et UEFA-arrangement og her er det UEFAs ranking som gjelder:

 

sgnakp.png

 

Når bestemmer de seedingnivå? Vi klatrer vel litt på FIFA og UEFA rankingen etter de to nylige seirene...

Det bestemmer de når det er klart hvilke lag som er i playoff, altså midten av oktober. Skal visst komme en ny UEFA-ranking senere denne uken. Bare vi passerer Irland og holder Tyrkia bak oss så skal vi si oss fornøyde.

 

Vinner vi begge kampene så kan vi fort bli tredjeseedet til selve mesterskapet, men la oss ta ett skritt om gangen. :p

 

ah se der ja, men daså, da er jeg enig :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...