Andreas Petersen Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Hei, jeg har en Fiat Punto 2001 modell. Når jeg starter bilen og skal bremse "for første gang" så slår det i bremsepedalen og ABS´ en slår inn. Etter at jeg har kjørt en stund slår ABS-lampa inn helt tilfeldig og da slår det ikke i pedalene lengre. Hvis jeg bremser for hard uavhengi om bilen står stille eller er i bevegelse, låser hjula seg og da er ABSén helt borte. Noen som vet hvorfor, eller som har opplevd noe lignende?
sedsberg Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Mest sansynlig en gåen eller ustabil ABS-sensor på ett av hjulene. 1
E.C. Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Og siden du får opp en varsellampe så kan du få lest ut feilkoder som bør peke deg i riktig retning. 1
Mekker`n Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 (endret) Kan også være tom for br.veske. Det rare med dette her er at det også skjer mens hjulene står stille. Hvorfor slår ABS`en inn da? Det kan nesten høres ut som selve ABS aktuatoren som kødder. Sjekk kontakt stikket på den. Endret 27. august 2015 av Mekker`n
kaffebryggare Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 Har hatt det samme problemet, da var det en gåen ABS sensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå