Gå til innhold

Trøbbel med pakke på posten


Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt en pakke, og jeg og dama kludra litt til med adressen. Den står i hennes navn, med mitt nmr og sendt til min adresse, men hun har fortsatt ikke bytta adresse. Vi he lapp på postkasse hvor navnet hennes står. Sendingen er rekommandert.

 

Hvordan blir dette med henting?

 

Sjekka med postens sporingsapp de siste dagene, og i dag når jeg søkte på pakkenmr, fant posten den. Men det står ingenting om hvor, om den er der eller hva. Vet hvor mitt lokale postkontor er. Må hun da bli med bort og hente? Eller kan den hentes nå, vet ikke hva det betyr at posten fant den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du klundret til? Pakken kommer nå frem til din adresse / ditt lokale postkontor.

 

Se forøvrig her ang. henting: Legitimasjon og fullmakter (posten.no)

Men pakken er også registrert på mitt tlf nr. Har det noe å si? Man må skrive på hentelappen for å få henta den for den andre, og får man ingen hentelapp blir det vanskelig. Skulle gjerne henta pakken i dag, men blir litt trøblete.
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg at noe annet enn at hun må hente den.

 

 

Rek-sendinger skal hentes av navnet på pakken, men kan sikkert bli hentet av andre ( deg) om du har fullmakt.

 

Så lenge navnet hennes er tydelig merket på postkassen din, så bør dama di få hentelapp i din postkasse.

Lenke til kommentar

... Har bestilt en pakke ...

... Sendingen er rekommandert...

Skal vi være presise så finnes ikke tjenesten rekommandert pakke. Brev kan være rekommandert.

 

 

Står "ingen status registrert på pakken enda". Hvordan kan jeg vite om den er der eller ikke?

Da har ikke Posten fått pakka fra avsender ennå, bare melding om pakke. Du vil sansynligvis se at den er innlevert i morgen. Du vil også se når den kommer til ditt lokale postkontor (eller post i butikk) om et par dager. Når den er klar for henting vil du få hentekode på SMS og i appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

... Har bestilt en pakke ...

... Sendingen er rekommandert...

Skal vi være presise så finnes ikke tjenesten rekommandert pakke. Brev kan være rekommandert.

 

Står "ingen status registrert på pakken enda". Hvordan kan jeg vite om den er der eller ikke?

Da har ikke Posten fått pakka fra avsender ennå, bare melding om pakke. Du vil sansynligvis se at den er innlevert i morgen. Du vil også se når den kommer til ditt lokale postkontor (eller post i butikk) om et par dager. Når den er klar for henting vil du få hentekode på SMS og i appen.
Satser på det. Faktisk så er det en pakke, sendt rekomandert (rekomandert brev). Vet ikke hvorfor de kaller det brev.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...