Gå til innhold

ANMELDELSE: Until Dawn


Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvordan anmelderen kan mene at gjennomspillingsverdien uteblir. Det er jo nettopp dette som er en av de store tingene ved spillet. Alle valg du tar påvirker resten av spillet. Lar du en person dø tidlig i spillet kan du gå glipp av en vesentlig del av historien til den personen.

Dette skriver jeg ganske tydelig i teksten. Ja, personer kan dø, og øyeblikk fra sekund til sekund endrer seg helt klart basert på hva man gjør.

 

MEN de personene som dør kan som regel bare dø på visse tidspunkt, og derfra og ut minsker deres rolle betraktelig (hvis de skulle overleve i stedet). Det er nesten som om de faktisk døde, om enn ikke fullt så dramatisk, fordi de blir nærmest borte fra spillet.

 

"Historien", altså de store plottpunktene fra start til slutt, er stort sett de samme åkkesom, og derfor synes jeg det blir litt for snever gjenspillingsverdi, spesielt i forhold til det utviklerne har skrytt av i forkant av lanseringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier seg vel selv at enkelte har langt for høye forventninger til sånne spill. Bare fordi utviklerne sier noe, betyr det ikke at vi skal stole 100% på det. De sier jo alt mulig bare for å skape hype og selge flere kopier. Hvis utviklerne hadde snakket sant, hadde spill som Alien: Colonial Marines, Watch Dogs og Hatred alle fått minst 9/10 i gjennomsnitt. Bare nyt Until Dawn for hva det er, og drit i at enkelte karakterer kan få en mindre rolle i historien her og der. Det som teller er den store sammenhengen, ikke at favoritten vår beholder status som "hovedperson" hele veien.

Lenke til kommentar

Helt enig. Er enkelte ting jeg ikke likte helt i historien, men den er stort sett svært bra hele veien. Har i tillegg klokket inn over ti timer uten å være ferdig ennå (men er nært slutten), så om det holder seg en andre gjennomspilling er jo bare et pluss. Blir nok å ta frem dette om noen måneder igjen, og godt mulig noen måneder etter det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Nok en gang er dere altfor snille med karakterene. Spillet er lineært som få, karakterene er klisjefylte og til dels hårrreisende irriterende. Historien er halvveis stjålet fra Fritt Vilt og The Descent, og selve gameplayet går kun ut på om du er kjapp på å trykke på de fire knappene på kontrolleren. Ferdig med det idag, og bestemte meg rett og slett for å få knerta unna karakterene jeg ikke likte de siste to kapitlene. Og hva var egentlig poenget med disse totem-greiene. Det fikk man aldri svar på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...