tor_erik Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Hei! Til alle dere som ble sint når dere så topic: JEG GLEDER MEG TIL SPILLENE OG HÅPER AT DE BLIR KONGE!!! Men, saken er at de bare blir utsatt og utsatt. Og da snakker vi ikke om en måned eller to, men et halvt år! Og hvem tror på at Doom III kommer ut før høsten 2004? Antakeligvis få. Dermed må jeg spørre meg selv: Er det rett og slett det at utviklerene ikke har mer en lekker grafikk og vise til? Må de ha ekstra seks mnd. til å lage ferdig gameplay? Da jobber de i så fall feil! Og til Valve: Hvorfor ikke slenge HL2 ut nå, i april har sikkert 20% av potensielle kjøpere allerede spilt gjennom den ulovlige betaen flere ganger, og kjøper derfor ikke original-spillet! Disse gamerene er noen pyse-whimper etter min mening, men å ja, de finnes! Er det andre som har tanker rundt dette? Vil gjerne vite om det bare er jeg, eller hva det er...
ConTrail Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Doom 3 skal etter sigende ha blitt bygd opp rundt historien, denne skal være vel så viktig som grafikken. Når det gjelder halflife 2, så kan de ikke sleppe spillet før de er ferdige med: 1. Skrive om koden etter at den ble publisert på nettet (kan føre til cheating) 2. Gjøre ferdig historien. Når du utvikler et spill, er det siste du gjør å lage historien og brett og lignende. Når disse prøves ut finner utviklerne ofte bugs, som gjør at spillmotoren må skrives om, som kan føre til andre feil osv. Derfor er det svært vanskelig å beregne når et spill er ferdig. Jeg synes det er mye bedre å vente til utviklerne selv er fornøyd med spillet, i stedet for å slippe noe uferdig halvgjordt noe. Alle kommer uansett til å kjøpe hl2 pga cs2 og andre moder, så dette tror jeg ikke er noe problem.
Mira Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Er helt enig med deg i at det blir litt falskt å gå ut med screnshots og videoer avheftig grafikk når de ikke har så mye som en flik av et spill å lansere på mange mnd, ja kanskje år. Men dette er jo slik det blir når det er snakk om penger. De vil skape mest mulig blest rundt spillet før det lanseres og vi ser jo en utvikling hvor dette skjer tidligere og tidligere.
tor_erik Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 Jeg tror nok at gamere som har spillet på beta ikke gidder å kjøpe orginalen til 400-500 kr... Det er vel ønsketenkning.
genesis Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 (endret) Jeg synes det er mye bedre å vente til utviklerne selv er fornøyd med spillet, i stedet for å slippe noe uferdig halvgjordt noe. det ser nok trådstarter seg enig i, men poenget hans er jo, utsettelsene.... disse skuffer.... og irriterer, og for enkelte provoserer.... ikke vits å sette en dato, dersom det er SÅ usannsynlig at spillet vil bli gitt ut.... kom iallefall frem med denne informasjonen med en gang, "det er veldig usannsynlig at spillet er ferdig da, kan godt bli ett/to års venting til, ettersom vi knapt har begynnt å lage spillet(ja overdrivelse)" Endret 11. november 2003 av genesis
ConTrail Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 (endret) Du kan ikke gjøre spesielt mye med en beta, ikke spille på servere på nettet og slikt. Det er naturlig nok mye som ikke virker på en beta, og mange som har problemer med å få de til å virke på maskinene sine. Dersom man er desperat nok til å laste ned en beta, tror jeg også man vil kjøpe selve spillet (eller laste det ned eventuelt), men dette er jo et helt annet emne. EDIT: Genesis sa: ikke vits å sette en dato, dersom det er SÅ usannsynlig at spillet vil bli gitt ut.... Enig der forsåvidt, men iallefall med HL2, så skjedde det uforutsette ting. Men jeg må også si at det er ikke første gang noe forventet har blitt utsatt (se bare på microsoft). At ting blir utsatt er snarere regelen enn unntaket nå for tiden.... Endret 11. november 2003 av ConTrail
Aggex Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Eg hadde kommet til å kjøpt spillet uansett om eg hadde beta eller ikkje.
tor_erik Skrevet 11. november 2003 Forfatter Skrevet 11. november 2003 Eg hadde kommet til å kjøpt spillet uansett om eg hadde beta eller ikkje. Flink bisk!
Marvel Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 (endret) Far Cry, UT2k4, Doom3, HL2, Söldner Secret Wars.. Alle er utsatt.. begynner å lure på om det kommer noen gode spill før jul. Sitter å håper på at X2: The Threat skal komme ut snart. offtopic: Edit: ser nå på http://online-universe.net./ at den europeiske versjonen av x2 er utsatt til februar 2004 :grine: Endret 11. november 2003 av teutonic
sfRoyal Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 HL2 sin offisielle lanseringsdato er fortsatt Holidays 2003, FFS!!!!
FJERNET111 Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Jeg tror nok at gamere som har spillet på beta ikke gidder å kjøpe orginalen til 400-500 kr... Det er vel ønsketenkning. Haha Du har ikke prøvd beta'en du nei? makan til møkk skal du lete lenge etter bare sånn at det er sagt, så etter min mening kommer alle som har prøvd beta'en til å kjøpe spillet... Dette er på det enkle grunnlag at den er langt fra spillbar, full av bugs og mye annet jalla... så det er nok ikke mye ønsketenkning ute å går nei
ZyberZombie Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Helt enig. Betaen er elendig, og jeg fikk skikkelig lyst til å se åssen det blir når det er ferdig. Ergo; Valve har ikke tapt en kunde ved at jeg har prøvd betaen.
Hamsterino Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Hei!Til alle dere som ble sint når dere så topic: JEG GLEDER MEG TIL SPILLENE OG HÅPER AT DE BLIR KONGE!!! Men, saken er at de bare blir utsatt og utsatt. Og da snakker vi ikke om en måned eller to, men et halvt år! Og hvem tror på at Doom III kommer ut før høsten 2004? Antakeligvis få. Dermed må jeg spørre meg selv: Er det rett og slett det at utviklerene ikke har mer en lekker grafikk og vise til? Må de ha ekstra seks mnd. til å lage ferdig gameplay? Da jobber de i så fall feil! Og til Valve: Hvorfor ikke slenge HL2 ut nå, i april har sikkert 20% av potensielle kjøpere allerede spilt gjennom den ulovlige betaen flere ganger, og kjøper derfor ikke original-spillet! Disse gamerene er noen pyse-whimper etter min mening, men å ja, de finnes! Er det andre som har tanker rundt dette? Vil gjerne vite om det bare er jeg, eller hva det er... Doom III har jo en helt fin multi-player nå da. Riktig nok bare et brett, men jeg skjønner fremdeles ikke hva de skal bruke et halvt år på. Half-Life 2 skjønner jeg hvorfor ble utsatt.
Merlin Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Eg hadde kommet til å kjøpt spillet uansett om eg hadde beta eller ikkje. ME2 Jeg skal ha Half Life 2 men jeg har skyhøye forhåpninger og disse kan desverre ikke stilles ned på defaults
OlaML Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Spørsmålet er vel heller hvor skuffet man burde være? Det finnes mange faktorer her... (faktorer? heter det det?) - Hype og reklame er viktigere en noen gang. Tenk 3 år tilbake. Så 5. Så 10. - Det tar lengre tid, krever mer ressurser og er mye mer uberegnelig enn noensinne å produsere et dataspill av type HL2/Doom 3. Tenk 3 år tilbake osv, Allikevel sitter topp-produsentene på hvert sitt forum og koseprater med fansene. Jeg tror spill-industrien nærmer seg et metningspunkt hva angår den "go'e gamle" fan følelsen, fordi forretningskjøret er hardere og forventningene mye høyere. Du ser ikke Steven Spielberg sitte på forumet sitt å si "Jeg kan ikke love noe, men ferdig film nærmer seg fort." Det har han en grunn til (kanskje flere, hehe), en grunn Hollywood lærte på 20-tallet. Bruk hypen, ikke la hypen bruke deg. Gamere elsker også datoer. Som møllen elsker lyset. Hvis de ser en video tenker de gjerne "hey, dette ser jo ferdig ut, hvor er spillet mitt?". Hvis den offisielle siden sier "release date to be announced" mens gamestop eller whatever sier xx februar, da tenker gameren "xx februar, ferdig arbeid. Kommer det senere blir jeg skuffet." Det er bare å bli vant til utsettelser folkens. Men ikke regn med at dere rekker det. Om ikke lenge kommer flere og flere spill-publishere til å være mye mer nøye med hvilken type PR de gir ut, hvilke signaler de sender og når de sendes. Du får ikke noen dato eller noen hint før prod./pub. vet når de kan slippe ferdig produkt. De stakkars hardcore kode-skriverne som mekket C64-spill på gutterommet på 80-tallet, kommer til å belemres med hardere NDA'er, dev-interaction på et offisielt forum blir med en PR-ansatt, ikke med en kode-ansatt. Kjipt men sant. Det er ikke fordi gamere maser på datoer at det blir slik, gamere maser på datoer FORDI det er blitt slik. Konkurransen er hardere (på alle måter), lista ligger så sinnsykt høyt og et annet spill/fritidsyssel/whatever jeg kan kaste mine 499,- etter er et bittelite skritt unna og det skal ikke mye til før jeg mister interessen. (PS. "jeg" som i den gjennomsnittlige gameren. Jeg er flyspill-fan, jeg vet hva det er å vente. ) Endret 16. januar 2004 av olaleier
Niskivara Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 DOOM 3 HAR ALDRI BLITT UTSATT!! Datoen har alltid vært "Når det er ferdig". Activision satte det opp som 2003 uten å spørre ID, men ID sa i fra ganske fort om at man ikke burde håpe på at det ble utgitt i 2003. Half-Life 2 har blitt utsatt, fordi Valve var sinnsykt uheldige. Egentlig ikke så mye å klage på her. Jeg husker et intervju med Shigeru Miyamoto i EDGE hvor de spurte ham om det noensinne kom til å komme et Zelda spill med realistisk grafikk, og han svarte at man må huske på at et slikt spill vil ta veldig mye tid og penger. Minst 5 år vil det ta å lage et slikt spill. Og det er sant for alle de store realistiske spillene framover. De vil ta sinnsykt lang tid å lage, og veldig mye penger, fordi det er ikke lett å lage et spill med den grad av detaljer som kreves nå. Husk at de store Hollywood regissørene før krigen lagde mange mange filmer i året. Når den tekniske kvaliteten på filmene gikk opp, gikk også produksjonstiden opp.
tor_erik Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 DOOM 3 HAR ALDRI BLITT UTSATT!! Helt riktig. Jeg har aldri påstått det, når det gjelder utsettelser har jeg kun snakket om Half-Life 2. Det tar for lang tid å utvikle DOOM III, men det er noe helt annet enn en utsettelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå