Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Mer effektiv metode for fjerning maling på trange plasser


Anbefalte innlegg

Har en verandra med enkelte bord hvor malinga har sprukket opp. Der har jeg har pusset ned den gamle malinga og påført nytt lag med grunning + maling.

Til dette har jeg brukt en multimaskin - sånn som vibrerer, lapp med sandpapir satt på.

 

I løpet av arbeidet innså jeg at fjerning av gammel maling vha multimaskin med grovt sandpapir muligens ikke er den beste løsninga. Arbeidet går sakte + sandpapiret fylles raskt opp med maling + mye finstøv.

 

Skulle gjerne brukt en høvel eller liknende redskap, men da kommer jeg jo ikke til i hjørnene.

 

Noen som har forslag til alternative redskap for fjerning av maling, også på trange plasser.

 

Prøvde meg også med en båndpussemaskin (sånn med ca en cm bredt bånd som går rund, omtrent på samme måten som et motorsagkjede). Problemet med denne er for det første det samme som multimaskinen pga sandpapiret + båndpapiret er ikke laget for arbeid som tar lang tid, båndet ryker etter kun kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å fjerne det kjemisk?

Hm, vel det har jeg ikke tenkt på. Kan det bli et problem om det drypper ned imellom bordene?

Og så tenker jeg - tar syre oljebasert maling, og hvor dypt ned trenger stoffet?

 

I utgangspunktet så er jeg mest interressert i en mekanisk løsning på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...