Gå til innhold

SAMSUNG UE65JS9005 vs LG 65UF850V


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger tips og råd til kjøp av ny TV. Har i dag en Samsung 55" LED-TV UE55B7050 som er over 5,5år.

Den nye TVn må også være bra til spilling og se fotball. Har sett på disse to 4K TV som er i tittelen, men er det vits i å kjøpe 4K? Kanskje det er bedre å vente en stund til det er mere tilgjengelig materiale i 4K?

 

Håper noen kan hjelpe og takker for svar :-)

 

Størrelse:
65". Sitter ca 2-3m unna

Prisklasse:
Maks 30.000,-

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?
Minimum FullHD

Hva slags kildesignal har du?
Har kabel-tv

Hva annet enn tv skal du bruke den til?
Spiller PS4, netflix/HBO og ser film via PC.

Skal du koble til pc?
ja kobler til PC

Endret av Tronminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vært på utkikk etter noe lignende selv, og har havnet på at Samsung sin JS9XX5-serie antageligvis er det beste å oppdrive. Tilsynelatende de beste TV-ene for PC-bruk pga. lav input lag i game-modus, litt høyere input lag i PC-modus, men støtter da 60 Hz ved full UHD-oppløsning med full farge (4:4:4 chroma). Nå skriver du ikke at du spiller PC-spill, så kanskje input lag ikke er fullt så viktig (selv om det sikkert er kjekt å ha ved konsoll-spilling også),

 

I tillegg så gir "One Connect Box" mulighet for fremtidig oppgradering. Det er uvisst hva slags oppgradering det evt. vil dreie seg om, men det er i allfall en grei sjanse for nyttige oppgraderinger uten å måtte kjøpe helt ny TV.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Samsung UE65JS9005 på døren sist torsdag. Forskjellen mellom 4k og full hd er stor og merkbar! Selv om man kjører 1080 signal til TV'en og bildet blir oppskalert i etterkant.. Så skal du først kjøpe TV, gå for en 4k :)

 

Man må gjerne vente med å kjøpe en 4k, fordi selve 4k innholdet idag er ikke det store. Daredevil er vel det mest spennende på norske netflix som er i 4k. Så ved å vente vil du mest sannsynlig tjene på pga av TV 4K modellene som går ned i pris og mer innhold er tilgjengelig. 

 

NB. med mindre du har et skjermkort i PC'en din som støtter 4K, må du bruker (netflix) appene på TV'en for å kunne motta og se 4K.

Lenke til kommentar

 

Heisan, kan jeg låne denne tråden litt??

 

Hvilken tv bør jeg velge?

 

http://www.finn.no/f...nnkode=62549114

 

eller

 

http://www.finn.no/f...nnkode=63722526

 

Takk :=)

 

I min lille begrenset erfaring der jeg har kun testet Phillips 8xxx serien, så misliker jeg sterkt den treige tv menyen, bugs, og kompabilitetsproblemer med å lese filmer og bilder fra usb stick. 

Med mindre (delvis) ambilight er viktig for deg, så ville jeg valgt LG. Men nå vet jeg ingenting om LG :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...