Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Epostkontoer, microsoft


Anbefalte innlegg

  Heisann.

 

  Vet ikke hvor mye jeg får samla meg til å skrive forståelig.  Får bare begynne et sted.  Om ikke annet kan jeg implodere hjernene til flere der ute og level the playing field.

 

 

  1. Jeg trengte av bestemte grunner en ny 'live-konto'.  (Har fått beskjed av X om å lage dette.)

 

  (Har inntrykk av at live, hotmail og outlook på mange måter? alle unntatt navnet? er det samme - kommer inn på samme side når jeg googler dem og trykker link?)

 

 2. klikket på live.com-link som X ga meg, kom til microsoftsiden for å lage konto, skrev inn alle nødvendige detaljer.

   Fikk beskjed om at verifikasjonsmail var sendt til 'kontoen' min - sjekk innboks

 

 3.  på dette punktet, etter/i og med registreringsjobben, er jeg innlogget på en microsoftkonto - men det er ingenting å gjøre på denne siden utenom å logge ut eller velge en annen microsoftkonto som hovedkonto.  Ikke mulig å sjekke mail. 

   Jeg logger ut, og logger inn på en microsoft-epostkonto jeg har fra før.

 

  4.  Her finner jeg en en verifikasjonsmail.  (Jeg orker ikke prøve på en grundig forståelse av hvordan de forskjellige kontoene og infoen henger sammen, men tenker - ok jeg har oppgitt samme telefonnummer når jeg registrerte meg begge ganger, så ihvertfall ikke paranormalt rart.)

    Klikker på linken i mailen for å verifisere den nye kontoen.  Er nesten sikker på at jeg fikk gratulerer-med-ny-konto-beskjed, men ikke helt.

 

  5.  Logger ut av gammel konto, prøver å logge inn på den nye.  Får beskjeden "denne kontoen eksisterer ikke".  (Mange forsøk, riktig staving og passord.)

 

  6.  Logger inn på den gamle kontoen, trykker verifiseringslinken igjen. Da får jeg beskjeden:  "jammen det er jo ikke denne kontoen som trenger verifisering - les mailen på nytt, følg veiledningen, gå deretter inn på din nye konto"  Men det står ingenting annet i mailen enn at jeg skal trykke på linken.

 

  7.  i ettertid har jeg kommet inn på den nye kontoen igjen - men da igjen bare på denne siden som sier at det er blitt sendt en mail med verifikasjonslink, se i postkassen.

 

 

  Noen som har noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...