andreasn Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Under hvert vindu i leiligheten min er det to metallpinner som ikke ser ut til å ha noen funksjon. Jeg lurer på å fjerne disse. De går inn i veggen øverst men er ikke festet til noe på undersiden. Har noen sett sånne før? Jeg lurer på om det kan være noe gamle fester til radiator/varmeovn. Se vedlagte bilder for hvordan disse ser ut.
ilpostino Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Jeg har heller ikke sett slikt før og er tilbøyelig til å tro det er gamle fester til radioatorer. 6
The Avatar Skrevet 20. august 2015 Skrevet 20. august 2015 Det ser ut som at det er metallstykker som er støpt inn i muren, og som deretter er bøyd ned som feste for eit eller anna. Mest sannsynleg radiator sidan det er den einaste faste installasjonen som er vanlig å montere under vindu. Oppheng til radiator forklarer også kvifor festet er murt inn då radiatoren er svært tung. Eg trur at det vil være eit forholdsvis stort prosjekt å fjerne dei. Enten så må du meisle dei ut av mure og deretter mure/sparkle igjen holet, men du kan fort ende opp med eit svært stort hol sidan du ikkje veit kor langt inn dette går. Det andre alternativet er å kappe metallet, men då får du ein utstikkar som du må pusse ned før du kan sparkle veggen.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. august 2015 Skrevet 20. august 2015 Kan også være støtte til gamle vindusbrett før vinduer ble byttet, eller kanskje en festeanordning til rullegardin. Prøv å borre ut festeskruene/stiftene med et metallbor, begynn med et lite, og gå opp i dim til du har fått dem ut. De bør det bare være 2 hull å sparkle igjen.
Pugnax Skrevet 21. august 2015 Skrevet 21. august 2015 Jeg vil anta det som allerede er sagt; fester til radiator. Første tanken jeg hadde ifb med å fjerne de er å kutte dem intil veggen for så å sparkle og male veggen. Burde nok da ta resten av veggen og, kan fort se litt rart ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå