Gå til innhold

Leie server med støtte for python


Axxxy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å leie en server for privat bruk og trenger hjelp da dette ikke er mitt felt.

 

Hovedsakelig tenker jeg å registrere ett domene og lage en nettside, men samtidig ha forskjellige script som kjører i bakgrunnen. Slik ser det ut nå.

 

Jeg bruker windows.

Jeg bruker apache via xampp.

Et python script kjører med jevne mellomrom og oppdaterer mysql databasen.

-> Kjører python 2.7.10

-> Har mingw compiler installert da enkelte moduler krever det

-> bruker MySQLdb, en python modul for å koble til og redigere databaser

-> Jeg har installert en mysql connector

 

Jeg ønsker hovedsakelig at brukeren skal kunne besøke nettsiden på vanlig måte, mens scriptet kjører 24/7 i bakgrunnen på serveren og redigerer/flytter/lager/sletter filer på serveren.

 

 

Vil en vanlig server for nettsider støtte dette? Om ikke, bør jeg leie linux eller windows server?

Hvor skal jeg leie, hva er dine anbefalinger.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg ønsker å leie en server for privat bruk og trenger hjelp da dette ikke er mitt felt.

 

Hovedsakelig tenker jeg å registrere ett domene og lage en nettside, men samtidig ha forskjellige script som kjører i bakgrunnen. Slik ser det ut nå.

 

Jeg bruker windows.

Jeg bruker apache via xampp.

Et python script kjører med jevne mellomrom og oppdaterer mysql databasen.

-> Kjører python 2.7.10

-> Har mingw compiler installert da enkelte moduler krever det

-> bruker MySQLdb, en python modul for å koble til og redigere databaser

-> Jeg har installert en mysql connector

 

Jeg ønsker hovedsakelig at brukeren skal kunne besøke nettsiden på vanlig måte, mens scriptet kjører 24/7 i bakgrunnen på serveren og redigerer/flytter/lager/sletter filer på serveren.

 

 

Vil en vanlig server for nettsider støtte dette? Om ikke, bør jeg leie linux eller windows server?

Hvor skal jeg leie, hva er dine anbefalinger.

 

Takk på forhånd

 

Jeg ville vurdert å leie en VPS ja. Gammeldags webhotell fungerer som regel kun til enkle nettsider og hvis du har behov for Python og ymse python-bibliotek er det nok best å leie en Linux VPS. Jeg har god erfaring med Byethost.

 

Alternativt, hvis du har interessenf or det kan du jo bygge din egen server og kjøre alt selv :)

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Jeg har funnet en host og skaffet meg en VPS.

Jeg viste ikke at LAMP sto for: Linux, Apache, MySQL, PHP/Python/Perl, så det var ganske åpenbart når jeg skjønte det.

 

Har fått til alt jeg ønsket å få til også. Ser at min host er litt dyrere enn de dere anbefalte, så takk for tipsene ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...