Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Grunnstipend, endring i forsørgers inntekt.


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg skal begynne i 3. klasse og jeg søkte om grunnstipend for noen uker siden, og endte med å ikke få noe som helst (får utstyrsstipend, så klart  :p ). De ser på dine forsørgeres inntekter i 2013, det vil si ikke 2015. Fant ut av at dersom mine forsørgere tjener mindre nå enn de gjorde da, kan lånekassen ta hensyn til dette og derfor kan jeg sende inn ny søknad med dokumentasjon. Siden sist jeg søkte har jeg fått meg en jobb, og spørsmålet mitt er: er dette relevant å nevne? Fordi når man søker om stipend stiller lånekassen en haug med spørsmål som man svarer på. Når jeg da sender inn dokumentasjon på at mine forsørgere tjener mindre nå, er det ikke noe sted hvor jeg kan nevne at jeg har fått meg jobb, ettersom jeg allerede har svart på alle spørsmålene de trenger å vite.

 

Takker på forhånd!

 

Edit: ser at det ble litt rotete forklart, men håper du/dere skjønner hva jeg mener  :hm:

Endret av Fallacious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om reglene er det samme som for ca 10 år siden. Men da jeg gikk på vgs fikk jeg stipend til tross for at jeg hadde deltidsjobb ved siden av, hadde da 6-7k utbetalt i mnd.

 

Stipendet er ment for å være støtte til dine foreldre til utstyr, og jeg tror ikke de tar hensyn til din inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...