Alexlinga Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Har altså innmari lyst til og lage meg banebil, har hatt lyst siden jeg var 10, er nå 18. Men hva slags bil hadde vært best og begynne med? hvordan får man tak i motorer osv? Hva må byttes osv for og få dette til og gå? Jeg er ikke et geni med bil, men jeg kan nok. Har så innmari lyst men er også veldig usikker. om noen kunne gitt meg et innblikk på dette så hadde det vært kanon!
Zepticon Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Du kan starte med en Mazda MX5. De har liten 1,8l motor, med ca 145hk på de sterkest utgavene. Da kan du kjøre den til banen, kjøre det remmer og tøyler klarer, og så kjøre hjem. Samt du har en super søndagsbil. Det fine med MX-5 er at den ikke har mye hester, men er en VELDIG god bil å kjøre. Da lærer du deg å kjøre fort, du lærer deg hvordan du skal inn i svingen, og ut av svingen. Du lærer å bruke det du har tilgjengelig til det maksimale. Og det er billig som fy. Man får massevis av deler som koster lite og funker fett.
uGn Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Hvis du skal ha en REN banebil, så må du også huske på at du må få den til og fra banen. Skal du kjøpe stor nok hovedbil samt henger for å trekke den til og fra begynner det å koste litt. Du bør nok tenke litt over hvor du skal kjøre med den, når, hva slags muligheter du har for å trene/kjøre og hvilke begrensninger de setter.
kaffebryggare Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Det billigste du kan gjøre helt i starten om du aldri har hatt en bil sidelengs før er å kjøpe en Bmw 316, sveise sperra og reise på isbanekjøring når vinteren kommer. Trenger ikke mye hester for å ha det gøy og det er ikke spes vondt å treffe snøkanten når du driter deg ut. Veldig klatt og mye regler å sette seg inn i om du skal bygge ren banebil uten skilt, er bedre å kjøpe en bil med skilt. Da trenger du strengt tatt ikke å gjøre noe som helst, er bare å reise på treff og kjøre.
Gavekort Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Det spørs helt hva du legger i begrepet banebil. Å ha en skiltet morobil nr.2 er ingen hindring, men å ha et lystgass-presset, vektredusert turbomonster uten skilter/avgifter krever litt ekstra forehåndsarbeid.
Zepticon Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Ut fra postens natur vil jeg sterkt anbefale å kjøpe noe som er enkelt, og ikke trimmet. Holdbarhet er det du vil ha. Om det er en BMW 316 eller MX5, eller Merce er helt opp til deg. Det kommer og ann litt på bruk. Ser jo nå at det står drifting, og da vil jeg hørt på Benny over her.
Gavekort Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Det er nokså populært å bare kjøpe biler til tilnærmet vrakpant, og kjøre de til de gir opp. Dette krever igjen en henger (siden du vil unngå avgifter og PKK), men vil definitivt være den morsomste og mest lærerike løsningen, da du gir blanke blaffen i både hvordan bilen behandles, og kan mekke og skru på bilen uten å være redd for å ødelegge noe. En annen bonus er at du potensielt vil bytte bil veldig ofte, og får derfor prøvd ut mye moro.
Kai_g Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Til drifting vil jeg tro 200sx er en grei innstegsmodell.
Alexlinga Skrevet 11. august 2015 Forfatter Skrevet 11. august 2015 Takker for svar, men om jeg skal ha så blir det en uregistrert bil, altså da en skikkelig banebil.
kaffebryggare Skrevet 11. august 2015 Skrevet 11. august 2015 Da kan du lese deg opp på Norges bilsportforbund sin nettside for å finne ut hvilken klasse du vil kjøre i/bygge bilen til. Har ikke satt meg inn i dette selv så kan ikke komme med mer info enn det.http://bilsport.no/Her er tekniske krav til driftebiler b.la: http://bilsport.no/uploads/2008/02/Samlet3.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå