Gå til innhold

komplett på komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Setter du sammen en pcpakke hvor du spesifisere alt selv så blir det ikke så ille mye å betale ekstra for monteringen. greit for noobs som ikke vil ha elkjøp pc :) Ellers er halve morroa å bygge den selv.

 

Eksempel, jeg og svigers har nesten lik maskin. Min bråker litt mer enn hans - jeg bygde han lot komplett bygge. ellers same thing

Lenke til kommentar
hadde heller bygd selv.

Det kjekke med at Komplett.no bygger den, er at da får du blant annet 3års garanti på at maskinen skal funke. Hvis den ikke funker, kan du i ytterste fall bare sette hele dritten på en eller annen disk (Komplett.no bruker vel Effect som serviceverksted)/sende den inn. Bygger du den selv, må du selv feilsøke og finne ut hvilken komponent som føkker.

 

Problemet med å selvbygge er ikke å få montert sammen pcen, men å finne ut hva som er gæli når driten ikke funker mer. Da er det utrolig deilig å bare sende ifra seg hele maskina og så får det være noen andre sitt problem å finne ut hvorfor maskinen klikker når du spiller en spesiell mp3, trykker F på tastaturet samtidig med at du har CS minimert :p

Lenke til kommentar
Problemet med å selvbygge er ikke å få montert sammen pcen, men å finne ut hva som er gæli når driten ikke funker mer. Da er det utrolig deilig å bare sende ifra seg hele maskina og så får det være noen andre sitt problem å finne ut hvorfor maskinen klikker når du spiller en spesiell mp3, trykker F på tastaturet samtidig med at du har CS minimert :p

Tror du virkelig at de fjortisene på verkstedet greier å reparere pc`n din?

Har ingen formell elektro/data kompetanse men feilsøker heller selv. Dessuten slipper jeg å få tilbake formatert pc.

 

Klagde en gang på et psu. Spenningene var ustabile, spesielt på 12V iom. viften i psu varierte turtallet når lasten varierte. Det eneste butikken gjorde var å koble til en liten last og sjekke at viften gikk rundt. Maskinen er stabil og fin. Kan være at 250W psu er litt lite til en xp1800 med GF4 ti4200.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at de fjortisene på verkstedet greier å reparere pc`n din?

Har ingen formell elektro/data kompetanse men feilsøker heller selv. Dessuten slipper jeg å få tilbake formatert pc.

 

Klagde en gang på et psu. Spenningene var ustabile, spesielt på 12V iom. viften i psu varierte turtallet når lasten varierte. Det eneste butikken gjorde var å koble til en liten last og sjekke at viften gikk rundt. Maskinen er stabil og fin. Kan være at 250W psu er litt lite til en xp1800 med GF4 ti4200.

 

For noen er det selvsagt best å bygge selv og vite nøyaktig hva som skjer med maskinen. Men vi som kan det med å bygge pc selv, er i mindretall. For en vanlig person er innsiden av en PC en plass man ikke skal være. Å anbefale en person som kaller kabinettet for hardisk eller cpu å bygge selv, er jo heeelt på jordet.

 

Det er fryktelig enkelt å sette sammen en pc, men det er ikke alltid så lett å feilsøke en. Det er derfor jeg anbefaler folk å få ferdig bygget f.eks fra Komplett eller annen plass (kan godt velge delene selv, men la de bygge den og gi deg X års garanti på HELE møka som ETT produkt) framfor å måtte stå der med en haug postkasser stappa full av skjegg ved en evt. senere anledning.

Lenke til kommentar

det skjermkortet det er dritt. STAY away. be broren din kjøpe enten sapphire 9600 fireblade pro ( hvis han er keen på rundt 1500,-) eller Powercolor 9800 pro ( rundt 2850)

9600 pro fireblade er sirka 60% av ytelsen til 9800 pro, så de gir omtrent like mye for pengene, er et spørsmål om hvor mye han vil bruke.

men hold deg unna 9600 np. værre drittkort enn det finnes neppe ( utenom Nvidia fx5200 og 5600 :p)

Lenke til kommentar
hadde heller bygd selv.

Det kjekke med at Komplett.no bygger den, er at da får du blant annet 3års garanti på at maskinen skal funke. Hvis den ikke funker, kan du i ytterste fall bare sette hele dritten på en eller annen disk (Komplett.no bruker vel Effect som serviceverksted)/sende den inn. Bygger du den selv, må du selv feilsøke og finne ut hvilken komponent som føkker.

 

Problemet med å selvbygge er ikke å få montert sammen pcen, men å finne ut hva som er gæli når driten ikke funker mer. Da er det utrolig deilig å bare sende ifra seg hele maskina og så får det være noen andre sitt problem å finne ut hvorfor maskinen klikker når du spiller en spesiell mp3, trykker F på tastaturet samtidig med at du har CS minimert :p

:lol: og derfor har vi forumet her...

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

for å ta alt under et lite reply -

greit nok, du får 3 års garanti, det er vel det eneste som er positivt.

uansett så har du garantien på utstyret du kjøper, så du er ikke akkurat fucked hvis noe svikter.

svikter noe av utstyret så sender du mail til komplett og forklarer dem hva som har skjedd, så tilbyr de seg med en gang at du kan sende maskinen til dem så finner de ut hva feilfaktoren er.

 

nå er det ikke akkurat verdens vanskeligste ting å sette sammen en pc, jeg synes det er dobbelt så enkelt som å montere en hylle,bord o.l

det er mer logisk (hater de hyllene fra ikea :D) samt at du har en bruksanvisning som er idiotsikker.

jeg bygde min første maskin når jeg var 17, jeg hadde null peiling og jeg satt å funderte på hvordan i herrens navn jeg skulle feste hddn til hovedkortet.

leste en liten stund i manualene, voila, fungerte perfekt.

så det er ikke så utrolig vanskelig nei.

 

samtidig vil jeg si at det er mye kjekkere å vite nøyaktig hva som befinner seg i kabinettet ditt, du vet hva betaler for og du kan ordne spesifikasjonene selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...