Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Opel Astra


Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en ny bil i "Golf klassen", og etter det jeg har lest om nye Astra de siste dagene ser det ut til å være en meget interessant modell. 1,4 med 150 hester og Premium utstyr med alt jeg ønsker til 289.000 er ikke dårlig. I tillegg ser de avanserte lysene de har svært bra ut etter å ha sett på et par youtube filmer.

 

Noen som har erfaring med nyere Opel og kan si om de fortjener så lav markedsandel som de har i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer en ny bil i "Golf klassen", og etter det jeg har lest om nye Astra de siste dagene ser det ut til å være en meget interessant modell. 1,4 med 150 hester og Premium utstyr med alt jeg ønsker til 289.000 er ikke dårlig. I tillegg ser de avanserte lysene de har svært bra ut etter å ha sett på et par youtube filmer.

 

Noen som har erfaring med nyere Opel og kan si om de fortjener så lav markedsandel som de har i Norge?

En bekjent har en slik som stv. Kjørt litt over 100KKM. Null hull, kun service. Kjører bra, men han har større hjul enn originalen. 40-profil går fint sier han. Verkstedene er veldig variable. Noen er bra, andre en katastrofe. Meld deg inn i Opel Motorsport Club, da får du førstehånds informasjon om verksted og evt andre tips. Som med alle biler må du minst følge oljeskift intervallene, gjerne oftere. Det har endel å si.

Prøv bilen. Den er virkelig fin å kjøre.

Lenke til kommentar

Standarden på alle de store merkene er nå så høy at det blir mindre ting som skiller de, spesielt når så mange av de eies av samme konsern at det ofte er samme bilen under karosseriet i tillegg..

 

Når det kommer til Opel, synes jeg de fint fortjener markedsandelen, de har ikke laget noen overskrifter, gjort noe som helst spennende eller unikt på noen tiår nå. Et totalt A4 firma som leverer A4 biler, ikke kjent for høyere kvalitet heller, så hvorfor velge Opel over konkurrentene?

 

Er lurt å sette opp en matrise hvor du ser for og imot og gjør litt research på bilene du vurderer. Så blir valget til slutt ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har selv to Astra'er (skal riktig nok vrake den ene iløpet av mnd, men det er på tide, den er straks 19 år gammel!) en 97 modell, og en 13 modell, begge sedaner. De er behagelige å kjøre, grei komfor, ok bil hastighetsmessig, greit med plass, spesielt i 13 utgaven hvor jeg på 188 sliter med å rekke pedalene med settet nedjustert og helt bakover. av utstyr så har den det aller meste, eneste jeg egentlig savner på den er automat istedet for manuell kasse. 

Jeg har kjørt en del forskjellige biler i ymse prisklasser, og når det kommer til den magiske 300k klassen så er det aller meste likt både komfor og ytelse. Skal du ha deg en bil som er litt annerledes må du noen prisklasser høyere, og mtp at du vurderer en Astra går jeg utifra at du bare er interessert i en A til B bil, og der er Opel som alle andre helt ok. 

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Jeg er ikke ute etter å imponere naboen, så jeg skal bare ha en bra utstyrt bil på den størrelsen som forhåpentlig ikke gir mye problemer. Skal prøve Astra når den kommer til forhandlerne. Andre jeg vurderer er C4 Cactus, Octavia, Auris, Focus og Golf. 

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...