Gå til innhold

Den klagefrie iPhone-tråden - tips, tricks, og diskusjoner


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Skal ha en WP10 telefon i tillegg. Ok så det går kun på kabelen altså, nice :) Hvordan får man de til å gå kun på bluetooth?

 

Klasje på en Bluetooth-modul med Sugru og lodde en kort kabel mellom. Bruker Sony Sin SBH20-modul, da de er små, med grei batteritid, og god lyd. Har dog modifisert selve enheten litt fysisk for å være så liten som mulig. 

 

 

post-43112-0-80641100-1439238413_thumb.jpg

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker Woffington. Vet du eller noen andre om dette?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1677960&do=findComment&comment=22682357

 

I følge Komplett kundeservice er det hvistnok ikke kabelen men headsettet som bestemmer om det funker med iOS eller Android. Det kan vel ikke stemme?

 

Mente å huske noe, men tenkte det var greit å finne andre kilder:

 

Apple moves the mic band on the headphone plug so that they will only work with an iPhone. 

 

Hold. The plug of a standard pair of headphones with a mic next to an Apple pair. There will be 3 "bands" around the plug, one for the left bud, one for the right, and one for the mic. The one that doesn't line up is the one for the mic. There is no reason to do this other than to force iPhone users to use certain headphones. 

 

 

Så...hvis jeg har forstått det rett så er det "stripene" på selve pluggen som er annerledes 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kabelen som styrer. Trenger ikke være tilkoblet hodetelefonene for å fungere heller. 

 

 

Bygger du om til Bluetooth så vil det fungere universalt, da det er en standard for kontroll over Bluetooth - AVRCP (audio video remote control protocol). 

 

Forskjellen er forøvrig pinout på de to innerste kontaktene i en firepins-kontakt. Det finnes såvidt jeg vet ingen standard for det, annet enn at noen selskaper har funnet ut av de skal bruke samme opplegg.

 

At Apple ikke gjør det kan være for å være grådige. Kan også være at bakoverstøtte til de første proppene med mic som kom med knappeløse iPod shuffle var viktigere enn å støtte hva som har blitt normalt de siste årene. Kan også være at å bruke en annen pinout enn konkurrentene gjør det mye enklere å separere mellom iOS og ikke-iOS-kontroller, for å slippe halveis støtte uten logisk (for bruker) grunn*. Kan også være at å sette ground der Apple gjør det gjør lyddelen av jacken på telefonen mer beskytta, slik at micen eventuelt ryker før lyden gjør det. 

 

*EDIT: Forøvrig et eksempel på hva som har skjedd på Android på grunn av at de bruker samme pinout. Pinout er bare halve regnestykket, resten er motsanden mellom pin-ene. Det er derfor ikke et oppsett som passer Android vs et som passer iOS, det er et oppsett som KANSKJE passer Android motfor et som garanter passer iOS. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tilbake på jobb etter ferien med litt endring i jobben, og merket fort at PC-fjernstyring fra iPad og iPhone kom til å være sentralt i år også. Vedig fornøyd med den løsningen generelt, men savner mus. Hadde det for noen år siden med jailbreaket iPad, men etterhvert som de andre grunnene til at jeg jailbreaket ble unødvendige pga nye funksjoner i hardware/software, kuttet jeg det ut. 

 

Av ren optimisme googlet jeg for å se om noen endringer hadde kommet rudnt offisiell musestøtte på iOS, og ramlet over dette:

http://searchvirtualdesktop.techtarget.com/opinion/Citrix-X1-Mouse-could-be-a-boon-for-iOS-users

 

Skal researche litt videre nå, men veldig interessert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Bruker Splashtop. Har prøvd mange, og egentlig Jump Desktop via RDP jeg liker best, men har ikke pro-utgave av Windows på maskinen nå så RDP er ikke tilgjengelig. En av mange grunner til at dette nok blir siste Windows-maskin.

 

Splashtop er ikke helt slik jeg synes det burde være, men er veldig raskt og stabilt. Det jeg savner mest er kontroll over video ut, slik Jump Desktop har, hvor man kan vise en 1080p PC-stream i 1080p på en 1080p skjerm. Splashtop gjør det på iPhone 6+, siden den er 1080p, men på iPad mini spyr den ut et 2048x1536-bilde nedskalert til ????x1080 hvor PCens 1080p vises nedskalert med svarte rammer oppe og nede i midten av det igjen. 

 

Vurderer sterkt å sette opp en billig 1080p-skjerm på kontoret for å kunne koble til iPhone. iPhone + bluetooth tastatur, bruke telefonen som trackpad og den eksterne skjermen for å se. Dog bruker jeg iPaden mest på jobb uansett, med jobblaptopen sovende i et skap, så spørs om det er verdt bryet, 

Lenke til kommentar

Apple sine SWAP-eheter regnes som en reparasjon og garantien gjelder fra opprinnelig kjøpedato, unntaket er dersom det er mindre enn 3 måneder til garantien utløper, da bli den forlenget med 3 måneder fra reparasjonen ble utført. 

 

Er det en reklamasjonsak og man får en ny salgs-pakke vil det bli en ny garanti. 

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du fått en ny forseglet eske med nytt tilbehør og alt, eller kun en telefon, og hvem har den vært til service hos?

En swap/bytte-enehet kommer ikke ei en tilsvarende pakke som den selges i, så har man fått en ny iPhone i original eske, og telefonens serienummer er det samme som det er på esken, så er det en ny telefon og ikke en swap, men verkstedet sender normalt kun ut swap telefoner.

 

Pleier stå spesifisert på service papirene som følger med fra serviceverkstedet hva som har blitt gjort. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Har du fått en ny forseglet eske med nytt tilbehør og alt, eller kun en telefon, og hvem har den vært til service hos?

 

En swap/bytte-enehet kommer ikke ei en tilsvarende pakke som den selges i, så har man fått en ny iPhone i original eske, og telefonens serienummer er det samme som det er på esken, så er det en ny telefon og ikke en swap, men verkstedet sender normalt kun ut swap telefoner.

 

Pleier stå spesifisert på service papirene som følger med fra serviceverkstedet hva som har blitt gjort.

OK det var nok en swap. Serienr stemte ikke med eske. Ellers var alt med og det var nytt. Det var også en original eske. Hun som hadde telefonen hadde fått beskjed om at hun fikk en ny telefon. Jaja da var den kanskje ikke så billig, men det var ikke gal pris. Det vises ikke at den er brukt hvertfall.

 

Kan gratulere meg selv med iPhone 6 plus hvertfall :-).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Andre som bruker http://builds.io/?Alternativ appstore som ikke krever jailbreak og som lar deg installere diverse, for det meste emulatorer for GBA/DS/etc. Koster $10 i året, som er hvordan det funker; ti brukere av gangen deler en devkonto som gir tilgang til appene. 

 

Har et par emulatorer installert og funker fint, men venter på at N64-emulator skal komme. De jobber med det

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Hva synes folk om 6S og 6S Plus? Var vel ikke noe uventet der. 

For min del kommer jeg ikke til å bytte ut 6 Plus. Ingenting i den nye jeg har bruk for. 3D Touch har noen interessante konsepter, kanskje mest for spilling og de som bruker enorme mengder kommunikasjonsapper, men det er ikke meg. 

 

Har dog akkurat bestilt en 128GB iPad Air 2 Wifi + cellular. Bytte ut iPad mini 3 64GB Wifi + cellular. Ventet bare på annonsering av ingen Air 3 og iOS 9 neste uke før jeg hoppet på den. Skal bli kjekt med bedre ultitasking på jobb. 

 

iPad Pro har mange fine funksjoner, men blir for diger. Altfor diger. Air er allerede større enn jeg vil. Får håpe på en Air 3 med Pencil støtte neste år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...