Gå til innhold

Den klagefrie iPhone-tråden - tips, tricks, og diskusjoner


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Det er mye som er og kan gå galt med en iPhone, noe som har hjulpet til at den over 200 sider lange iPhone 6/Plus-tråden har blitt så lang som den er. Denne tråden er ikke ment for å late som om problemene ikke eksisterer, men snarere for å filterere vekk diskusjoner om døde piksler, halvmåner på kamera, prisnivå, o.l. til fordel for tips, tricks, og andre diskusjoner rundt telefonserien. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

For å starte tråden kan jeg poste litt forskjellig tilbehør jeg har holdt et øye med. 
 
Magnetisk lading
Magnetisk lading er noe jeg virkelig ser frem til å kunne ha på iPhone.
Har fulgt Cabin-prosjektet på Kickstarter en stund, som har magnetadaptere som et del av et større prosjekt. I utgangspunktet er de ferdige og i ferd med å sende ut, men ser av kommentarer der at det ikke ser ut til å gå helt knirkefritt om dagen.
 
Da passer det at ZNAPS nå har et pågående prosjekt for en mer rendyrket sak som ser veldig lovende ut. Jeg pledget det prosjektet i dag for å gi det en sjanse. 
 
Halo Back
Skjermbeskytter som gir iPhone 6/6+ en tilbake-knapp. Ideen interesserer meg veldig, men pledget ikke selv da de kom med noen påstander om konkurrentene (vanlige skjermbeskyttere) som ikke var helt sanne da de lanserte, og jeg blir litt skeptisk av slik, men jeg håper selskapet bak viser seg å kunne stoles på og leverer et fint produkt. 
 
Modulært deksel (nexpaq)
Modulært deksel som nærmest må leses om for å forstås. Ikke pledged selv da jeg er noe skeptisk til resultatet, men veldig interessant ide som jeg sjekker innom i ny og ne. 
 
E-ink deksler
Idéen om å ha en skjerm med elektronisk blekk som kan brukes med mobilen er en jeg har holdt et øye med lenge. Finnes noen produkter, bl.a en toskjermet Android-mobil (Yotaphone), men også deksler til iPhone. InkCase 6 ser litt død ut der den forstatt står som lansering våren som var, mens popslate virker mer i live, men uten en versjon til min 6+.  
 
Trådløs lading
Brukte dette på forrige telefon (Android), og vurderte først å skaffe en løsning til iPhone. Før jeg slo det fra meg fant jeg noen alternativer som er mye mer kompakte enn den mer kjente IKEA-løsningen, blandt annet denne og disse
 
VR

VR funker på iPhone. Har selv et headsett fra Homido, som virker greit, men holder et øye med Cmoar på KS pga mulighet for 2D-linser og videobrillebruk. 

Lenke til kommentar

Håper det er åpent for å få inn ulike løsninger om iPhone-"utvidelsen" Apple Watch også. Det er en duppeditt jeg nok kan være interessert i når den kommer i neste utgave, men det er uansett helt avhengig av om den gir en bedre brukeropplevelse totalt og også hvilke løsninger som er utviklet rundt den.

 

En ren klokke har jeg ikke hatt på håndleddet på kanskje 20 år, så hvis jeg skal henge noe der må det gi meg noe...:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg kjøpte Watch i sommer. Brukte før det Pebble Steel, før det igjen vanlig Pebble, så Sony Smartwatch, helt tilbake til Sony Liveview. For meg har smartwatch aldri vært spesielt revolusjonerende, men samtidig nyttig nok til at jeg ikke har noe problem med å bruke penger på det. Bruker musikkstyring, hjemmeautomasjonsstyring, huskelister, alarm, timer, kalender, og slike ting. Overgangen fra Pebble betydde kortere batteritid, men også mange oppgraderinger. Spesielt imponert over hvor nyttig Siri kan være når du bare trenger løfte hånda og snakke, uten noe interaksjon. Bruker det til å åpne apps, sjekke vær, sette alarm og timer, som kalkulator, ordbok, o.l. Tror de som ender opp med å mislike Watch mest er de som kjøper den som første smartwatch og forventer atlivet aldri blir det samme. Jeg hører fortsatt på samme type musikk og koker fortsatt egg i ti minutter, det er bare litt enklere å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pebble funker som et billigere alternativ, men med redusert funksjonalitet. Mye mer funksjon med den på Android. 

 

Speaking of, vet ikke om noen har sett dette:

 

 

For de som bruker både iOS og Android

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

En av de tingene jeg er imponert over på iPhone er hotspot-funksjonen. Ikke wifi-hotspot generelt, det er gammelt nytt, men små fiffige funksjoner som hvor bra det funker via USB til PC, og ikke minst hostpot via handoff. Kan ikke se for meg at jeg noen gang kjøper en laptop igjen, og bruker 4G på iPad for mye til å droppe det, men det å kune initiere funksjonen fra en annen Apple-enhet kunne vippet det i favør av den komboen om det ikke hadde vært tilfellet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ZNAPS kom med project update i dag hvor de har nådd finansieringsmålet som skulle til for å prøve å få MFI-sertifisering. Er veldig spent på om de får godkjent noe slik hos apple, med tanke på magsafe, men siden det er en fysisk adapter vil det uansett ikke være noe fare for inkompatibilitet om de ikke får det. 

 

De annonserte også et nytt stretch goal, ZNAPS-AUX. Magnetisk lydkontakt. Var et annet prosjekt før i år kun for det, men ble kansellert. Kjekt for de som fortsatt bruker kablede hodetelefoner (noe jeg selv ga opp for årevis siden, og aldri angret)w

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Når det gjelder #3 så facepalmer jeg litt de gangene QI-lading på iPhone omtales og IKEA-dekslene brukes som eksempler. Er LITT forskjell i hvor kompakte dekslene er http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/10314000/ 

 

 

Usikker på hva du mener, er #3 for tykk mener du ? :S

 

 

 

Tvert om. IKEA_dekslene er veldig store nede ved lightning-porten, slik at det absolutt ikke blir noe "usynlig" tillegg til telefonen. #3 derimot er veldig kompakt

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse ikke fungerer på iPhone enheter, altså noen som har prøvd? Kan det være at musikkavspilling og styring i Spotify fungerer også på iOS men ikke å betjene samtaler?

http://www.itwire.com/your-it-news/entertainment/67388-bose-quietcomfort-qc25-now-in-an-android-specific-version

 

I utgangspunktet har de egne versjoner for iOS men jeg har flere ørepropper som virker med kontroller og mic på begge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som vet om disse ikke fungerer på iPhone enheter, altså noen som har prøvd? Kan det være at musikkavspilling og styring i Spotify fungerer også på iOS men ikke å betjene samtaler?

http://www.itwire.com/your-it-news/entertainment/67388-bose-quietcomfort-qc25-now-in-an-android-specific-version

 

I utgangspunktet har de egne versjoner for iOS men jeg har flere ørepropper som virker med kontroller og mic på begge.

 

Har iOS-versjonen, dog ombygd til Bluetooth så bruker ikke kabelen. Har du Android i tillegg, så du vil ha den versjonen? Uansett er kabelen avtakbar så burde ikke være noe problem å ha to kabler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...