Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 4 - (Styling)Tips?


Myoxox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg ville hatt noe lysere farge på felgene nei. 

Du kan jo bruke litt lysere sot. 

Nei, jeg lar felgene være. Hmm, ja kan jo prøve.. Jeg skal prøve å sote rutene selv! Har en sotfilm som jeg kjøpte for å ha på gamlebila, så jeg kan jo PRØVE. Bakruta er vell det vanskeligste(?) så den kan jeg jo evt. få noen flinke til å gjøre for meg :)

 

Men altså jeg syns panserforlengeren passet bedre på bilen enn uten å ha den på, så jeg lar den vær på jeg  :dribble:

Endret av Myoxox
Lenke til kommentar

Soting på rutene fremme er ikke lov nei, så skal du sote ville jeg brukt en lys film på bakrutene og siderutene bak. 
Ordentlig svart soting blir bare seende dumt ut når alle rutene ikke er sotet syns jeg.

ellers ville jeg hivd på noen Coilovers, selvom du sier senk ikke er tema. Til Golf så finnes det vel mye forskjellig i forskjellige prisklasser som er godkjent.
Montering er i grunn veldig lett å gjøre selv, jeg ville gjort det selv og spart pengene til å få noen til å ta hjulstillingskontroll etterpå.

Lenke til kommentar

Fjerne badboy, og senke - det blir ikke dyrt om du bare kjører senkefjærer - en og en halv tusenlapp for fjærene (http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/golf-4/supersport-senkefjaeligrer) og en rimelig mekaniker kan nok montere dem for 1500-2000 - firehjulskontroll er jeg ikke sikker på hva koster. Mener på jeg totalt betalte ca 4000 i sin tid på en A4, med fjærer, arbeid og kontroll.

Lenke til kommentar

Bare senkefjærer uten kortere dempere vil ikke gi gode kjøreegenskaper.

Tja og ha fru blom - mange merkers "sportsunderstell" - bl.a. de fleste i VW-konsernet - består nettopp av kortere, stivere fjærer. Spør en Audiforhandler hva som er forskjellen på en A6 med og uten sportsunderstell, så er det fjærene som er forskjellen. Ved moderat senk(20-30mm) er det helt uproblematisk og ingen grunn til å fraråde.

Lenke til kommentar

20-30 er ingenting og vises omtrent ikke. Enten senker man eller så kjører man originalt.

Senk er for det meste mye styr og lite vits i, og utelukkende noe ungdommer driver med for å se tøffe ut når de råner rundt.

For et merkelig utsagn. De aller aller fleste biler tar seg mye bedre ut med et par ekstra tommer og moderat senk. Gå til nærmeste forhandler og sammenlign en bil med standard og en med sportsunderstell, som senker typisk 25-30mm.

 

Eks:

 

Audi_A6_C6_3.2.jpg

 

vs:

IMAG0154_c.JPG

 

Eller:

 

IMG_0194.jpg

 

VS

IMG_0198.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar

Har du prøvd å bruke en tommestokk og måle 2cm ut? Det er jo veldig vanskelig for oss uten fysisk tilgang til bilen å si noe om det.. Prøv alternativt å lage deg en dummyspacer du setter på(IKKE kjør med den!) i treverk e.l., og ser hvor langt ut du kommer. Ville vel bare beholdt bilen på bukker under den testinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...